de GEINBAAN concept TWEE
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Er is goed nieuws en minder goed nieuws. Het goede is: Gefeliciteerd met deze aanwinsten en op de vraag wat het is, heb ik antwoorden.
Deze rijtuigen zijn
A, eerste klas, Minitrix 51 3131 00, type Aüm
B, tweede klas, Minitrix 51 3132 00, type Büm,
D, bagagewagen, Minitrix 51 3133 00, type Düm,
Gesellschaftswagen, Minitrix 51 3139 00, type WGmh 824
A, B, D en WG duiden op het type rijtuig,
de ü op een wagen met gesloten overgang en zijgang,
de m op een wagen langer dan 24mtr en met gummibalg-wagenovergang en elektrische verwarming,
de h op een wagen met airco(achtige installatie) en eigen energievoorziening.
de 824 is het ontwerpnummer.
Dat van de WG is mij bekend, omdat ik die zelf heb. Voor de ontwerpnummers van de andere rijtuigen moet ik meer informatie hebben over de opschriften op de bak en de stelbalken. De D zou een 902 of een 905 kunnen zijn.
Het minder goede nieuws is dat je met deze 4 rijtuigen eigenlijk geen werkelijkheidsgetrouwe trein kunt samenstellen. Een 4-wagen D-trein anno jaren 70/80 zou - waarschijnlijk - bestaan uit 1 x AB, 2 x B en 1 x BD. Een WG heeft hierin niets te zoeken, hoogstens als overbrenging van ledig materieel.
Helemaal voorin maar beter helemaal achterin. Echter, je kent mijn credo: Het is jouw baan, jouw bedrijf en alles wat jij leuk vindt, is toegestaan. Til er dus niet te zwaar aan. De loc past er sowieso goed bij, daar is niets mis mee.
Er is goed nieuws en minder goed nieuws. Het goede is: Gefeliciteerd met deze aanwinsten en op de vraag wat het is, heb ik antwoorden.
Deze rijtuigen zijn
A, eerste klas, Minitrix 51 3131 00, type Aüm
B, tweede klas, Minitrix 51 3132 00, type Büm,
D, bagagewagen, Minitrix 51 3133 00, type Düm,
Gesellschaftswagen, Minitrix 51 3139 00, type WGmh 824
A, B, D en WG duiden op het type rijtuig,
de ü op een wagen met gesloten overgang en zijgang,
de m op een wagen langer dan 24mtr en met gummibalg-wagenovergang en elektrische verwarming,
de h op een wagen met airco(achtige installatie) en eigen energievoorziening.
de 824 is het ontwerpnummer.
Dat van de WG is mij bekend, omdat ik die zelf heb. Voor de ontwerpnummers van de andere rijtuigen moet ik meer informatie hebben over de opschriften op de bak en de stelbalken. De D zou een 902 of een 905 kunnen zijn.
Het minder goede nieuws is dat je met deze 4 rijtuigen eigenlijk geen werkelijkheidsgetrouwe trein kunt samenstellen. Een 4-wagen D-trein anno jaren 70/80 zou - waarschijnlijk - bestaan uit 1 x AB, 2 x B en 1 x BD. Een WG heeft hierin niets te zoeken, hoogstens als overbrenging van ledig materieel.
Helemaal voorin maar beter helemaal achterin. Echter, je kent mijn credo: Het is jouw baan, jouw bedrijf en alles wat jij leuk vindt, is toegestaan. Til er dus niet te zwaar aan. De loc past er sowieso goed bij, daar is niets mis mee.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Rob,
dank je wel wel voor weeer een zeer uitgebreid gedetailleerd antwoord, ook al vind jij natuurlijk nog niet gedetailleerd genoeg maar voor mij genoeg info.
het ging mij meer om een kreet als Tee of Reingold of iets dergelijks ik kan deze kleurstelling niet thuisbrengen.
maar dat is meer het idee van ik heb die en die set.
heb op die stukken waar ik nog wel wat kan rijden wel gemerkt dat dit zeer gevoelige wagens zijn wat betreft stabiliteit en erg gevoelig zijn voor oneffenheden in de baan en dat komt meer bij pim zijn opmerking dat hij verbaasd was dat er niet van alles ontspoorde.
ben in ieder geval nu het complete schaduwstation opnieuw aan het leggen i.v.m. de grotere radius die deze lange wagens vragen. Maar goed houd me van de straat.
de foto laat zien welke puinhoop ik voor mezelf heb gecreëerd en laat tevens zien de plek waar ik straks komend van rechtsonder de brug over ravijn naar rechts af ga buigen er onderdoor en dan via een hekixachtige draai weer terug naar boven om vervolgens weer naar rechts te draaien terug naar brug ravijn
en voor diegene die dit niet kunnen volgen houd vervolgverhaal maar in de gaten dan zie je vanzelf wat ik bedoel uit te leggen.
ben in ieder geval weer eens met zes dingen tegelijk bezig dus zal wel weer op problemen uitdraaien.
dank je wel wel voor weeer een zeer uitgebreid gedetailleerd antwoord, ook al vind jij natuurlijk nog niet gedetailleerd genoeg maar voor mij genoeg info.
het ging mij meer om een kreet als Tee of Reingold of iets dergelijks ik kan deze kleurstelling niet thuisbrengen.
maar dat is meer het idee van ik heb die en die set.
heb op die stukken waar ik nog wel wat kan rijden wel gemerkt dat dit zeer gevoelige wagens zijn wat betreft stabiliteit en erg gevoelig zijn voor oneffenheden in de baan en dat komt meer bij pim zijn opmerking dat hij verbaasd was dat er niet van alles ontspoorde.
ben in ieder geval nu het complete schaduwstation opnieuw aan het leggen i.v.m. de grotere radius die deze lange wagens vragen. Maar goed houd me van de straat.
de foto laat zien welke puinhoop ik voor mezelf heb gecreëerd en laat tevens zien de plek waar ik straks komend van rechtsonder de brug over ravijn naar rechts af ga buigen er onderdoor en dan via een hekixachtige draai weer terug naar boven om vervolgens weer naar rechts te draaien terug naar brug ravijn
en voor diegene die dit niet kunnen volgen houd vervolgverhaal maar in de gaten dan zie je vanzelf wat ik bedoel uit te leggen.
ben in ieder geval weer eens met zes dingen tegelijk bezig dus zal wel weer op problemen uitdraaien.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:34, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Ter completering, want dat gedeelte van je vraag was mij ontgaan: het betreft UIC X-wagens in de sedert medio jaren 70 gehanteerde kleurstelling oceaanblauw/beige. Deze rijtuigen waren in eerste instantie bedoeld voor de FD resp. D-treinen en zijn deels nog steeds in gebruik. Al is de type-aanduiding inmiddels gewijzigd in Am, Bm, Dm. Als Bm235 zijn ze zelfs, omgeschilderd, bij de NS terecht gekomen.
Ter completering, want dat gedeelte van je vraag was mij ontgaan: het betreft UIC X-wagens in de sedert medio jaren 70 gehanteerde kleurstelling oceaanblauw/beige. Deze rijtuigen waren in eerste instantie bedoeld voor de FD resp. D-treinen en zijn deels nog steeds in gebruik. Al is de type-aanduiding inmiddels gewijzigd in Am, Bm, Dm. Als Bm235 zijn ze zelfs, omgeschilderd, bij de NS terecht gekomen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Rob ,
dank voor aanvullende info
ter info deze set kon ik voor €45,00 overnemen en daar kon ik hem toch niet voor laten staan.
en voor de volgers van mijn verhaal ik ga dus uiteindelijk voor een beweegbare brug tussen de nieuwe en de "oude " helix.
vandaar die draai bij de bovenbeschreven makerij van brug ravijn naar brug ravijn want moet een nieuwe keerlus maken door de keuze van beweegbare brug.
met de aanleg van uiteindelijk twee keer helix en de de extra keerlus en daardoor een ander rijplan creëer ik niet alleen meer variatie maar de oorspronkelijke baan wordt met ongeveer vijftien meter rijlengte vergroot wat en totaal brengt op ongeveer vijftig meters dus dat is wel een hoop extra werk waard.
als extra uitleg bedoel ik met de brug ravijn dat deel wat bovenlangs over mijn batterij trafo,s loopt
dank voor aanvullende info
ter info deze set kon ik voor €45,00 overnemen en daar kon ik hem toch niet voor laten staan.
en voor de volgers van mijn verhaal ik ga dus uiteindelijk voor een beweegbare brug tussen de nieuwe en de "oude " helix.
vandaar die draai bij de bovenbeschreven makerij van brug ravijn naar brug ravijn want moet een nieuwe keerlus maken door de keuze van beweegbare brug.
met de aanleg van uiteindelijk twee keer helix en de de extra keerlus en daardoor een ander rijplan creëer ik niet alleen meer variatie maar de oorspronkelijke baan wordt met ongeveer vijftien meter rijlengte vergroot wat en totaal brengt op ongeveer vijftig meters dus dat is wel een hoop extra werk waard.
als extra uitleg bedoel ik met de brug ravijn dat deel wat bovenlangs over mijn batterij trafo,s loopt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN
Ja die Jan-Lourens houdt al een tijdje uitverkoop op marktplaats. Grote baan wordt afgebroken, daar in Almere.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
de vorige foto liet zien de totale puinhoop wat overbleef om schaduwstation aan te passen aan langere personenwagens wat betreft het inlopen daarvan en dus moest ik de bochten verder uit elkaar leggen.
onderstaande foto laat het gerenoveerde schaduwstation zien zoals het er in het vervolg bij mag blijven liggen.
op naar volgende project van af brug rechtsom en weer naar rechts onder brug door dus zeven centimeter zakken en vervolgens met een halve helix weer om weer zeven centimeter om hoog en weer rechtsom aansluiten op de brug.
foto,s hiervan volgen vanzelf
de vorige foto liet zien de totale puinhoop wat overbleef om schaduwstation aan te passen aan langere personenwagens wat betreft het inlopen daarvan en dus moest ik de bochten verder uit elkaar leggen.
onderstaande foto laat het gerenoveerde schaduwstation zien zoals het er in het vervolg bij mag blijven liggen.
op naar volgende project van af brug rechtsom en weer naar rechts onder brug door dus zeven centimeter zakken en vervolgens met een halve helix weer om weer zeven centimeter om hoog en weer rechtsom aansluiten op de brug.
foto,s hiervan volgen vanzelf
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:37, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:38, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
en dan is het de bedoeling dat het zo gaat worden.
alles licht nog los en moet nog verder in de lijmtang.
tevens zullen er nog de broodnodige ondersteuningen moeten komen.
dus voorlopig ben ik wel weer even zoet.
wordt vervolgd
alles licht nog los en moet nog verder in de lijmtang.
tevens zullen er nog de broodnodige ondersteuningen moeten komen.
dus voorlopig ben ik wel weer even zoet.
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: GEINBAAN
Hallo Jan,
Is dat niet een erg scherpe bocht, kan je niet beter een klein stukje recht plaatsen in het midden van de bocht dan zullen de treinen er makkelijker door rijden denk ik.
Verder prima en zo te zien genoeg rijlengte.
mvrg Bob
Is dat niet een erg scherpe bocht, kan je niet beter een klein stukje recht plaatsen in het midden van de bocht dan zullen de treinen er makkelijker door rijden denk ik.
Verder prima en zo te zien genoeg rijlengte.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hoi bob.
neem aan dat je eerste bocht rechsaf bedoeld.
die is inderdaad wat aan de krappe kant moet dat zeker nog verder aanpassen
maar goed opgemerkt
neem aan dat je eerste bocht rechsaf bedoeld.
die is inderdaad wat aan de krappe kant moet dat zeker nog verder aanpassen
maar goed opgemerkt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo
op foto 1 is te zien dat ik de rail komend vanaf de brug eerst wat naar links heb laten gaan alvorens rechtsaf te buigen.
heb dit gedaan om een grotere radius te verkrijgen in de eigenlijk te krappe bocht maar er ontspoort niets dus dat gaat goed.
op foto 2 is het totaal plaatje van de gehele keerlus van en naar de brug.
morgen verder met de ondersteuning en bedrading daarna door met helix
wordt vervolgd.
op foto 1 is te zien dat ik de rail komend vanaf de brug eerst wat naar links heb laten gaan alvorens rechtsaf te buigen.
heb dit gedaan om een grotere radius te verkrijgen in de eigenlijk te krappe bocht maar er ontspoort niets dus dat gaat goed.
op foto 2 is het totaal plaatje van de gehele keerlus van en naar de brug.
morgen verder met de ondersteuning en bedrading daarna door met helix
wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:40, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Wauw, deze lijnvoering gaat te zijner tijd voor veel verrassingen zorgen. Hiermee komt de trein op een heel andere plek te voorschijn dan waar je hem verwacht!
't Gaat goed met je bouw(plannen), ik blijf je met genoegen volgen.
Wauw, deze lijnvoering gaat te zijner tijd voor veel verrassingen zorgen. Hiermee komt de trein op een heel andere plek te voorschijn dan waar je hem verwacht!
't Gaat goed met je bouw(plannen), ik blijf je met genoegen volgen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hoi rob en alle volgers.
ben ook zeer in mijn nopjes over de gang van zaken.
heb ook al om de keerlus die links boven de vroegere s-spiraal lag en behoorde bij station hooggelegen om de ruimte die straks een behoorlijke grootte heeft 60x120 om die te benutten om daar het station hooggelegen te maken en dan als doorgaand stopstation te laten functioneren maar dat zit nog ergens in mijn brein om verder over door te broeden tijdens de bouw van helix en beweegbare brug.
wordt vervolgt
ben ook zeer in mijn nopjes over de gang van zaken.
heb ook al om de keerlus die links boven de vroegere s-spiraal lag en behoorde bij station hooggelegen om de ruimte die straks een behoorlijke grootte heeft 60x120 om die te benutten om daar het station hooggelegen te maken en dan als doorgaand stopstation te laten functioneren maar dat zit nog ergens in mijn brein om verder over door te broeden tijdens de bouw van helix en beweegbare brug.
wordt vervolgt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
- Locatie: Amstelveen
Re: GEINBAAN
Hoi Jan ,
jij bent weer lekker bezig zie ik .
ga zo door . dat word top
jij bent weer lekker bezig zie ik .
ga zo door . dat word top
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hol.
resultaten van vandaag.
een hoop brainstormen en berg kladpapier met schetsen van railfiguren en mogelijkheden.
best inspannend maar ben er nog niet uit.
eindresultaat zal toch uiteindelijk voor een x tijd als compleet rijplan blijven liggen.
op voorhand de mindere punten eruit halen valt niet mee.
maar goed het resultaat zal hopelijk naar mijn tevredenheid zijn.
wordt vervolgt
resultaten van vandaag.
een hoop brainstormen en berg kladpapier met schetsen van railfiguren en mogelijkheden.
best inspannend maar ben er nog niet uit.
eindresultaat zal toch uiteindelijk voor een x tijd als compleet rijplan blijven liggen.
op voorhand de mindere punten eruit halen valt niet mee.
maar goed het resultaat zal hopelijk naar mijn tevredenheid zijn.
wordt vervolgt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo kenners en boekenneuzers,
onderstaande foto laat zien een restauratiewagen die ik al zeker een veertig jaar in mijn bezit heb.
hij is van het merk arnold.
tekst op de wagen boven de ramen luid;
compagnie internationale des wagons - lits et des grands express europeens
onder de ramen restauratierijtuig 4010 / dining-car 4010
helemaal onder aan net boven de wielen staat nog een heleboel geschreven maar zelfs met een dubele loep niet te ontcijferen
ik zou graag hier een art.nr van willen hebben en tevens welke wagens horen hierbij om dit als complete trein te kunnen laten rijden en zijn die bijbehorende wagens nog te koop.
ik hoor graag.
onderstaande foto laat zien een restauratiewagen die ik al zeker een veertig jaar in mijn bezit heb.
hij is van het merk arnold.
tekst op de wagen boven de ramen luid;
compagnie internationale des wagons - lits et des grands express europeens
onder de ramen restauratierijtuig 4010 / dining-car 4010
helemaal onder aan net boven de wielen staat nog een heleboel geschreven maar zelfs met een dubele loep niet te ontcijferen
ik zou graag hier een art.nr van willen hebben en tevens welke wagens horen hierbij om dit als complete trein te kunnen laten rijden en zijn die bijbehorende wagens nog te koop.
ik hoor graag.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:43, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: GEINBAAN
Grote kans dat dit Arnold 3844 is of de wagen is in ieder geval sterk vergelijkbaar. De wagens zijn nog steeds in het Arnold assortiment (huidige HN-nummers, zoals HN-4109, HN-4111 en HN-4106) zei het in andere kleurstellingen.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
robert, pter,
beide heren DANK hier kom ik wat verder mee
beide heren DANK hier kom ik wat verder mee
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
effe update.
gisteren zitten brainstormen hoe en waar ik de beweegbare brug zal maken tussen deze nieuwe en de "oude "helix.
kwam niet lekker tegenover elkaar uit en heb tussen de minste mooie oplossingen voor de beste daarvan gekozen wat betekende dat ik een extra draai in de aanloop naar brug moest creëren en ik tegenwoordig niet bang meer ben voor het maken van een bocht of extra bochten en dat resulteert in onderstaande foto,s.
hoop maar op het beste ervan en ga geduldig verder.
de ruimte die ontstaat boven deze helix wordt dus de plaats waar ik station Hooggelegen in gedachte heb welke eerst dus geheel rechtsboven op foto 2 nog te zien is.
wordt vervolgd
effe update.
gisteren zitten brainstormen hoe en waar ik de beweegbare brug zal maken tussen deze nieuwe en de "oude "helix.
kwam niet lekker tegenover elkaar uit en heb tussen de minste mooie oplossingen voor de beste daarvan gekozen wat betekende dat ik een extra draai in de aanloop naar brug moest creëren en ik tegenwoordig niet bang meer ben voor het maken van een bocht of extra bochten en dat resulteert in onderstaande foto,s.
hoop maar op het beste ervan en ga geduldig verder.
de ruimte die ontstaat boven deze helix wordt dus de plaats waar ik station Hooggelegen in gedachte heb welke eerst dus geheel rechtsboven op foto 2 nog te zien is.
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:44, 4 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
vervolg op bovenstaande foto,s
toont de onderstaande foto een overzicht van het gehele linker deel waarop wat duidelijker zichtbaar wordt waar straks het nieuwe station Hooggelegen komt.
Tevens is goed te zien dat dit deel van de U-vorm lekker vol gebouwt begint te raken met legio mogelijkheden voor de verdere opbouw van bergen, bossen, huisje boompje beestje. In gedachte zie ik dit wel al voor mij maar de uitvoering daarvan wordt natuurlijk weer een verhaal apart.
en uiteraard zijn op of aanmerkingen, ideeën van harte welkom
wordt vervolgd
toont de onderstaande foto een overzicht van het gehele linker deel waarop wat duidelijker zichtbaar wordt waar straks het nieuwe station Hooggelegen komt.
Tevens is goed te zien dat dit deel van de U-vorm lekker vol gebouwt begint te raken met legio mogelijkheden voor de verdere opbouw van bergen, bossen, huisje boompje beestje. In gedachte zie ik dit wel al voor mij maar de uitvoering daarvan wordt natuurlijk weer een verhaal apart.
en uiteraard zijn op of aanmerkingen, ideeën van harte welkom
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:45, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
effe weer een update.
de foto,s laten de basis van de beweegbare brug zien.
deze moet uiteraard nog verder worden verstevigd door middel van een frame eronder te maken en ook moet er aan de linkerzijde op het tafelframe nog een ander frame gemaakt worden.
maar het gaat om het principe.
de rails wordt straks nadat deze is vastgelegd op zowel het rechter als het linkergedeelte en beide rails voorzien zijn van de nodige elektra die aan de scharnierkant zijn voeding krijgt boven het scharnierpunt en het aansluitpunt links doorgezaagd.
brug wordt middels een rolschuif daar waar op de foto de lijmtangen staan geborgd.
foto,s spreken voor zich en hoeft denk ik geen nadere uitleg
wordt vervolgd
effe weer een update.
de foto,s laten de basis van de beweegbare brug zien.
deze moet uiteraard nog verder worden verstevigd door middel van een frame eronder te maken en ook moet er aan de linkerzijde op het tafelframe nog een ander frame gemaakt worden.
maar het gaat om het principe.
de rails wordt straks nadat deze is vastgelegd op zowel het rechter als het linkergedeelte en beide rails voorzien zijn van de nodige elektra die aan de scharnierkant zijn voeding krijgt boven het scharnierpunt en het aansluitpunt links doorgezaagd.
brug wordt middels een rolschuif daar waar op de foto de lijmtangen staan geborgd.
foto,s spreken voor zich en hoeft denk ik geen nadere uitleg
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:47, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
laatste update
beide foto,s laten zien waar station Hoogggelegen nu zou komen ( dat is de bovenste gele draai )
ook is het nieuwe ombouwframe te zien inclusief de hoogte bepaler voor brugpeiler waar de beweegbare brug op aan moet gaan sluiten.
ben er overigens met mezelf nog niet uit of ik voor station Hooggelegen de gele draai handhaaf of boven de gehele helix een gesloten plaat ga gebruiken om aldaar het station op te zetten.
zoals nu op de foto staat zou ik in de onderste open lus een plaat kunnen maken en daar een dorp cq stad kunnen creëren.
hebben jullie hier suggesties over???
wordt vervolgd
beide foto,s laten zien waar station Hoogggelegen nu zou komen ( dat is de bovenste gele draai )
ook is het nieuwe ombouwframe te zien inclusief de hoogte bepaler voor brugpeiler waar de beweegbare brug op aan moet gaan sluiten.
ben er overigens met mezelf nog niet uit of ik voor station Hooggelegen de gele draai handhaaf of boven de gehele helix een gesloten plaat ga gebruiken om aldaar het station op te zetten.
zoals nu op de foto staat zou ik in de onderste open lus een plaat kunnen maken en daar een dorp cq stad kunnen creëren.
hebben jullie hier suggesties over???
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:52, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal
vanmiddag sluiting beweegbare brug gemaakt.
misschien niet zo fijntjes maar wel degelijk.
wordt vervolgd
vanmiddag sluiting beweegbare brug gemaakt.
misschien niet zo fijntjes maar wel degelijk.
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:54, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.