Modelspoorhobby gevaarlijk ?

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Zolderspoor

Modelspoorhobby gevaarlijk ?

Bericht door Zolderspoor »

Is de modelspoorhobby een gevaarlijke hobby, die je zelfs levensgevaarlijk kunt noemen? Voor wie het Duits in woord voldoende beheerst: woensdag 4 december, ZDF, 18:05 uur. Misdaadserie Soko Stuttgart, aflevering “Krokodil” http://www.fernsehserien.de/soko-stuttg ... dil-661783
Ik begrijp uit de toelichting dat aan het eind van de uitzending het rijden van modeltreintjes tot de oplossing van deze krimi leidt.

FidOo

Re: Modelspoorhobby gevaarlijk ?

Bericht door FidOo »

Leuk Idd... Klinkt alsof zijn Märklin platina krokodil gestolen werd! Die is wel zo duur!

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Krab

Bericht door Krab »

Heb vroeger wel eens zo'n krimiserie gezien waar een landschap in de huiskamer werd gemaakt met een berg ,
waar een kruis opstond en de politie inspecteur een lok wilde rechtzetten in een tunnel waar hij een hand voelde.
Die was van de eigenaar van de baan ,vermoord door zijn vrouw .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Redskin

Bericht door Redskin »

Staat geprogrammeerd voor opname. Bedankt voor de tip Rob! :)

Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Sven

Bericht door Sven »

Nou word ik toch wel een beetje benieuwd naar wat de gemiddelde N-spoorder zoal meemaakt tijdens het N-sporen. Bij mij houden de gruwelverhalen op bij het lichtjes toucheren van mijn vingers met een hete soldeerbout en een paar keer mijn hoofd stoten tegen de onderkant van de tafel. Wie biedt er meer?

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Sven, leuk onderwerp. Heb je even?

Ik heb zo ongeveer al mijn lichaamsdelen aan al mijn lichaamsdelen gelijmd met secondenlijm door de jaren heen.
Ik heb onder stroom gestaan (220 V) toen ik per ongeluk wat verlichting voor de baan aan het ophangen was. Echt VOL mijn klauw op zo'n oude verdeeldoos. Lekker gevoel. Meteen wakker!
Bij Boppard zette ik het kippengaas vast met punaises in het frame. Als je hard genoeg duwt, duw je de achterkant van de punaise zo dus lekker met kracht je vinger in.
Boompjes bouwen, vraagt u? Hoe vaak ik de 'takken' al niet in mijn handen heb geprikt.....
Ik heb heel vaak hoofdpijn gekregen van alle drijfgassen uit spuitlijm, spuitbussen en al die rommel.
Mesjes, en ook Stanley-messsen heb ik onder kracht gebroken. Dan snij je dus direct in je hand. Lekker bloeden!

Zo, nu mag de volgende!

J.

evo

Bericht door evo »

Wow Jeroen, ik heb medelijden met je :(
Ik heb ook wel eens een gvd moment gehad, maar jij bent serieus bezig :D Ik wist niet dat het zo erg kon zijn en ik stel dan ook voor giro 555 te openen voor jou en andere N spoorders met ernstig letsel :lol:

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

ik krijg mentale ondersteuning tegenwoordig om te leren omgaan met bepaalde elementen. op het lichamelijke vlak herken ik Jeroen zijn verhaal. mijn max is denkelijk die optater geweest die ik van zon statische gras applicator heb gehad.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Ik ben overreden door mijn eigen trein.
Mijn lichaamsonderdelen zijn naar een bedevaartsoord gebracht en daar volgde een wonderbaarlijke genezing.

Afijn, verder dan een hete soldeerbout vastgepakt heb ik niet meegemaakt.

Ik herinner mij trouwens een spannend boek met in de hoofdrol een groot modelspoorbaan.
Er waren vele wagons en die hadden een nummer.
De eigenaar werd vermoord en de oplossing lag in het feit dat er zodanig gerangeerd moest worden dat de nummers in volgorde kwamen te staan en daar volgde de naam van de moordenaar uit.
De schrijver was dacht ik Desmond Baigley, Bagley?
Afijn, het was toen een spannend boek.

René

Bericht door René »

Om over de geestelijke schade nog maar te zwijgen...

Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Malcolm Jaggard is agent van de economische contraspionage. Hij is verloofd met Penny Ashton, de dochter van de industrieel George Ashton. Merkwaardig is echter dat Ashton de warme belangstelling van de Engelse geheime dienst heeft, althans van sommige afdelingen. Ook de Russen blijken veel interesse voor hem te hebben.

Als Ashton op de vlucht slaat (voor wie?) komen de gebeurtenissen in een stroomversnelling. Wat ontdekt Lord Cregar, hoofd van de inlichtingendienst, ten huize van Ashton? Welke rol speelt de verhouding tussen Malcolm Jaggard en Penny Ashton? En vanwaar die plotselinge belangstelling voor de immense modelspoorbaan die George Ashton heeft aangelegd?

Dit is het.
Ik heb dat boek meer dan 40 jaar geleden gelezen dus mijn waarde René, met mijn geest is niets mis mee.

Detlev

Bericht door Detlev »

Bob Evers serie heeft ook een aflevering met modelspoortreintjes... Een zwitserse fabrikant die dollars smokkelt in de wagons. Jeugdsentiment ;)

Plaats reactie