Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Re: Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Laatste nieuws en nieuws waar we trots op zijn:
Juliaberg staat op 17 & 18 januari 2015 in Rijswijk op de Nederlandse Modelspoordagen!
Hoi H@ns, staan we weer samen op een beurs
Bart en Julia
Juliaberg staat op 17 & 18 januari 2015 in Rijswijk op de Nederlandse Modelspoordagen!
Hoi H@ns, staan we weer samen op een beurs
Bart en Julia
-
Bart, heb je toevallig een video van Juliaberg?
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Nog niet Raymond, die gaan we denk ik komend weekeinde maken. Eerst een inhaalslag qua plaatjes Want in de laatste dagen voor het evenement hebben we wat minder plaatjes gepost van de voortgang & het resultaat, hierbij een inhaalslag voor eenieder die deze oude koeien graag uit de sloot getild ziet worden
Gipsen:
De voorgrond is gemaakt van DAS-klei op houtlijm.
Eerste verflaagjes op de berg.
En de bodem onder het dennenbos en ander groen:
Bart
Gipsen:
De voorgrond is gemaakt van DAS-klei op houtlijm.
Eerste verflaagjes op de berg.
En de bodem onder het dennenbos en ander groen:
Bart
nice
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Dank!
Dan de eerste boompjes.
Een bos en wat meer groen en details:
Dan de eerste boompjes.
Een bos en wat meer groen en details:
-
Lemland schreef:Nog niet Raymond, die gaan we denk ik komend weekeinde maken.
Bart
Wéér wat om naar uit te kijken. Maak er maar wat moois van met het filmen! Te zien aan de foto's gaat dat wel goed komen! Het ziet er top uit!
Okee dan, ik moet even zeggen, reageren doe ik bijna nooit hier, mijn N-spoor baan word ook al niet veel aandacht aanbesteed.........
Maarrrrrrr, potverdrie wat zat ik (bijna) iedere dag heerlijk te genieten van de prachtige foto's, leuke tekst en de prachtige details wat een feest was het als er een nieuwe post van jullie kwam.
Ik hoop dat er snel weer wat nieuws vermeld word, of dat jullie verder gaan aan een nieuw project, heb dit alles met heel veel plezier gevolgd.
En inderdaad hoop ik ook nog op een prachtig filmpje van alles wat jullie gemaakt hebben. Proficiat met jullie verdiende eerste plaats!
Maarrrrrrr, potverdrie wat zat ik (bijna) iedere dag heerlijk te genieten van de prachtige foto's, leuke tekst en de prachtige details wat een feest was het als er een nieuwe post van jullie kwam.
Ik hoop dat er snel weer wat nieuws vermeld word, of dat jullie verder gaan aan een nieuw project, heb dit alles met heel veel plezier gevolgd.
En inderdaad hoop ik ook nog op een prachtig filmpje van alles wat jullie gemaakt hebben. Proficiat met jullie verdiende eerste plaats!
Haha, dank je wel! Helaas ben ik deze week ziek, maar nu ik weer thuis ben heb ik wel tussendoor een filmpje in elkaar geprutst. Ik ben een bouwer, geen filmmaker, dus let vooral niet op de kwaliteit... Hou ook in gedachte dat het totale stuk zichtbare rails een centimeter of 80 lang is, alles bij elkaar, dus ja: dan wordt het wel erg veel in-en-uit-de-tunnel clipjes. Neemt niet weg dat het leuk is om even wat uitgebreider te tonen hoe het er nu uitziet.
O, en het belangrijkste: de getoonde mooie loc is een onderdeel van de startset die Julie gewonnen heeft. Hij ziet er nog super glimmend uit Locje is heel sterk en kan zelfs de andere kant op rijden, dus met de steilste hellingen in de binnenbocht (tegen de klok in).
Nou ja, kijken dus maar. https://www.youtube.com/watch?v=DceIk8Z ... e=youtu.be
Bart
O, en het belangrijkste: de getoonde mooie loc is een onderdeel van de startset die Julie gewonnen heeft. Hij ziet er nog super glimmend uit Locje is heel sterk en kan zelfs de andere kant op rijden, dus met de steilste hellingen in de binnenbocht (tegen de klok in).
Nou ja, kijken dus maar. https://www.youtube.com/watch?v=DceIk8Z ... e=youtu.be
Bart
Thanks guys
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Mooi filmpje hoor Bart!
Mooie nieuwe loc Julia
Mooie nieuwe loc Julia
Heel mooi filmpje!
Heel het filmpje zat ik te denken oooo hij zal het kasteel met de dansparen toch niet vergeten, maar gelukkig ook die staan erop.
Nou ben ik heel benieuwd naar het volgende project van jullie samen, veel klusplezier
Heel het filmpje zat ik te denken oooo hij zal het kasteel met de dansparen toch niet vergeten, maar gelukkig ook die staan erop.
Nou ben ik heel benieuwd naar het volgende project van jullie samen, veel klusplezier
En een hele reut al dan niet dramatische prenten van het locje en diverse slepen.
Dramatisch? Jazeker, als het met een luide denkbeeldige dieselbrom het bergriviertje kruist vlak voor het de tunnel induikt!
Of op de buitenring langs de keermuur rijdt, met een paar gesloten wagens aan de haak.
En niet lang daarna duikt hij weer de tunnel in.
Een werktrein met nieuwe schone ballast in de zelflossers dreunt hoog in de bergen voorbij.
De nog nagelnieuwe superschone zelflossertjes van dichtbij:
Een wat rustigere prent, vanaf de zomerweide genomen. In de verte het gebergte waar de Juliaberg deel van uitmaakt. Een trein met nieuwe verse ballast zwoegt de berg op.
Dezelfde trein een paar uur later, leeg terug.
O ja: en op deze kleine stukjes rails speelt het bovenstaande zich allemaal af.
Bart
Dramatisch? Jazeker, als het met een luide denkbeeldige dieselbrom het bergriviertje kruist vlak voor het de tunnel induikt!
Of op de buitenring langs de keermuur rijdt, met een paar gesloten wagens aan de haak.
En niet lang daarna duikt hij weer de tunnel in.
Een werktrein met nieuwe schone ballast in de zelflossers dreunt hoog in de bergen voorbij.
De nog nagelnieuwe superschone zelflossertjes van dichtbij:
Een wat rustigere prent, vanaf de zomerweide genomen. In de verte het gebergte waar de Juliaberg deel van uitmaakt. Een trein met nieuwe verse ballast zwoegt de berg op.
Dezelfde trein een paar uur later, leeg terug.
O ja: en op deze kleine stukjes rails speelt het bovenstaande zich allemaal af.
Bart
Mooie film, mooie foto`s.
Vol verwachting klopt ons modelspoorhart, op naar een nieuw projectje samen.
succes Julia e Bart.
mvg
Freddy
Vol verwachting klopt ons modelspoorhart, op naar een nieuw projectje samen.
succes Julia e Bart.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Nog even geduld Freddy, eerst nog wat detail plaatjes van Juliaberg. En daarna ga ik met Lem verder met Lemland, maar da's pas over een poosje. En dan in het voorjaar wellicht een nieuw diorama, als Julia dan nog steeds wil.
Bart
Bart
Als je er maar lol in heb met elkaar
Wel leuk om railpro's in dit landschap rond te zien snorren
Lekkere muziek in het filmpje!
Mvg,
Ad
Wel leuk om railpro's in dit landschap rond te zien snorren
Lekkere muziek in het filmpje!
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Ook rijdt er natuurlijk nog steeds stoom, net zoals in Lochem.
Maar tegenwoordig dus soms afgewisseld door dit snelheidsmonster.
Bart
Maar tegenwoordig dus soms afgewisseld door dit snelheidsmonster.
Bart
Dan nog even wat details van de westkant van de berg. Rond de tunnelingang.
Bloemetjes die bloeien boven de westelijke tunnelingangen.
En aan de bosrand.
Struiken.
De zomerwijde langs het spoor.
De oorsprong van het riviertje, vanuit hier gezien wat verscholen achter de bomen. In de verte zie je overigens wat wolkjes verschijnen boven het hooggebergte.
En heel in de verte een naaldbos op de top.
Bart
Bloemetjes die bloeien boven de westelijke tunnelingangen.
En aan de bosrand.
Struiken.
De zomerwijde langs het spoor.
De oorsprong van het riviertje, vanuit hier gezien wat verscholen achter de bomen. In de verte zie je overigens wat wolkjes verschijnen boven het hooggebergte.
En heel in de verte een naaldbos op de top.
Bart
Julia en Bart,
Nog van harte gefeliciteerd met jullie behaalde prijs.
En het wordt steeds mooier en mooier.
Maar zag ik het nou goed?
Heeft het monster maar één oog meer?
Henri
Nog van harte gefeliciteerd met jullie behaalde prijs.
En het wordt steeds mooier en mooier.
Maar zag ik het nou goed?
Heeft het monster maar één oog meer?
Henri
Hoi,
In 1 oogje zit het fiber wat dieper in de oogkas en is het licht iets minder omdat die fiber gelast is na een breuk tijdens de bouw. Onder de juiste hoek zie je de twee oogjes wel. Maar dat is lastig te zien, dat hou je toch met grotmonsters.
Bart
In 1 oogje zit het fiber wat dieper in de oogkas en is het licht iets minder omdat die fiber gelast is na een breuk tijdens de bouw. Onder de juiste hoek zie je de twee oogjes wel. Maar dat is lastig te zien, dat hou je toch met grotmonsters.
Bart