Ontwerp baanplan Willion 2014

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
willionvanes

Ontwerp baanplan Willion 2014

Bericht door willionvanes »

Ik ben de afgelopen dagen weer druk aan het uittekenen geweest hoe ik mijn baan in wil gaan richten.
Ik heb op dit moment een ruimte van 220x100 beschikbaar wat ik in twee modules van 110x100 wil opsplitsen. (verplaatsbaar dus van alle kanten te bereiken)

Ik wil een licht stedelijk ontwerp neerzetten met de mogelijkheid om hier later een Faller-car system oid aan toe te gaan voegen.
Hierin zal ik met divers materieel tussen tijdperk IV/V/VI gaan rijden.

In verband met ruimte en het missen van de ervaring om met meerdere lagen te werken heb ik er voor gekozen om alles op gelijke hoogte te houden. Om variatie in het rijgedrag te kunnen brengen wil ik wel het achterste deel van de baan verbergen en daar een schaduwstation plaatsen. (het gestippelde deel spoor is buiten zicht) Wat ik op het bovenliggende deel wil gaan doen weet ik nog neit.

Wat vinden jullie hiervan? Wil ik te veel op een kleine ruimte?
Ik sta open voor alle feedback, commentaar en verbeteringen.

Bedankt voor het lezen
mvg,
Willion
Bijlagen
baanplan2014.JPG
baanplan2014.JPG (119.46 KiB) 3127 keer bekeken

evo

Re: Ontwerp baanplan Willion 2014

Bericht door evo »

Hallo Willion,
Leuk dat het het station schuin hebt gelegd, ik zou zelfs het paradespoor weghalen, dan wordt het effect van het station nog beter.
Waar is de keerlus voor? 1 keerlus is geen keerlus (je kunt nl. alleen maar terug door achteruit door de keerlus te rijden). Gezien het kleine oppervlak zou alleen een keerlus gebruiken als je een eindstation hebt.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
willionvanes

Bericht door willionvanes »

Hoi Edwin, Dankje voor je feedback,
Ik probeer om voor de zichtbare delen het spoor zo weinig mogelijk evenwijdig aan de plaat te laten lopen, dit was een commentaar op diverse baanplannen welke ik had bekeken op het forum.

Ik heb net in Anyrail het paradespoor weggehaald en ik zie inderdaad wat je bedoeld, het station komt dan direct meer naar voren.

De keerlus had ik neergelegd onder het mom van "het oog wil ook wat" Zodat er buiten het verkeer rondom het station ook nog wat ander treinverkeer zichtbaar zou zijn, daarnaast om het verkeer komend vanuit het buitenste spoor terug naar het schaduwstation te laten rijden via de keerlus, maar ik zie net dat er dan zoiezo "gestoken" moet worden om het schaduwstation weer in te rijden.

Ik heb nu tegen de achtergrond een additioneel spoor toegevoegd, maar als treinen aan de rechterkant het station verlaten, en via het nieuw toegevoegde spoor langs de achterkant oprijden moeten ze weer door het station heen om bij het schaduwstation te komen. ik ben nog even aan het nadenken of ik daar nog iets anders voor kan bedenken..

mvg,
Willion
Bijlagen
baanplan2014-2.JPG
baanplan2014-2.JPG (114.47 KiB) 3015 keer bekeken

BenQ

Bericht door BenQ »

Willion,
Het baanplant ziet er leuk uit, mijn aanpassing zou zijn om het korte bochtje naar het rangeerterrein er uit te halen.
Hierdoor wordt het terrein voor de nu heel kleine industrie iets groter.

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie