Altwied im Westerwald
Re: Altwied im Westerwald
Ik ga ook zo'n naar beneden klapbare plank maken maar dan voor de laptop.
Nu is deze verschuifbaar maar dat is toch lastiger dan ik hoopte bij het maken.
Nu is deze verschuifbaar maar dat is toch lastiger dan ik hoopte bij het maken.
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim,
Al een tijdje niet op het forum geweest, dus het was een genoegen je voortgang te zien. Prachtige oplossing! Ik heb ook zo'n IKEA opklaptafeltje en de constructie is inderdaad oer stevig.
Al een tijdje niet op het forum geweest, dus het was een genoegen je voortgang te zien. Prachtige oplossing! Ik heb ook zo'n IKEA opklaptafeltje en de constructie is inderdaad oer stevig.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Altwied im Westerwald
Klopt inderdaad die dingen zijn goud.
Heb er nog twee liggen hier die een mooie bestemming zoeken.
Groetjes
Heb er nog twee liggen hier die een mooie bestemming zoeken.
Groetjes
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo allemaal,
@ Erwin: op de Lahntalbahn klapt hij inderdaad omhoog. Dat wilde ik hier niet doen, omdat de baan al zo hoog staat (rails op 150 cm boven de vloer). Als de lus omhoog staat kan ik helemaal niet meer bij het schaduwstation komen. Dat wordt nu al een hele toer....
@Harry en Martin: die Ikea klaptafeltjes zijn inderdaad verbazingwekkend stevig. Mijn klapbare lus is iets minder stevig. Dat komt deels door de speling in de scharnieren. Misschien moet ik nog op zoek naar een wat betere kwaliteit. En het helpt ook niet dat de scharnieren alleen aan de linkerkant (bij het schaduwstation) zitten. De rechterkant zweeft dus eigenlijk, en dat geeft een beetje speling. Daar heb ik al iets voor verzonnen, maar dat komt later wel als de rails ligt. Dan weet ik beter waar de plaat precies vast moet liggen.
Groet, Wim
@ Erwin: op de Lahntalbahn klapt hij inderdaad omhoog. Dat wilde ik hier niet doen, omdat de baan al zo hoog staat (rails op 150 cm boven de vloer). Als de lus omhoog staat kan ik helemaal niet meer bij het schaduwstation komen. Dat wordt nu al een hele toer....
@Harry en Martin: die Ikea klaptafeltjes zijn inderdaad verbazingwekkend stevig. Mijn klapbare lus is iets minder stevig. Dat komt deels door de speling in de scharnieren. Misschien moet ik nog op zoek naar een wat betere kwaliteit. En het helpt ook niet dat de scharnieren alleen aan de linkerkant (bij het schaduwstation) zitten. De rechterkant zweeft dus eigenlijk, en dat geeft een beetje speling. Daar heb ik al iets voor verzonnen, maar dat komt later wel als de rails ligt. Dan weet ik beter waar de plaat precies vast moet liggen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Kurk in de keerlus
Hoewel ik niet veel tijd had deze week (what's new?), heb ik toch nog een paar stroken kurk kunnen plakken. Ik had nog wat reststukjes liggen die ik met contactlijm heb vastgeplakt:
SAM_7421s by Wim Hesselink, on Flickr
Toen alles al vast zat, bedacht ik me opeens dat dit deel wel zichtbaar wordt, zeker als de lus is neergeklapt. Daar had ik niet eerder aan gedacht, dus zitten er nu een paar stukken kurk schots en scheef op het hout geplakt. Voor het leggen van de rail maakt dat niet uit, maar het ziet er niet echt netjes uit... Ik had beter de hele plaat met kurk kunnen bedekken, net zoals in het schaduwstation.
Tsja, achteraf praten is altijd gemakkelijk. Ik zal eens kijken of ik het nog wat beter in vorm kan snijden nadat de rail op zijn plek is gelegd. Maar ik ben bang dat dat met contactlijm geen succes wordt. Nou ja, te laat. Eventueel kan ik de strook waar het spoor komt nog donkerbruin schilderen. Dan valt het minder op. En anders moet er maar een dekseltje op. Dat is misschien sowieso wel handig ivm stof en ter bescherming tegen beschadigingen.
De volgende stap is het leggen van het spoor in de lus. Maar voordat ik daar aan begin, moet er eerst nog iets anders worden gedaan. Mijn dochtertje zit inmiddels aan de deuren van de kastjes onder de baan te prutsen. Ze kan ze nog niet open krijgen omdat de magneetverbindingen nu nog te sterk voor haar zijn, maar dat zal niet heel lang meer duren... En achter die deurtjes staat het vol met klein modelbouwmateriaal dat zij maar al te graag in haar mondje zal stoppen. Om maar niet te spreken over verf, lijm en andere gevaarlijke dingen.... Tijd voor betere sloten dus. Ik heb eerst grendels aan de binnenkant van 2 van de 4 deuren bevestigd.
SAM_7397s by Wim Hesselink, on Flickr
Vervolgens heb ik sloten op de 2 andere deuren geplaatst.
SAM_7423s by Wim Hesselink, on Flickr
Tenslotte heeft elke deur nog een nette knop gekregen zodat ik hem ook netjes kan open trekken. Langzamerhand wordt het wel iets. Nu die modelbaan nog...
SAM_7398s by Wim Hesselink, on Flickr
Volgende keer ga ik het laatste stukje spoor leggen. Wie weet red ik het nog voor de kerst...
Groet, Wim
Hoewel ik niet veel tijd had deze week (what's new?), heb ik toch nog een paar stroken kurk kunnen plakken. Ik had nog wat reststukjes liggen die ik met contactlijm heb vastgeplakt:
SAM_7421s by Wim Hesselink, on Flickr
Toen alles al vast zat, bedacht ik me opeens dat dit deel wel zichtbaar wordt, zeker als de lus is neergeklapt. Daar had ik niet eerder aan gedacht, dus zitten er nu een paar stukken kurk schots en scheef op het hout geplakt. Voor het leggen van de rail maakt dat niet uit, maar het ziet er niet echt netjes uit... Ik had beter de hele plaat met kurk kunnen bedekken, net zoals in het schaduwstation.
Tsja, achteraf praten is altijd gemakkelijk. Ik zal eens kijken of ik het nog wat beter in vorm kan snijden nadat de rail op zijn plek is gelegd. Maar ik ben bang dat dat met contactlijm geen succes wordt. Nou ja, te laat. Eventueel kan ik de strook waar het spoor komt nog donkerbruin schilderen. Dan valt het minder op. En anders moet er maar een dekseltje op. Dat is misschien sowieso wel handig ivm stof en ter bescherming tegen beschadigingen.
De volgende stap is het leggen van het spoor in de lus. Maar voordat ik daar aan begin, moet er eerst nog iets anders worden gedaan. Mijn dochtertje zit inmiddels aan de deuren van de kastjes onder de baan te prutsen. Ze kan ze nog niet open krijgen omdat de magneetverbindingen nu nog te sterk voor haar zijn, maar dat zal niet heel lang meer duren... En achter die deurtjes staat het vol met klein modelbouwmateriaal dat zij maar al te graag in haar mondje zal stoppen. Om maar niet te spreken over verf, lijm en andere gevaarlijke dingen.... Tijd voor betere sloten dus. Ik heb eerst grendels aan de binnenkant van 2 van de 4 deuren bevestigd.
SAM_7397s by Wim Hesselink, on Flickr
Vervolgens heb ik sloten op de 2 andere deuren geplaatst.
SAM_7423s by Wim Hesselink, on Flickr
Tenslotte heeft elke deur nog een nette knop gekregen zodat ik hem ook netjes kan open trekken. Langzamerhand wordt het wel iets. Nu die modelbaan nog...
SAM_7398s by Wim Hesselink, on Flickr
Volgende keer ga ik het laatste stukje spoor leggen. Wie weet red ik het nog voor de kerst...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim,
Zo'n onregelmatige kurkondergrond valt inderdaad wel tegen als je ziet hoe netjes het verder allemaal is afgewerkt
Dus een dekseltje of koker lijkt me inderdaad een goede oplossing. Straks peutert jouw kleine oogappel de rails er nog af
Zo'n onregelmatige kurkondergrond valt inderdaad wel tegen als je ziet hoe netjes het verder allemaal is afgewerkt
Dus een dekseltje of koker lijkt me inderdaad een goede oplossing. Straks peutert jouw kleine oogappel de rails er nog af
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Harry,
Ik ga het sowieso nog beter afwerken. De kurk op maat snijden (een soort van 4 cm brede bedding) en daarna de rest van het wegklapbare deel met nieuwe kurk bedekken. Misschien nog een likje verf.
Het eerste stukje (wat direct na de tunnel op het zichtbare deel komt) wordt in ieder geval nog overdekt, zodat er geen licht door de tunnel naar buiten schijnt. Dat zou de illusie verstoren... Maar waarschijnlijk maak ik wel een deksel voor het hele wegklapbare deel.
Bang dat Liza aan de rails gaat peuteren ben ik (nog) niet. Het hangt zo hoog dat ze daar niet bij kan...
En er moet ook nog een valbescherming worden aangebracht. Mocht een trein ontsporen, dan is 150 cm naar de vloer wel een hele lange val... Met destructieve gevolgen... Een reep stevig karton (oid) zal dit moeten voorkomen.
Inmiddels is een deel van de rails al aangebracht. Misschien dat ik morgen nog wat fotos plaats.
Groet, Wim
Ik ga het sowieso nog beter afwerken. De kurk op maat snijden (een soort van 4 cm brede bedding) en daarna de rest van het wegklapbare deel met nieuwe kurk bedekken. Misschien nog een likje verf.
Het eerste stukje (wat direct na de tunnel op het zichtbare deel komt) wordt in ieder geval nog overdekt, zodat er geen licht door de tunnel naar buiten schijnt. Dat zou de illusie verstoren... Maar waarschijnlijk maak ik wel een deksel voor het hele wegklapbare deel.
Bang dat Liza aan de rails gaat peuteren ben ik (nog) niet. Het hangt zo hoog dat ze daar niet bij kan...
En er moet ook nog een valbescherming worden aangebracht. Mocht een trein ontsporen, dan is 150 cm naar de vloer wel een hele lange val... Met destructieve gevolgen... Een reep stevig karton (oid) zal dit moeten voorkomen.
Inmiddels is een deel van de rails al aangebracht. Misschien dat ik morgen nog wat fotos plaats.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Het laatste stukje spoor!
De kerst komt snel dichterbij en afgelopen week was ik op zakenreis. Veel tijd had ik niet, maar het is toch gelukt om dan eindelijk het laatste stukje rails in de keerlus te bevestigen. Het bewijs is hier te zien (let niet op de rommel op de rest van de baan):
SAM_7442 by Wim Hesselink, on Flickr
De boog is opgebouwd uit 2 soorten rails. Ik had nog 2 stuks Fleischmann R2 liggen en een doosje Roco R3. De combinatie van die twee past precies in de lus. Ik had natuurlijk Peco flexrail voor de hele boog kunnen gebruiken, maar daar had ik bij de andere keerlus geen goede ervaringen mee, vandaar dat het gebogen fabrieksrail werd. Er moest nog wel wat gezaagd worden om het precies passend te maken, maar het is gelukt.
De Fleischmann rails heb ik links gebruikt omdat het schaduwstation ook met Fleischmann rail is gebouwd. Dat scheelt weer een overgang tussen verschillende railsoorten. Helaas had ik het inrijwissel van het schaduwstation niet precies op de rand gelegd, maar 1 cm er van af. Dat was om per ongeluk beschadigen van het wissel te voorkomen (bv als je met je mouw achter een railstaaf blijft hangen). Op zich geen slecht idee, maar nu kan ik geen "koude" overgang maken. Er is dus een opvulstukje nodig voor de overgang naar de keerlus. Niet handig voor een beweegbare sectie maar het is nu niet anders. Mocht het straks toch te veel tijd kosten om telkens dat stukje er in te zetten (en na een uurtje rijden weer weg te halen), dan moet ik iets anders verzinnen.
De raillasjes zijn te verschuiven zodat het opvulstukje eenvoudig te verwijderen is.
Twee railstukken verder was de Fleischmann rail op en moest ik dus over op de Roco rail. Gelukkig zijn de railstaven nagenoeg gelijk en paste ook de hoogte van de Roco dwarsliggers precies met de Flm railbedding:
SAM_7444 by Wim Hesselink, on Flickr
De laatste overgang is die van Roco rail in de keerlus naar Peco op de zichtbare modules:
SAM_7445 by Wim Hesselink, on Flickr
Hier heb ik wel een "koude" overgang gebruikt, dus geen raillasjes. De laatste Roco rail in de lus is niet vast gelijmd aan het kurk, maar wordt met een schroef op zijn plaats gehouden. Indien nodig kan ik hier eventueel nog iets aanpassen.
Goed te zien is dat de Peco rail veel fijner is dan die van Roco. Niet alleen de hoogte van de railstaaf, maar ook de breedte. Verder zijn de dwarsliggers fijner en liggen ze dichter op elkaar.
Het laatste plaatje is van een trein in de keerlus. Het gaat griezelig dicht langs de rand dus er moet zeker een valbescherming gaan komen:
SAM_7446 by Wim Hesselink, on Flickr
Het leggen van de rails is dus nog nét voor de kerst gelukt. Kerst 2017 welliswaar, in plaats van 2015, maar toch een mijlpaal!
Het rijdend krijgen van de baan is een ander verhaal. Dat gaat me zeker meer tijd kosten. In ieder geval wil ik de draden aan de rails solderen, maar dan blijft er nog veel electra werk over. Alle bedrading moet verbonden worden en naar de voorkant van de baan worden gebracht. Daar wil ik 3 kleine bedieningspaneeltjes maken, gewoon met drukknopjes voor de wissels en seinen.
En uiteraard zal ik veel moeten testrijden. Het zal vast niet allemaal in 1 keer goed rijden...
Groet, Wim
De kerst komt snel dichterbij en afgelopen week was ik op zakenreis. Veel tijd had ik niet, maar het is toch gelukt om dan eindelijk het laatste stukje rails in de keerlus te bevestigen. Het bewijs is hier te zien (let niet op de rommel op de rest van de baan):
SAM_7442 by Wim Hesselink, on Flickr
De boog is opgebouwd uit 2 soorten rails. Ik had nog 2 stuks Fleischmann R2 liggen en een doosje Roco R3. De combinatie van die twee past precies in de lus. Ik had natuurlijk Peco flexrail voor de hele boog kunnen gebruiken, maar daar had ik bij de andere keerlus geen goede ervaringen mee, vandaar dat het gebogen fabrieksrail werd. Er moest nog wel wat gezaagd worden om het precies passend te maken, maar het is gelukt.
De Fleischmann rails heb ik links gebruikt omdat het schaduwstation ook met Fleischmann rail is gebouwd. Dat scheelt weer een overgang tussen verschillende railsoorten. Helaas had ik het inrijwissel van het schaduwstation niet precies op de rand gelegd, maar 1 cm er van af. Dat was om per ongeluk beschadigen van het wissel te voorkomen (bv als je met je mouw achter een railstaaf blijft hangen). Op zich geen slecht idee, maar nu kan ik geen "koude" overgang maken. Er is dus een opvulstukje nodig voor de overgang naar de keerlus. Niet handig voor een beweegbare sectie maar het is nu niet anders. Mocht het straks toch te veel tijd kosten om telkens dat stukje er in te zetten (en na een uurtje rijden weer weg te halen), dan moet ik iets anders verzinnen.
De raillasjes zijn te verschuiven zodat het opvulstukje eenvoudig te verwijderen is.
Twee railstukken verder was de Fleischmann rail op en moest ik dus over op de Roco rail. Gelukkig zijn de railstaven nagenoeg gelijk en paste ook de hoogte van de Roco dwarsliggers precies met de Flm railbedding:
SAM_7444 by Wim Hesselink, on Flickr
De laatste overgang is die van Roco rail in de keerlus naar Peco op de zichtbare modules:
SAM_7445 by Wim Hesselink, on Flickr
Hier heb ik wel een "koude" overgang gebruikt, dus geen raillasjes. De laatste Roco rail in de lus is niet vast gelijmd aan het kurk, maar wordt met een schroef op zijn plaats gehouden. Indien nodig kan ik hier eventueel nog iets aanpassen.
Goed te zien is dat de Peco rail veel fijner is dan die van Roco. Niet alleen de hoogte van de railstaaf, maar ook de breedte. Verder zijn de dwarsliggers fijner en liggen ze dichter op elkaar.
Het laatste plaatje is van een trein in de keerlus. Het gaat griezelig dicht langs de rand dus er moet zeker een valbescherming gaan komen:
SAM_7446 by Wim Hesselink, on Flickr
Het leggen van de rails is dus nog nét voor de kerst gelukt. Kerst 2017 welliswaar, in plaats van 2015, maar toch een mijlpaal!
Het rijdend krijgen van de baan is een ander verhaal. Dat gaat me zeker meer tijd kosten. In ieder geval wil ik de draden aan de rails solderen, maar dan blijft er nog veel electra werk over. Alle bedrading moet verbonden worden en naar de voorkant van de baan worden gebracht. Daar wil ik 3 kleine bedieningspaneeltjes maken, gewoon met drukknopjes voor de wissels en seinen.
En uiteraard zal ik veel moeten testrijden. Het zal vast niet allemaal in 1 keer goed rijden...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Keerlus en landschapsprofiel
En inmiddels ligt er weer behoorlijk wat stof op dit draadje. En ook op de modelbaan trouwens... Ik heb niet veel gedaan de laatste weken, maar ook niet helemaal niks. Zoals ik in een eerder bericht al schreef, was de kurk in de keerlus "niet echt" netjes aangebracht. "Echt niet" komt beter met de werkelijkheid overheen... Dus dat heb ik wat aangepast. Ik heb de kurk parallel aan het spoor weggesneden. Vervolgens heb ik op het binnendeel een dunne laag verse kurk geplakt. Nu ziet het er iets beter uit. Later breng ik misschien nog een likje verf aan. Hier de keerlus nog los op de vloer liggend:
SAM_7651s by Wim Hesselink, on Flickr
De rails is inmiddels ook van aansluitingen voor electra voorzien. Maar dat moet nog worden aangesloten, zodat het ook echt kan rijden.
Nu de lus niet aan de baan zat, kon ik nog een ander karweitje afmaken: het solderen van de losse draadjes van het schaduwstation aan een sub-D stekker. Ook zonder keerlus was er niet veel ruimte dus met moeite kon ik de 24 draden solderen. Dat is in ieder geval klaar. Nu de rest van de baan nog netjes aansluiten.
SAM_7528s by Wim Hesselink, on Flickr
SAM_7529s by Wim Hesselink, on Flickr
Het kroonsteentje is voor de ringleidingen (massa voor de rails en wisselspanning voor de wissels). De sub-D is voor alle schakeldraden (wissels en stopsecties) van/naar het bedieningspaneel.
Ik heb opnieuw ondervonden dat ik écht een hekel aan electra heb. Het is voor mij een noodzakelijk kwaad. Daarom heb ik eerst nog wat andere dingen gedaan.
Ik had vorig jaar al platen hardboard min of meer op maat gezaagd voor het landschapsprofiel aan de voorzijde van de baan. Zie deze link:
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 70#p173581
Ik wilde de profielen eigenlijk onzichtbaar bevestigen (zonder zichtbare schroefkoppen) maar kon niet echt een geschikte methode vinden. Ik heb ze nu dus maar gewoon aan de voorzijde geschroefd, want ik zat al veel te lang te dralen. Beter niet helemaal perfect dan helemaal niets. Dat is een denkwijze die ik iedere keer opnieuw moet leren... Ik wacht altijd veel te lang voordat ik iets bouw. Terwijl je beter gewoon iets kunt doen. Is het niet goed genoeg, dan kun je het altijd nog vervangen door iets beters.
De voorzijde moet sowieso nog een keer geschilderd worden (waarschijnlijk donkerbruin), en dan schilder ik de schroefjes wel mee zodat ze minder opvallen. Nu de voorzijde goed is bevestigd, kon ik ook eindelijk het juiste profiel van het landschap aanbrengen. Ik had de grote lijnen al wel uitgezaagd, maar nog geen natuurlijk verloop. Ook klopte het profiel van de beekbedding nog niet met de eigenlijke beek. Inmiddels is dat allemaal gedaan en ziet het er stukken beter uit:
SAM_7641s by Wim Hesselink, on Flickr
De linkerkant met vakwerkbrug en halte Altwied
SAM_7643s by Wim Hesselink, on Flickr
Het middendeel waar de overweg en 2e Wiedbrug moeten komen.
SAM_7645s by Wim Hesselink, on Flickr
Aan de voorzijde van de aftakking van de Laubachtalbahn komt een beboste helling te liggen. Hierdoor is de trein even uit het zicht, waardoor de baan groter lijkt. Een korte tunnel zou te veel van het goede worden.
Tenslotte de rechterzijde van de baan (boven het bureau):
SAM_7646s by Wim Hesselink, on Flickr
Helemaal rechts is een opening te zien waar ik (in de toekomst) een los stuk spoor aan kan bevestigen om een hele trein in 1 keer op de baan te kunnen plaatsen. Ook voor het samenstellen van een Nahgüterzug kan ik dat aanzetstuk goed gebruiken.
In de tussentijd ben ik ook bezig met het definitief bevestigen van de achtergrondplaten. Daar zal ik in het volgende bericht over schrijven.
Groet, Wim
En inmiddels ligt er weer behoorlijk wat stof op dit draadje. En ook op de modelbaan trouwens... Ik heb niet veel gedaan de laatste weken, maar ook niet helemaal niks. Zoals ik in een eerder bericht al schreef, was de kurk in de keerlus "niet echt" netjes aangebracht. "Echt niet" komt beter met de werkelijkheid overheen... Dus dat heb ik wat aangepast. Ik heb de kurk parallel aan het spoor weggesneden. Vervolgens heb ik op het binnendeel een dunne laag verse kurk geplakt. Nu ziet het er iets beter uit. Later breng ik misschien nog een likje verf aan. Hier de keerlus nog los op de vloer liggend:
SAM_7651s by Wim Hesselink, on Flickr
De rails is inmiddels ook van aansluitingen voor electra voorzien. Maar dat moet nog worden aangesloten, zodat het ook echt kan rijden.
Nu de lus niet aan de baan zat, kon ik nog een ander karweitje afmaken: het solderen van de losse draadjes van het schaduwstation aan een sub-D stekker. Ook zonder keerlus was er niet veel ruimte dus met moeite kon ik de 24 draden solderen. Dat is in ieder geval klaar. Nu de rest van de baan nog netjes aansluiten.
SAM_7528s by Wim Hesselink, on Flickr
SAM_7529s by Wim Hesselink, on Flickr
Het kroonsteentje is voor de ringleidingen (massa voor de rails en wisselspanning voor de wissels). De sub-D is voor alle schakeldraden (wissels en stopsecties) van/naar het bedieningspaneel.
Ik heb opnieuw ondervonden dat ik écht een hekel aan electra heb. Het is voor mij een noodzakelijk kwaad. Daarom heb ik eerst nog wat andere dingen gedaan.
Ik had vorig jaar al platen hardboard min of meer op maat gezaagd voor het landschapsprofiel aan de voorzijde van de baan. Zie deze link:
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 70#p173581
Ik wilde de profielen eigenlijk onzichtbaar bevestigen (zonder zichtbare schroefkoppen) maar kon niet echt een geschikte methode vinden. Ik heb ze nu dus maar gewoon aan de voorzijde geschroefd, want ik zat al veel te lang te dralen. Beter niet helemaal perfect dan helemaal niets. Dat is een denkwijze die ik iedere keer opnieuw moet leren... Ik wacht altijd veel te lang voordat ik iets bouw. Terwijl je beter gewoon iets kunt doen. Is het niet goed genoeg, dan kun je het altijd nog vervangen door iets beters.
De voorzijde moet sowieso nog een keer geschilderd worden (waarschijnlijk donkerbruin), en dan schilder ik de schroefjes wel mee zodat ze minder opvallen. Nu de voorzijde goed is bevestigd, kon ik ook eindelijk het juiste profiel van het landschap aanbrengen. Ik had de grote lijnen al wel uitgezaagd, maar nog geen natuurlijk verloop. Ook klopte het profiel van de beekbedding nog niet met de eigenlijke beek. Inmiddels is dat allemaal gedaan en ziet het er stukken beter uit:
SAM_7641s by Wim Hesselink, on Flickr
De linkerkant met vakwerkbrug en halte Altwied
SAM_7643s by Wim Hesselink, on Flickr
Het middendeel waar de overweg en 2e Wiedbrug moeten komen.
SAM_7645s by Wim Hesselink, on Flickr
Aan de voorzijde van de aftakking van de Laubachtalbahn komt een beboste helling te liggen. Hierdoor is de trein even uit het zicht, waardoor de baan groter lijkt. Een korte tunnel zou te veel van het goede worden.
Tenslotte de rechterzijde van de baan (boven het bureau):
SAM_7646s by Wim Hesselink, on Flickr
Helemaal rechts is een opening te zien waar ik (in de toekomst) een los stuk spoor aan kan bevestigen om een hele trein in 1 keer op de baan te kunnen plaatsen. Ook voor het samenstellen van een Nahgüterzug kan ik dat aanzetstuk goed gebruiken.
In de tussentijd ben ik ook bezig met het definitief bevestigen van de achtergrondplaten. Daar zal ik in het volgende bericht over schrijven.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Wim,
Complimenten voor het gestaag doorgaan met de bouw van "Altwied im Westerwald"
Ondanks dat het moet gebeuren in je spaarse vrijetijd gaat het wel de goede kant op
Helaas hoort solderen er ook bij maar ik weet zeker dat het eindresultaat er straks mag zijn.
Succes met de vorderingen in een koud Moskou!
Groet,
Erwin.
Complimenten voor het gestaag doorgaan met de bouw van "Altwied im Westerwald"
Ondanks dat het moet gebeuren in je spaarse vrijetijd gaat het wel de goede kant op
Helaas hoort solderen er ook bij maar ik weet zeker dat het eindresultaat er straks mag zijn.
Succes met de vorderingen in een koud Moskou!
Groet,
Erwin.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Dank je Erwin!
Langzaam wordt het wel wat... Ik hoop dat het sneller gaat als ik de "grove" werkzaamheden (onderbouw, achtergrond) en de elektra achter de rug heb. Dan kan ik me op de scenery richten en dat is toch een stuk leuker. En als ik dan ook wat treinen kan laten rijden, wordt het ook leuker. Nu heb ik altijd wel een trein op de baan staan, maar dat blijft statisch. Beter dan in de vitrine natuurlijk, maar toch.
Deze week wil ik de laatste zaagwerkzaamheden aan de achtergrondplaten afronden, dan kunnen die ook worden vastgeschroefd. Daarna staan er soldeerwerkzaamheden op het programma...
Maar daarna... rijden! Testrijden wel te verstaan, want behalve wat heen-en-weer in het schaduwstation heb ik nog niet gereden. Ik ben benieuwd hoe de treinen over de vele moduleovergangen komen. We zullen het zien.
En als het dan eenmaal rijdt, dan kan ik met de scenery aan de slag. Eerst de vakwerkbrug aan de linkerzijde maar eens van landhoofden voorzien. En een zelfgemaakt tunnelportaal (ipv die grote schuurdeur van Noch). En dan railstaven en dwarsliggers schilderen, perronranden plaatsen bij de halte, en, en, en....
Genoeg te doen dus. Ik kom de winter wel door.
Groeten uit een inmiddels-best-wel-koud Moskou (vanochtend was het -21 toen ik de deur uitliep om naar kantoor te gaan).
Wim
Langzaam wordt het wel wat... Ik hoop dat het sneller gaat als ik de "grove" werkzaamheden (onderbouw, achtergrond) en de elektra achter de rug heb. Dan kan ik me op de scenery richten en dat is toch een stuk leuker. En als ik dan ook wat treinen kan laten rijden, wordt het ook leuker. Nu heb ik altijd wel een trein op de baan staan, maar dat blijft statisch. Beter dan in de vitrine natuurlijk, maar toch.
Deze week wil ik de laatste zaagwerkzaamheden aan de achtergrondplaten afronden, dan kunnen die ook worden vastgeschroefd. Daarna staan er soldeerwerkzaamheden op het programma...
Maar daarna... rijden! Testrijden wel te verstaan, want behalve wat heen-en-weer in het schaduwstation heb ik nog niet gereden. Ik ben benieuwd hoe de treinen over de vele moduleovergangen komen. We zullen het zien.
En als het dan eenmaal rijdt, dan kan ik met de scenery aan de slag. Eerst de vakwerkbrug aan de linkerzijde maar eens van landhoofden voorzien. En een zelfgemaakt tunnelportaal (ipv die grote schuurdeur van Noch). En dan railstaven en dwarsliggers schilderen, perronranden plaatsen bij de halte, en, en, en....
Genoeg te doen dus. Ik kom de winter wel door.
Groeten uit een inmiddels-best-wel-koud Moskou (vanochtend was het -21 toen ik de deur uitliep om naar kantoor te gaan).
Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Het klinkt erger dan het is hoor. Gelukkig waait het hier nauwelijks, dat scheelt behoorlijk. Vorig jaar was het rond deze tijd -30 graden. Maar ook dat is goed te doen, zolang je niet al te lang buiten blijft. Alleen bevriezen je neusharen bij het inademen...
En zonder muts krijg je ook tijdens de 5 min lopen naar de metro toch erg koude oren...
Goed, omdat dit eigenlijk een treintjesforum is, nog even een plaatje. Gisteravond had ik (om mezelf aan te sporen door te bouwen) een leuke goederentrein op de rails gezet:
SAM_7657s by Wim Hesselink, on Flickr
Dit is de Dg van Neuwied naar Altenkirchen die hier de Abzweig "Laubachsmühle" passeert. Daar kan ik dan wel weer van genieten. De trein is 24 wagens lang, in model 180 cm, wat dan in het echt toch weer zo'n 300 meter is
Helaas te lang voor mijn schaduwstation (daar kan ik max 140 cm kwijt) maar als statisch model past het nu prima.
Groet, Wim
En zonder muts krijg je ook tijdens de 5 min lopen naar de metro toch erg koude oren...
Goed, omdat dit eigenlijk een treintjesforum is, nog even een plaatje. Gisteravond had ik (om mezelf aan te sporen door te bouwen) een leuke goederentrein op de rails gezet:
SAM_7657s by Wim Hesselink, on Flickr
Dit is de Dg van Neuwied naar Altenkirchen die hier de Abzweig "Laubachsmühle" passeert. Daar kan ik dan wel weer van genieten. De trein is 24 wagens lang, in model 180 cm, wat dan in het echt toch weer zo'n 300 meter is
Helaas te lang voor mijn schaduwstation (daar kan ik max 140 cm kwijt) maar als statisch model past het nu prima.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Dat is een flink treintje op jou baan, maar wel een mooi plaatje!
Als ik nog eens van mijn neusharen af wil, kom ik eens langs (in de winter)
Groet
Erwin.
Als ik nog eens van mijn neusharen af wil, kom ik eens langs (in de winter)
Groet
Erwin.
Re: Altwied im Westerwald
Van harte Wim!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Bedankt mannen!
Inderdaad weer een jaartje ouder. Wijzer duidelijk niet, want ik besteed de laatste tijd veel te weinig tijd aan de hobby. Er is dus niet veel in Altwied gebeurt. Dat komt deels doordat ik druk was met andere zaken. Ik moest oa mijn verblijfsvergunning verlengen en dat kon alleen vanuit Nederland. Noodgedwongen zat ik dus enkele weken van de modelbaan verwijderd en dan is er ook geen voortgang mogelijk... Verder druk met werk, gezin, enz.
Zoals jullie zien heb ik dus geen enkele moeite om uitvluchten te verzinnen. Dat komt natuurlijk omdat ik weer moet solderen en daar absoluut geen zin in heb. Maar goed, wie weet dat ik op mijn 43e dus toch wijzer ben geworden en nu snel aan het solderen sla. Het is noodzakelijk "kwaad", maar het levert natuurlijk wel veel plezier op als alles uiteindelijk gewoon kan rijden. Dat moet ook wel, want ik heb een mooie Limburger Zigarre voor mijn verjaardag gekregen! En die moet ik natuurlijk flink testen
In de tussentijd heb ik niet helemaal stil gezeten. Ik ben bezig geweest met het in elkaar schudden van een Vollmer huisje, een restaurantje dat naast de overweg moet komen te staan. Het gaat om nr 7681. Dat is een pizza restaurant, maar ik maak er een algemeen restaurant van. Ik ben nu bezig met het schilderen in andere kleuren (het originele huisje is felgeel en donker oranje). Daarnaast een beetje verbouwen, oa het ombouwen van een deur naar een raam. Ergens anders komt een nieuwe deur. Verder wil ik inrichting inbouwen, in ieder geval in het restaurant deel. Omdat het huisje aan de Wiedoever komt te staan, wil ik daar nog een extra terras bouwen, zodat het toeristisch iets aantrekkelijker wordt. En het geeft mogelijkheden voor extra scenes met leuke details.
Ik was in Nederland lid van de Lahntalbahn Modelspoorvereniging. De oprichter daarvan, Fred Baerselman, is een paar maanden geleden helaas plotseling overleden. Hij was een ster in kleine scenes, en heeft mij daarmee ook geïnspireerd. Zo heeft hij oa een scene gemaakt met een ober op een terras, die een dienblad met kopjes koffie draagt. In N! Iets dergelijks wil ik ook in scene zetten.
Ik zal binnenkort weer eens een paar foto's plaatsen. Momenteel zit ik buiten Moskou, in de datcha van mijn schoonouders. 1 mei wordt hier uitbundig gevierd, dus is iedereen vrij (en dat allemaal om mijn verjaardag te vieren... ).
Groet, Wim
Inderdaad weer een jaartje ouder. Wijzer duidelijk niet, want ik besteed de laatste tijd veel te weinig tijd aan de hobby. Er is dus niet veel in Altwied gebeurt. Dat komt deels doordat ik druk was met andere zaken. Ik moest oa mijn verblijfsvergunning verlengen en dat kon alleen vanuit Nederland. Noodgedwongen zat ik dus enkele weken van de modelbaan verwijderd en dan is er ook geen voortgang mogelijk... Verder druk met werk, gezin, enz.
Zoals jullie zien heb ik dus geen enkele moeite om uitvluchten te verzinnen. Dat komt natuurlijk omdat ik weer moet solderen en daar absoluut geen zin in heb. Maar goed, wie weet dat ik op mijn 43e dus toch wijzer ben geworden en nu snel aan het solderen sla. Het is noodzakelijk "kwaad", maar het levert natuurlijk wel veel plezier op als alles uiteindelijk gewoon kan rijden. Dat moet ook wel, want ik heb een mooie Limburger Zigarre voor mijn verjaardag gekregen! En die moet ik natuurlijk flink testen
In de tussentijd heb ik niet helemaal stil gezeten. Ik ben bezig geweest met het in elkaar schudden van een Vollmer huisje, een restaurantje dat naast de overweg moet komen te staan. Het gaat om nr 7681. Dat is een pizza restaurant, maar ik maak er een algemeen restaurant van. Ik ben nu bezig met het schilderen in andere kleuren (het originele huisje is felgeel en donker oranje). Daarnaast een beetje verbouwen, oa het ombouwen van een deur naar een raam. Ergens anders komt een nieuwe deur. Verder wil ik inrichting inbouwen, in ieder geval in het restaurant deel. Omdat het huisje aan de Wiedoever komt te staan, wil ik daar nog een extra terras bouwen, zodat het toeristisch iets aantrekkelijker wordt. En het geeft mogelijkheden voor extra scenes met leuke details.
Ik was in Nederland lid van de Lahntalbahn Modelspoorvereniging. De oprichter daarvan, Fred Baerselman, is een paar maanden geleden helaas plotseling overleden. Hij was een ster in kleine scenes, en heeft mij daarmee ook geïnspireerd. Zo heeft hij oa een scene gemaakt met een ober op een terras, die een dienblad met kopjes koffie draagt. In N! Iets dergelijks wil ik ook in scene zetten.
Ik zal binnenkort weer eens een paar foto's plaatsen. Momenteel zit ik buiten Moskou, in de datcha van mijn schoonouders. 1 mei wordt hier uitbundig gevierd, dus is iedereen vrij (en dat allemaal om mijn verjaardag te vieren... ).
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim,
Leuk zo'n Limburger Zigarre. Laat ons s.v.p. weten hoe-ie presteert. Het accu treinstelletje staat bij mij ook op het verlanglijstje, maar dat moet nog even wachten, want ik heb in Dortmund al teveel uitgegeven
Het detailniveau van de Lahntalbahn heb ik onlangs nog bewonderd op Rail en op dit forum nu al twee ex-leden ontdekt. Ik overweeg zelf ook een lidmaatschap, want ik heb nog een plan om Balduinstein na te bouwen. En dat zou natuurlijk goed passen.
Laat ons ook genieten van je aanpassing van het Vollmer restaurant. Zoals je het beschrijft belooft wat.
Leuk zo'n Limburger Zigarre. Laat ons s.v.p. weten hoe-ie presteert. Het accu treinstelletje staat bij mij ook op het verlanglijstje, maar dat moet nog even wachten, want ik heb in Dortmund al teveel uitgegeven
Het detailniveau van de Lahntalbahn heb ik onlangs nog bewonderd op Rail en op dit forum nu al twee ex-leden ontdekt. Ik overweeg zelf ook een lidmaatschap, want ik heb nog een plan om Balduinstein na te bouwen. En dat zou natuurlijk goed passen.
Laat ons ook genieten van je aanpassing van het Vollmer restaurant. Zoals je het beschrijft belooft wat.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: Altwied im Westerwald
Privejet Wim,
Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag, toevallig hebben wij ook een verjaardag gevierd van mijn schoonvader op 1 mei.
Hier in Oekraine ook een vrije dag en bekend als picknickdag, we hebben dan ook lekker gebbqd in de beeldschone natuur, heel
vervelend met 32 graden...
Je bent lekker bezig umnitza! Ziet er allemaal top uit, heb ervan genoten om je verslag helemaal te lezen en begint er mooi uit
te zien.
mvg
Arnold
Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag, toevallig hebben wij ook een verjaardag gevierd van mijn schoonvader op 1 mei.
Hier in Oekraine ook een vrije dag en bekend als picknickdag, we hebben dan ook lekker gebbqd in de beeldschone natuur, heel
vervelend met 32 graden...
Je bent lekker bezig umnitza! Ziet er allemaal top uit, heb ervan genoten om je verslag helemaal te lezen en begint er mooi uit
te zien.
mvg
Arnold
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Spasibo Arnold!
Grappig, mijn schoonvader is ook op 1 mei jarig
Wij zaten ook in de natuur (nou, de tuin van de datcha, maar die ligt aan de bosrand) al was het niet zo warm als in Oekraine. Hier "slechts" 25°C. Barbeknoeien hebben we wel gedaan.
Groet, Wim
Grappig, mijn schoonvader is ook op 1 mei jarig
Wij zaten ook in de natuur (nou, de tuin van de datcha, maar die ligt aan de bosrand) al was het niet zo warm als in Oekraine. Hier "slechts" 25°C. Barbeknoeien hebben we wel gedaan.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Harry, ik ga hem dit weekend testen, maar dan moet ik eerst de modelbaan even leeg maken (ligt nu vol met van alles en nog wat). En schoonmaken, want er ligt ook genoeg stof. De sigaar ziet er in ieder geval leuk uit! En hij is uiteraard heel typisch voor het Westerwald Ik heb alleen een motorwagen dus hij zal met name in de daluren gaan rijden. Ik zal komend weekend eens een fototje plaatsen.traiNiac schreef:Leuk zo'n Limburger Zigarre. Laat ons s.v.p. weten hoe-ie presteert.
De LMV kan zeker nieuwe leden gebruiken. Het is een grote baan die veel onderhoud nodig heeft. En uiteraard is er nog genoeg te doen op de modules die nog niet af zijn. Bij mijn weten stond Balduinstein ook op de planning dus dat zou zeker passen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Het weekend is al weer lang voorbij en het nieuwe is zelfs al begonnen. Ik ben weer erg druk geweest deze week, maar op kantoor en niet met de modelbaan...
Toch heb ik nog een beetje tijd gevonden om de Zigarre te testen. En hij rijdt als een zonnetje En zoemt zelfs als een accutreinstel, zelfs zonder geluidsdecoder
Mijn dochtertje vond het ook erg interessant om een treintje te zien rijden. Ademloos keek ze toe. En daarna probeerde ze er uiteraard naar te grijpen, maar gelukkig kon ik haar op tijd tegenhouden. Ik ben wel erg blij dat de baan op 150 cm hoogte is gebouwd. Ze kan er voorlopig zelf niet bij
Groet, Wim
PS komend weekend weer in de tuin werken dus helaas geen modelbouw...
Toch heb ik nog een beetje tijd gevonden om de Zigarre te testen. En hij rijdt als een zonnetje En zoemt zelfs als een accutreinstel, zelfs zonder geluidsdecoder
Mijn dochtertje vond het ook erg interessant om een treintje te zien rijden. Ademloos keek ze toe. En daarna probeerde ze er uiteraard naar te grijpen, maar gelukkig kon ik haar op tijd tegenhouden. Ik ben wel erg blij dat de baan op 150 cm hoogte is gebouwd. Ze kan er voorlopig zelf niet bij
Groet, Wim
PS komend weekend weer in de tuin werken dus helaas geen modelbouw...
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Dankjewel Wim,
Ik ga ook maar eens op zoek.
En wel een beetje opschieten met de tuin hè, we willen net als je dochtertje naar je treintjes kijken .
Ik ga ook maar eens op zoek.
En wel een beetje opschieten met de tuin hè, we willen net als je dochtertje naar je treintjes kijken .
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Altwied im Westerwald
Hi Wim,
Mooi ding die Limburse sigaar. Ik heb hem vorig jaar tijdens de open dag van de LMV al eens op de "Lahntalbahn in N" laten rijden.
Prachtige rij-eigenschappen, hier wat plaatjes:
Groet Erwin.
Mooi ding die Limburse sigaar. Ik heb hem vorig jaar tijdens de open dag van de LMV al eens op de "Lahntalbahn in N" laten rijden.
Prachtige rij-eigenschappen, hier wat plaatjes:
Groet Erwin.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Ik doe mijn best!traiNiac schreef:En wel een beetje opschieten met de tuin hè, we willen net als je dochtertje naar je treintjes kijken .
Tsja, we zouden dit weekend naar de datcha van mijn schoonouders om daar in de tuin te werken (en barbeknoeien, wodka drinken , enz), maar helaas waren we niet de enigen die Moskou wilden ontvluchten...
De wegen waren zo vol dat er lange files stonden. Op een gegeven moment zijn we maar omgekeerd en terug naar huis gegaan... Volgens mijn telefoon zou het nog ruim 2.5 uur file rijden worden (over een afstand van 70 km!) Niet echt mijn ideale besteding van een zaterdag...
Echter, nu ik weer in Moskou ben, kan ik wél weer aan de slag met de modelbaan.
Zoals een groot Nederlands filosoof ooit zei: "elk nadeel heb ze voordeel"
Maar goed, eerst nog even een moederdagcadeautje halen. Misschien dat ik later vanavond nog een paar foto's kan plaatsen.
@Erwin: leuk om de sigaar ook op de Lahntalbahn te zien! Hij heet dan natuurlijk ook niet voor niets "Limburger Zigarre"
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus