Ik kijk er naar uit Hoontje, goed bezig!!!Hoontje schreef: Hou mijn draadje in de gate inzake de 2400 voor de bouw. Grts
Mvg,
Ad
Ik kijk er naar uit Hoontje, goed bezig!!!Hoontje schreef: Hou mijn draadje in de gate inzake de 2400 voor de bouw. Grts
Juiste soldeerbout gebruiken! Vermogen is nu te klein lijkt het.Hoontje schreef:Hoi Fido,
Ik was niet duidelijk genoeg. De VD draad is de ringleiding. Aan de rails 0,14cm2 draadjes en dat was geen probleem.
Echter de draadjes van 0,14 aan de VD draad lukt dus niet... Vanavond nog eens proberen met wat flux / soldeerpasta.
Of heeft iemand nog een 'gouden' tip?
Groetjes,
Hoontje
Dat hangt af van de smelt temperatuur van je soldeer. Je hebt dik en heel dun soldeer, soldeer dat een ander metaal bevat, bijvoorbeeld koper. Dus het ene soldeer is niet het andere en heeft dus een andere werkingstemperatuur. Meestal staat de werkingstemperatuur op een label op de klos of het kaartje.Hoontje schreef:Dus warmer solderen? Station stond nu op 350°. Zal van het weekend eens proberen
Over het algemeen is het beter een ster toe te passen ipv een ring. Met een ring loop je het risico op storingen die niet 123 zijn te vinden. Zo is er een risico dat massa geen massa is door een te hoge weerstand van je vd draadje. Verder loop je het risico dat de ringleiding andere storingen oppikt zoals signalen van hoogfrequente zendstations die dan gesuperponeerd worden op je eigen signaal en digitale signalen behoorlijk in de war kunnen schoppen.Hoontje schreef:De VD draad is de ringleiding.
Zie ik nu goed dat je overal gele draad voor gebruikt? Hoe weet je straks (met 500 stukken draad onder de baan ) wat wat is? Draad (zeker die dunne) is in heel veel kleuren te koop, mijn advies is dan ook te zorgen dat elke functie zijn eigen kleur heeft. Hier heb ik fors wat kleuren in gebruik:Hoontje schreef:Hoi Joop, Dat klopt. De 'ringleiding' ligt niet als een ring onder de module. Maar als uitloper van een ster. De aansluiting op een schakeling met randaarde en stopcontact maakte de sluitingsproblemen waardoor m'n treinen niet meer reden. Nadat ik die weggeknipt had, reed alles. Ook blijkt 1 wisseltong kapot te zijn. De gehele wissel moet ik vervangen vrees ik, dus marktplaats maar eens afstruinen voor een minitrixwissel rechts...
Hieronder enkele foto's van de electra onder de baan. De behuizing van de bedrading is nog niet aangelegd, dus het lijkt nu een zooitje!
Ok. Ik zie wel wat voordelen om de 2 railstaven uit elkaar te kunnen houden.Hoontje schreef:Hoi Shoven,
Jup ik gebruik alleen maar gele draad voor de railsaansluitingen
Andere electra krijgt andere kleuren, maar is simpelweg nog niet aanwezig.
Groet,
Hoontje