(nog) naamloze baan
(nog) naamloze baan
Eerst even mijn baanplan:
Dit baanplan ga ik uit de vrije hand namaken. Het zal dus geen exacte kopie worden. Het bos rechtsboven wordt gekapt. Deze bomen moeten plaatsmaken voor de stad. Het bovenste enkelspoor zal worden verborgen door een rij huizen of achter de achtergrond.
Het 1e schaduwstation is klaar. Deze telt 13 sporen die in 27 blokken worden opgedeeld.
Dit baanplan ga ik uit de vrije hand namaken. Het zal dus geen exacte kopie worden. Het bos rechtsboven wordt gekapt. Deze bomen moeten plaatsmaken voor de stad. Het bovenste enkelspoor zal worden verborgen door een rij huizen of achter de achtergrond.
Het 1e schaduwstation is klaar. Deze telt 13 sporen die in 27 blokken worden opgedeeld.
Re: (nog) naamloze baan
Mooie start hoor! (Die naam komt nog wel!)
Een knap plan en een zeer ruim schaduwstation!
Succes met de verderzetting!
Een knap plan en een zeer ruim schaduwstation!
Succes met de verderzetting!
Fabrice
Re: (nog) naamloze baan
Schaduwstation is zeker erg ruim. Dit is de eerste van de drie dit er totaal komen. Dit schaduwstation komt uit op het dubbelspoor rechtsonder. Het dubbelspoor recht van het grote station komt uit op een tweede schaduwstation. Dit wordt er eentje van 7 sporen. Het derde schaduwstation komt onder het dorpje te liggen. Dit wordt in de vorm van een keerlus en telt 4 doorgaande sporen en 3 doodlopende.
Re: (nog) naamloze baan
Mooi plan Trammetje.
De basis staat en ziet er prachtig uit.
Schaduwstation wat ruim?........ je kan beter wat extra ruimte hebben.
De basis staat en ziet er prachtig uit.
Schaduwstation wat ruim?........ je kan beter wat extra ruimte hebben.
Re: (nog) naamloze baan
zo dan is een lekker stukkie rails daar
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: (nog) naamloze baan
Heerlijk die ruimte Sander
Je kan nooit te veel hebben
Mvg,
Ad
Je kan nooit te veel hebben
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: (nog) naamloze baan
Net zoals vrouwen nooit teveel schoenen kunnen hebben, kun jij nooit teveel opstelsporen hebben...Ad_M schreef:Heerlijk die ruimte Sander
Je kan nooit te veel hebben
Mvg,
Ad
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: (nog) naamloze baan
Wow dat is nog eens een schaduwstation.
Ik zie alleen dat er direct na de bocht(en) een wissel komt, ik zou daar een stukje recht tussen hebben gedaan om ontsporingen te voorkomen...
Ik zie alleen dat er direct na de bocht(en) een wissel komt, ik zou daar een stukje recht tussen hebben gedaan om ontsporingen te voorkomen...
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: (nog) naamloze baan
Ik heb inderdaad overwogen om een recht er tussen te doen maar dat kost mij dan weer drie opstelsporen. Ik heb even kort proefgereden en het lijkt goed te gaan
Re: (nog) naamloze baan
Met de wissels die ik gisteren in Houten gekocht heb kon ik mijn schaduwstationnetje van mijn berg dorpje afmaken.
Foto's zijn niet zo goed van kwaliteit, komt door mijn telefoon.
Foto's zijn niet zo goed van kwaliteit, komt door mijn telefoon.
Re: (nog) naamloze baan
Telefoons zijn om te bellen, foto's maak je met een fototoestel, het is maar een weet.
Re: (nog) naamloze baan
Dat is toevallig; ik heb voor mijn volgende baan onder andere dezelfde tekening als inspiratie gebruikt. Van www.gleisplan.ch ?
Goed werk! Ik ga hem volgen
Goed werk! Ik ga hem volgen
Re: (nog) naamloze baan
@BenQ, voor mee is het wel handig dat ik met mijn camera ook kan bellen, gebruik hem daar nl vaker voor
@Templar, baanplan komt inderdaad van die site. Ik ga echter wel wat veranderingen aanbrengen. Het dorpje komt er heel anders uit te zen. Hiervoor ga ik het spoorplan van station Bergen uit 1935 gebruiken. Spoorplan wordt wel gespiegeld en ingekort. De draaischijf komt bij het grotecstation. Op de plek waar nu het goederenloodsje staat.
@Templar, baanplan komt inderdaad van die site. Ik ga echter wel wat veranderingen aanbrengen. Het dorpje komt er heel anders uit te zen. Hiervoor ga ik het spoorplan van station Bergen uit 1935 gebruiken. Spoorplan wordt wel gespiegeld en ingekort. De draaischijf komt bij het grotecstation. Op de plek waar nu het goederenloodsje staat.
Re: (nog) naamloze baan
Uit welke eeuw kom jij ben? Mijn "telefoon" heeft een 13M camera en maakt betere foto's dan menig compact camera van een jaartje of 5 terug.BenQ schreef:Telefoons zijn om te bellen, foto's maak je met een fototoestel, het is maar een weet.
Oke Oke tis geen Spiegel-reflex maar toch.
OT: Sander het ligt er allemaal zeer strak bij, netjes aangelegd!
En ik heb ook wissels die gelijk met tegenbogen aan elkaar liggen, en dat gaat 95% goed, vaak is niet netjes neer leggen en specifieke loks het probleem.
Re: (nog) naamloze baan
ik had voorheen een Nokia met een 12mp camera, die was inderdaad erg goed. Nu heb ik een Nokia Lumia 520, heeft slechts een 5mp camera.
Re: (nog) naamloze baan
Joost,
Ik ben van bouwjaar 1945 dus de vorige eeuw.
Heb wel een kleine smart Phone maar die maakt geen goede foto's.
De W15 waar ik normaal foto's mee maak doet het prima, is pas 8 jaar oud.
Heb er al ruim 5000 foto's mee gemaakt.
Ik ben van bouwjaar 1945 dus de vorige eeuw.
Heb wel een kleine smart Phone maar die maakt geen goede foto's.
De W15 waar ik normaal foto's mee maak doet het prima, is pas 8 jaar oud.
Heb er al ruim 5000 foto's mee gemaakt.
Re: (nog) naamloze baan
Vanmorgen een Peco wissel aangesloten met een Peco aandrijven, wat een pokke herrie maakt dat
Is de enige andere optie het gebruik maken van servo's of zijn er nog andere, stille aandrijvingen?
Van de week een rijtje stadshuizen gescoord op Marktplaats.
Is de enige andere optie het gebruik maken van servo's of zijn er nog andere, stille aandrijvingen?
Van de week een rijtje stadshuizen gescoord op Marktplaats.
Re: (nog) naamloze baan
Mooi rijtje Kibri-huizen!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: (nog) naamloze baan
Nee dat niet, maar ik heb sommigen in dit rijtje ook op zolder (opgeslagen in een doos).
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: (nog) naamloze baan
zat, ik maak gebruik van de servo switchen van Rosoft, je koopt een reeds afgebouwd printje wat niet alleen de servo aansluit maar ook de polariteit wisselt en er zit gelijk een servo bij, maken weinig tot geen geluid.Trammetje schreef:Vanmorgen een Peco wissel aangesloten met een Peco aandrijven, wat een pokke herrie maakt dat
Is de enige andere optie het gebruik maken van servo's of zijn er nog andere, stille aandrijvingen?
]
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: (nog) naamloze baan
Zit er tegenwoordig ook gelijk een servo bij? Kijk aan, zeg. Wat een service. Dan moest mijn nieuwe schaduwstation maar daarmee aangedreven worden.
Re: (nog) naamloze baan
Ik zou lekker voor servo's gaan! Aansluiten en monteren is iets bewerkelijker als een normale aandrijving, maar de resultaten zijn zo veel mooier!
Ik gebruik een OC32 waarmee je 32 servo's kan aansturen, of 16 als je gepolariseerde wissels gebruikt en schakelt met een Relais.
O En de prijs is ook aanzienlijk lager dan gewone aandrijvingen.
Ik gebruik een OC32 waarmee je 32 servo's kan aansturen, of 16 als je gepolariseerde wissels gebruikt en schakelt met een Relais.
O En de prijs is ook aanzienlijk lager dan gewone aandrijvingen.