ik zie de logica wel.
ik kom in een winkel, een andere klant vraagt 100 vragen aan de winkelier, kijkt daarna online en zegt, goh je bent veels te duur ik koop het wel online

en gaat weer weg.
winkelier niet blij want hij helpt iemand zonder de verdiensten te krijgen, is de prijs online nu hetzelfde dan......
wetstechnisch mag je als leverancier al je klanten verzoeken om dezelfde adviesprijzen aan te houden, let op verzoeken, luistert een winkelier hier niet naar dan heb je als leverancier tientallen manieren om deze winkelier niet meer te leveren dus iedereen zal zich hieraan houden.
Uiteraard voel ik de hele discussie al aankomen, echter denk over een ding goed na, mensen zoals Hans zijn altijd te duur, ze hebben een winkel, houden spullen op voorraad, levert ook binnen 2 dagen etc etc, dus een aardige overhead. Jan doedel met alleen een internet winkeltje die pas iets besteld als hij het heeft verkocht kan altijd voor een minimale marge werken.
IK vindt dan ook dat we de winkeliers ala hans moeten steunen en supporteren en laat al die achterdeur internet neukertjes die het uiteindelijk voor iedereen verpesten lekker links liggen.
hoewel ik op ons hobby gebied dus koper ben en dus ook het liefste alles voor niks wil hebben, ben ik op een ander front leverancier/ fabrikant en zie ik dus ook de keerzijde vandaar mijn uitleg/ mening zoals hier boven geschetst. Geen winkeliers mensen is geen hobby meer !
dus ja prima een uniforme verkoop prijs en niemand die zeurt om een speciale prijs voor leden
gr.
M.