Zo weer tijd voor een update! (sorry ff foutje tussendoor)
Ik wilde het filmpje uploaded maar ik kan die niet zo gauw terugvinden. Dus binnenkort maar eens een nieuw filmpje maken.
Foto's hebben we wel genoeg: (sorry voor het hotlinken, maar ik ga geen fotos bewerken/dubbel uploaden voor diverse fora. Dus even doorklikken voor High-res beeld)
Allereerst wat foto's van de draden bende onder de baan.
Aan alle rails zit inmiddels draad en puntstukken zijn ook voorbereid. Ook voor de doorvoering van het dcc en 12v zitten er klemmen gemonteerd. De servo's heb ik zelfgemaakte beugels voor gebruikt en die zitten ook op hun plekje.
Niet op de foto, de OC32 en de klemmenstrook waar alles op binnenkomt.
Hier de doorverbinding tussen 2 modules.
Toen was ik het dradengedoe ff helemaal zat, er moest wat aan de scenery gedaan worden. Dit is de eerste keer voor mij dat ik verder kom als hout/rails/draden, dus heb genade
Als eerst een Dijk gebouwd op de verhoging tussen het havengebied en de doorgaande spoorlijn. Hierop komen straks een berg bomen en struiken. Die moeten de dubbelsporige hoofdlijn gedeeltelijk "verbergen" omdat deze in t echt hier helemaal niet ligt.
Aangezien ik in t verleden al zooi verzameld heb maak ik gebruik van Piepschuim om de ruwe vorm te creëren, deze heb ik daarna in zn definitieve vorm gebracht met "fix & Finish" wat ik over had van het stucen van mn muren. Ook stiekem tussendoor nog Snelplamuur en zwarte acrylkit gebruikt om grote gaten te dichten.
Ook het paadje gemaakt tussen de dijk door, hier moet nog een brug over het hoofdspoor komen.
Op deze foto achterin zie je een stuk karton ter hoogte van de dijk, hierop komen de de pijlers van de "hochbrucke" te rusten. Deze steekt zo'n 30-35M boven het terrein uit op het hoogste punt, dus dat geeft 18-21cm tot onderkant brugdek.
Vervolgens heb ik de weg aangelegd, hiervoor heb ik een laagje gips (weer Fix & Finish) van 2mm gestreken. daarna ben ik met een stukje dun aluminium van 6cm breed in licht gebogen vorm en met opstaande randjes er overheen gegaan zodat het wegdek een bolling krijgt en gelijk een stoeprandje krijgt. De grote overweg heb ik tot aan de buitenzijde met gips afgestreken. Het stuk tussen de spoorstaven is met klei gemaakt omdat dit steviger is en niet "vloeit"
Als laatste heb ik de kleine overweg over 3 sporen gemaakt, hier ligt geen asfalt maar "kopfsteinen" dus met een stempel geprobeerd de stenen na te bootsen. Ik had 2 verschillende stempels geprobeerd, uiteindelijk voor degene gegaan van het bovenste spoor.
Oja had ik al gezegd dat dit echt een pokkewerk is? en ik moet nog 60/70cm zo doen..
Zo was ff een flinke update, maar zo langzaam begint het te groeien. Ook begin ik door te krijgen hoe ik het een en ander moet aanpakken.
Grote vraagteken is nog waarvan ik de brug moet gaan maken. Deze moet afneembaar worden. En wil deze met magneten bevestigen.
Zie hier nog even een voorbeeldfoto:
Dat was t weer, opmerkingen of tips zijn natuurlijk altijd welkom.