Zo, daar ben ik weer
Op Eurospoor 2013 heb ik 2 mooie treintje erbij gekocht, allebei DCC. Ze rijden stuk voor stuk prima, met of zonder geluid.
Maar nu mijn vraag:
Ik heb dus de Fleischmann startset, de loc die hier bij zit, zit op L=3. De 2 nieuwe treintjes zitten hier ook op. Als ik deze op een andere L wil zetten, dan reageren ze niet.
Kortom, ze zitten alle drie op hetzelfde adres. Nu zie ik wel allerlei termen als CV programmeren. Maar voordat ik iets sloop (ben ik goed in ) toch 1st maar hier vragen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ze alle drie op de baan krijg, en afzonderlijk aan kan sturen. Want nu gaan ze alle drie tegelijk rijden (en da's niet de bedoeling)
Deze 2 heb er ik er nu bij:
Aanpassen multimaus voor 3 DCC treinen
-
Onderwerp starter - Berichten: 41
Re: Aanpassen multimaus voor 3 DCC treinen
Heel simpel. Elke lok en eigen adres geven. Dus cv 1 allemaal een ander nummer geven.
3 is het standaard adres waar elke decoder vanuit de fabriek op staat. Die zou ik dus niet blijven gebruiken.
De volgende stap is om de loks in de bibliotheek van je multimaus aan te maken.
Ik wil geen stap voor stap uitleg geven. Dat is vaak genoeg gedaan. In de handleiding van de multimaus staat uitgelegd hoe je dit doet.
3 is het standaard adres waar elke decoder vanuit de fabriek op staat. Die zou ik dus niet blijven gebruiken.
De volgende stap is om de loks in de bibliotheek van je multimaus aan te maken.
Ik wil geen stap voor stap uitleg geven. Dat is vaak genoeg gedaan. In de handleiding van de multimaus staat uitgelegd hoe je dit doet.
-
Ah, dus toch! Ik zat 1st al te pielen om ze in de bieb te krijgen, maar het moet dus net andersom. En de handleiding heb ik in duits en engels, maar wordt daar toch niet veel wijzer van.
Dan moet ik toch nóg beter het forum doorzoeken
Dan moet ik toch nóg beter het forum doorzoeken
Fleischmann Digital Startset + uitbreidingen C, D en E
-
martinb schreef:http://www.freebit.nl/downloads/Handlei ... timaus.pdf bij deze in NL
Geweldig!! En het maakt niet uit dat mijn multimause een andere kleur is, en van Fleischmann?
Fleischmann Digital Startset + uitbreidingen C, D en E
Een pot nat
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Het naakt niet uit in welke volgorde je dat doet, eerst programmeren van de loks en dan aanmaken in je multimaus of andersom.
Je kunt alleen je loks aansturen als je het beide gedaan hebt.
Ik bedoelde overigens dat door zelf even te zoeken dat je zelf ook wat meer leert. Namelijk de handleiding van de multimaus in het Nederlands vind je ook eenvoudig door even te googlen.
En zoek ook een. Een handleiding op van een decoder. Daarin ga je ook een hoop info vinden over wat je allemaal kunt programmeren.
Je kunt alleen je loks aansturen als je het beide gedaan hebt.
Ik bedoelde overigens dat door zelf even te zoeken dat je zelf ook wat meer leert. Namelijk de handleiding van de multimaus in het Nederlands vind je ook eenvoudig door even te googlen.
En zoek ook een. Een handleiding op van een decoder. Daarin ga je ook een hoop info vinden over wat je allemaal kunt programmeren.