Weer een paar daagjes wat geknutseld, dus weer tijd voor een update. Dit keer met wat losse flodders.
Om te beginnen heb ik geballast. Twee keer om precies te zijn, want de eerste keer vond ik het er niet mooi genoeg uit zien, maar oordeel gerust zelf. Op de foto zijn de gekke witte vlekken (van de houtlijm?, door het weer?) helaas niet zo goed te zien.
Ballasten is nog steeds niet mijn ding. Casper (van MC de Spoorstaaf) mag zichzelf dan ook gelukkig prijzen dat ik een stuk op zijn bak heb geballast, want ik weet inmiddels wat een rotwerk het is. Toch heb ik na deze 1.0 beta-versie vandaag de zooi eruit gemietert en ben opnieuw begonnen. Tot nu toe wordt ik er een stuk blijer van.
Ondanks de hitte en de ballastfrustratie heb ik de tussenliggende dagen niet helemaal stil gezeten. Voor het restaurant en terras gedeelte heb ik de eettentjes in elkaar gezet een wat geweatherd. Zie hier het resultaat.
Ik ben nog aan het denken over originele namen voor de tentjes, maar heb nog geen Eureka-moment gehad. Natuurlijk is mijn diorama gebaseerd op Blijdorp, maar de restaurants daar hebben maar vreemde namen, dus dat wordt hem niet.
Ook aan het Oceanium ben ik al een beetje begonnen. Het wordt al net zo een-beetje-van-dit-en-een-beetje-van-dat (lees: chaotisch) als dat ik bij Hoontje altijd zie. Niet altijd handig en overzichtelijk, maar geeft wel grappige omgekeerde werelden in huis. Maar terug naar het Oceanium. Deze komt niet geheel op het diorama te staan, daardoor krijg je een soort doorsnede waardoor je naar binnen kunt kijken en het geheel niet beperkt blijft tot een grijze blokkendoos.
Uiteindelijk moet een deel van de tunnel te zien worden en met een blauw lampje, wat gekleurde verf en misschien klei het water wat levendiger worden.
Tot nu toe zuig ik alle plannen uit mijn duim en mijn herinnering van jaren terug. In het eerste weekend van augustus ga ik ook eens kijken of mijn versie van Blijdorp nog een beetje klopt met de werkelijkheid. Maar voor die tijd vast nog meer updates.