die hele THS pec is van geëtst messingmikey schreef:Bedankt voor de reactiesDe plaatjes zijn inderdaad van messing. Dit is ook een pec van THS. Hij is wel een stuk lichter groen als de hondekoppen. Dit is op de foto niet zo heel goed te zien.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
die hele THS pec is van geëtst messingmikey schreef:Bedankt voor de reactiesDe plaatjes zijn inderdaad van messing. Dit is ook een pec van THS. Hij is wel een stuk lichter groen als de hondekoppen. Dit is op de foto niet zo heel goed te zien.
Nop, de kap zelf is gegoten. Verbaasde mij ook. Je ziet met het blote ook het verschil niet.Paul_DMV schreef:die hele THS pec is van geëtst messingmikey schreef:Bedankt voor de reactiesDe plaatjes zijn inderdaad van messing. Dit is ook een pec van THS. Hij is wel een stuk lichter groen als de hondekoppen. Dit is op de foto niet zo heel goed te zien.
Weet ik... Moet alleen ff kijken achter welke van de locs ik in bezit heb ga hangen. Historisch correct of niet. Misschien koop ik er wat nieuws voor...FidOo schreef:Die groene horen achter een k.Bay.st. Sneltrein stoomlocs.
Die bruine worden normaal door een s3/5, s3/6 of een br18 getrokken.
Sjaak, ik heb het nummer gevonden: E175151. Betreft een compleet set.Peter schreef:Sjaak, de asjes zijn er wel, maar tegenwoordig onder een ander artikel nr. Ik heb dit ooit gepost maar kan het 123 niet terug vinden. Ik laat het weten als ik het gevonden heb.Krab schreef:Hoi ,
wou dat ik wist waar die asjes van de mak 6400 lokjes besteld konden worden .
Daar zullen wel meerdere mee zitten ,ken in ieder geval meerdere personen die er om verlegen zitten .
mvg Sjaak
Grtz.
Peter
Hoi Paul, wat lees ik hier..????Paul_DMV schreef:met 14 polige decoder aansluiting voor rangeersein en sluitlicht uitschakelen. Geweldig mooi model!
Voordeel van die extra polen is dat je de lok nu kan aansturen met alle 4 de functies van de decoder en die dan ook zo kan programmerenshoven schreef:Maar is er iemand die kan uitleggen wat die 8 extra polen op deze decoders doen t.o.v. een 6-polige decoder? Dat ding heeft toch niet voor niets 14 polen?
Interessant, hoe doe je dat dan? Normaal lus je wit en geel (functie A en B) door naar zowel voor als achter. Zet je in dit geval dan bijv. wit en geel alleen in voor de fronts en bijv. groen en violet (functie C en D) voor de sluitseinen ofzo? En dan met functiemapping zorgen dat alles toch netjes wisselt, en onafhankelijk geschakeld kan worden?FidOo schreef: dit kun je met elke gewone 6polige decoder doen die functiemapping ondersteund (dat zijn de meeste)
he grapjas, zullen we dan opnieuw starten met de discussiejowi schreef:Van de week op ebay een Peco Smartswitch set (4 servo's, board etc) + Smartfrog gewonnen, met een winnend bod van maar liefst € 1,75... en inderdaad nieuw in doos, ongebruiktkijk dat zijn de betere koopjes
![]()
Daarnaast een Minitrix NS 1127 op marktplaats, zgan.
Klopt, volgens de catalogus zonder sluitlichten en met NEM 652 stekker. Op het doosje staat met wisselende frontseinen en 14 polige decoderaansluiting. Op de baan met 14 polige aansluiting en sluitlichten.RogerB schreef:Volgens de catalogus is de Husa toch zonder sluitlichten?? Sorry, ben nog een leek op dit gebied. Maar hoe kan die dan opeens met decoder wel sluitverlichting hebben?