Mag de zomertijd naar wintertijd want ik lees alles in de toekomst

Forumindex
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zt ]
Beneluxrail bestaat niet meerRaceDuck schreef:Ahum? Bij beneluxrail regelen ze dat automatisch en hier niet?\
Vreemd
Beneluxspoor wat jij wiltgdw1963 schreef:Beneluxrail bestaat niet meerRaceDuck schreef:Ahum? Bij beneluxrail regelen ze dat automatisch en hier niet?\
Vreemd
Oh, word ik daarom 's morgens zo raar aangekeken en begroet met goede middag.Wesley schreef:....een half jaar lang elke dag een uur te laat op het werk enzo... ...
Nou, over het bestaan van tijd kun je weinig discussieren, gezien dat de 4e dimensie van ons universum is. Over de meting en weergave van tijd des te meerWesley schreef:Wel, dat hangt van je definitie af. Ook al is de zomertijd later ingevoerd met een speciaal doel - zie ook de Engelse term "daylight saving time" -, het is en blijft een daadwerkelijk bestaande tijdmeting (voor zover "tijd" überhaupt bestaat, maar dat is een filososofische discussie waar je niet uitkomt) en dus is in het dagelijks leven zomertijd net zo "echt" als wintertijd
. De zomertijd gewoon negeren is immers geen optie in het dagelijks leven, een half jaar lang elke dag een uur te laat op het werk enzo... Anders gezegd: ófwel aanvaard je het bestaan van tijd in het geheel niet, ófwel aanvaard je het bestaan van wintertijd én van zomertijd. Andere smaken zijn er niet
.
Dat is niet onverdeeld aanvaard als axioma. Ik ben dat wel van mening (aangezien tijd even noodzakelijk is als lengte, breedte en hoogte om een voorwerp te definiëren), maar velen delen die mening niet. Dat is blijkbaar dus wel degelijk open voor discussie...Fladder schreef:gezien dat de 4e dimensie van ons universum is.
Foutje je hebt tijd en zomertijdFladder schreef:Om maar ff op wat extra slakken zout te leggen als we toch bezig zijn.![]()