Stel je voor: Eric
Stel je voor: Eric
Gegroet allemaal,
Eric is de naam. 42 jaar en woonachtig in Zuid-Holland.
Let op: hoog sentimenteel gehalte!
In mijn jeugd kreeg ik tijdens een pakjesavond van Sinterklaas een startsetje van Roco (rangeerloc met drie wagons) in spoor N. Uiteraard had mijn vader ook al treinen in spoor N, dus het startsetje was een goede zet van Sinterklaas.
Met al dit materieel heb ik nog een paar jaar gereden totdat het vanwege allerlei redenen in de kast werd gezet.
Sinds twee maanden is de interesse weer terug en met een digitale startset van Minitrix heb ik ruim dertig jaar na dato een oude hobby nieuw leven ingeblazen.
Ik wil starten met een baan van 2,40 x 0,75 (2 modules). Een concreet plan heb ik nog niet, maar uitgangspunt is een baan in tijdperk VI met voornamelijk goederenvervoer.
De komende maanden zal het vooral een simpel, onaangekleed, gelijkvloers baantje zijn waarop ik volop kan testen, prutsen en ideeën kan uitwerken. Een aantal eerdere ideeën bleken al behoorlijk onrealistisch van aard te zijn en dus niet uitvoerbaar. Er zullen vast nog meer ideeën sneuvelen. In ieder geval hoop ik zo tot een leuk en rijdbaar baanplan te komen.
Een ander project zal de opslag van de baan zijn. Om stofvorming tegen te gaan, wil ik het afdekken als de baan niet in gebruik is. Daarnaast wil ik het op een makkelijke manier opslaan (wel horizontaal) als loges over de vloer zijn (in mijn zolderkamer).
Voorlopig zal ik mij nog een beetje koest houden op het forum. Het zal vooral veel lezen zijn.
Groeten en proost,
Eric
Eric is de naam. 42 jaar en woonachtig in Zuid-Holland.
Let op: hoog sentimenteel gehalte!
In mijn jeugd kreeg ik tijdens een pakjesavond van Sinterklaas een startsetje van Roco (rangeerloc met drie wagons) in spoor N. Uiteraard had mijn vader ook al treinen in spoor N, dus het startsetje was een goede zet van Sinterklaas.
Met al dit materieel heb ik nog een paar jaar gereden totdat het vanwege allerlei redenen in de kast werd gezet.
Sinds twee maanden is de interesse weer terug en met een digitale startset van Minitrix heb ik ruim dertig jaar na dato een oude hobby nieuw leven ingeblazen.
Ik wil starten met een baan van 2,40 x 0,75 (2 modules). Een concreet plan heb ik nog niet, maar uitgangspunt is een baan in tijdperk VI met voornamelijk goederenvervoer.
De komende maanden zal het vooral een simpel, onaangekleed, gelijkvloers baantje zijn waarop ik volop kan testen, prutsen en ideeën kan uitwerken. Een aantal eerdere ideeën bleken al behoorlijk onrealistisch van aard te zijn en dus niet uitvoerbaar. Er zullen vast nog meer ideeën sneuvelen. In ieder geval hoop ik zo tot een leuk en rijdbaar baanplan te komen.
Een ander project zal de opslag van de baan zijn. Om stofvorming tegen te gaan, wil ik het afdekken als de baan niet in gebruik is. Daarnaast wil ik het op een makkelijke manier opslaan (wel horizontaal) als loges over de vloer zijn (in mijn zolderkamer).
Voorlopig zal ik mij nog een beetje koest houden op het forum. Het zal vooral veel lezen zijn.
Groeten en proost,
Eric
Eric
Re: Stel je voor: Eric
Welkom Eric.
Mijn baan zit vast ingebouwd in een van de zolderkamers, maar als ik eerlijk ben: jouw idee van modules die je kunt opbergen als het nodig is, is veel beter.
En je jeugdsentiment komt bekend voor. Mijn vader is helaas al weer meer dan 10 jaar geleden overleden, maar het enthousiasme voor spoor N heb ik van hem.
Jan
Mijn baan zit vast ingebouwd in een van de zolderkamers, maar als ik eerlijk ben: jouw idee van modules die je kunt opbergen als het nodig is, is veel beter.
En je jeugdsentiment komt bekend voor. Mijn vader is helaas al weer meer dan 10 jaar geleden overleden, maar het enthousiasme voor spoor N heb ik van hem.
Jan
Welkom op het Forum Eric
Veel lees en bouw plezier toegewenst
Mvg,
Ad en Geordie
Veel lees en bouw plezier toegewenst
Mvg,
Ad en Geordie
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Welkom Eric op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
welkom Eric
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
-
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Eric! Succes met de hobby! En veel lees en gewoon plezier op 't forum!
Groet,
Hoontje
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Hallo en welkom Eric!
Gr. Niels.
Welkom erik
Groeten Erik
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Dank allen!
Ondertussen ben ik trotse pappa van een zoon geworden.
De N-hobby wordt nu weer langzaam opgepakt.
Ondertussen ben ik trotse pappa van een zoon geworden.
De N-hobby wordt nu weer langzaam opgepakt.
Eric
Gefeliciteerd met je zoon
Is die mama OK?
Mvg,
Ad
Is die mama OK?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.