Tussenupdate week 12:
De tussenupdate van week 12 volgt wel snel zo, maar dat kwam omdat de weekupdate van week 11 op zich had laten wachten. De komende 3 weken volgen weer veel diensten achter elkaar. Daardoor zal vooral het updaten van het forum af en toe vertraging oplopen. Op voorhand vast excuus.
Wat hebben we vandaag gedaan? Vandaag was een dag van draadjes, heel veel draadjes.
Het plan was om de modulebak van station Gilze-Rijen te elektrificeren. Dat is gelukt. De module kan analoog aangestuurd worden, maar is, net als het schaduwstation, al helemaal voorbereid op de komst van het DINAMO systeem.
Zo zag de onderkant van de bak eruit toen ik begon. Hoe had ik alles ook alweer aangesloten aan de rails máánden geleden???
Zo ziet het er nu uit! Én belangrijker; het werkt! Incl. de eigen gebouwde 'stekkerdoos'. Via het schaduwstation onder de modulebak kunnen 2 stekkers aangesloten worden om het analoge systeem te activeren. Mocht DINAMO uitvallen op een beurs, kan ik toch nog een trein laten rijden m.b.v. een 'ouderwetse' trafo.
De eerder genoemde zelfbouw stekkerdoos, zoals deze ook al te zien was onder m'n schaduwstation. De 2 'lege' gaten zijn voor evt. uitbreidingen in de toekomst.
Alle draden naar de rails zijn onderbroken met printplaatjes waarboven de sectie of blok-codering staat. De draden voor DINAMO kunnen later ook op deze printplaten gesoldeerd worden en dan naar de bijbehorende hardware getrokken worden.
Nu komen er 6 diensten achter elkaar, dus weinig bouwactiviteit. Op de planning staat het afronden van de helix. Er moeten nog wat draden aangesloten worden en wat 'hick-ups' in de treinenloop aanpakken.
Genoeg te doen, dus stay tuned!!!
Groet,
Hoontje