Bij deze de kick off van mij eigen baan topic.
De eerste stappen. Bouw van de werkruimte met daar aan vast het eerste schaduw station. Achter het bureau heb ik nog een ruimte gemaakt waar ik spoor kan leggen. Foto vier moet je ook 90 graden gedraaid zien.
De hoek is min of meer klaar. Klaar genoeg om te gaan proefleggen. Als tijdelijke werkbank heb ik een (zeer) grote pallet op 4 schragen gezet. Bijkomend voordeel is dat je gewoon in die werkbank kan boren en schroeven.
Net als in een slechte B film heb ik ook mijn eigen godzilla's rondlopen. Foto's 6 geeft een demonstratie van de rampspoed die mij nog te wachten staat.

Op mijn werk hadden we mooi rest materiaal wat ik als ondergrond gebruikt heb. In eerste instantie om de plank schoon te houden voor het geval ik het anders wil doen. Achteraf gezien is het ook gunstig voor schroeven. De schroef blijft in het schuim en heeft geen contact met de plank. Ik vind het dus wel best zo. Op de tweede foto is de plank al met 1 meter verlengd.

Dan ligt de plaat op zijn plek en voorzien van balast.
Rode balast? Ja, rode balast. Gewoon omdat ik het mooi vond. Dit schaduw station is ook een soort vitrine. Realisme is niet echt nodig. Al vond ik de lantaarns wel een leuk idee voor de verlichting.
Aan de linkerkant zijn nog een stel kopsporen gemaakt om loks te parkeren.

En toen was het tijd voor het meeste werk. Draden, draden en nog meer draden en die draden gaan weer naar andere draden. Op zich geen probleem maar ik heb een hekel aan draadstrippen. Daarom heb ik toch maar besloten om daarvoor een goed stuk gereedschap aan te schaffen. Ik weet niet meer of dit die van 25 of 35 euro was maar gezien de hoeveelheid draden die gaan komen is het de investering meer dan waard. Het zal mijn tempo zeker versnellen.

De verlichting is nu aangesloten. Bij de volgende serie foto's zal ik het resultaat laten zien.