Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mdedeugd »

Hi Jeroen.

Ik kwetter effe met je mee ;)
Misschien nog wat verouderen, want ze zijn nog erg zwart, en daardoor steken ze ook lomp af.

Verder is het altijd een zalig plaatje om te zien hoor, maar dat wist je al ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Martin,

Ja, ik heb ze iets met verf aangepast en alles verder verhoudingsgewijs wat aangepakt. Dat wil zeggen, dat ik bij een lantaarntje een struikje heb geplaatst, en bij de ander een boom. En wát voor een: niet door mij gemaakt! Het Biertuintje is nu naar mijn zin. Ooit nog een keer die vermaledijde bedrading aanleggen, inclusief stekkers helaas, want het rotsgedeelte is afneembaar. Bij wat voortvarendheid vanmiddag alvast wat spanten zagen voor module #2. Helaas is dat zaagsel slecht voor je gezondheid , en die staat al op reserve nu.

Enfin, ik probeer straks nog eens foto's te maken, want die van net waren nogal, ja...., kut gewoon.

Grtz,

J.


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mdedeugd »

Dank voor je antwoord, lekker rustig aan doen kerel, zo de laatste weekjes en niet ziek worden hoor ;)
Ik kijk uit naar je foto, s :)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Yo all,

Het duurde toch iets langer dan ik verwachtte om een update te plaatsen due to andere verplichtingen en toch beetje uitzieken. De foto's zijn uiteindelijk toch wel gelukt. Het blijft lastig fotograferen daar in die kamer met dat rare licht. Uiteraard is het ook geen dedicated treinenkamer, maar gewoon een normaliter 'gezellige' kamer in ons huis. En in gezellige kamers in huizen waar je samenwoont met een vrouw zijn natuurlijk geen TL-balken en LEDstrips e.d. . Met veel geknutsel met zo'n driepoot en de A-B van de camera heb ik het redelijk weten te fixen. Niet perfect, maar goed....dat komt later wel.

Klein overzichtje...

Afbeelding

Op verzoek (bevel!) van een zeker iemand hier in huis moesten de partytenten weg. Mwah, geen slecht idee ook. Zet ik ergens anders nog wel FF neer....

Afbeelding

De wegwijzers. Een gruwelijk gepriegel. Maar nóg lastiger is het om het op de foto te krijgen.....die moet ik nog maar eens overdoen. Ohja, leesbaar zijn ze nauwelijks.

Afbeelding

En de biertuinboom, gebouwd door Linda. Nietteschlechte voor een eerste poging, wel?

Afbeelding

Daar gaan we nog wel even mee door. De boom op de volgende foto heb ik 'gedraaid' , maar de rest heeft zij gedaan. Te weten, de stam vormgeven met modelleerpasta, verf, de takken-imitatie (wat een takkewerk is 8-) en de verdere kleur en vormgeving. Hij is iets te 'massive' om deze in de Biergarten te plaatsen. Dat wordt dus ergens bij zo'n truttig pleintje met lampjes erin ofzo in het nog te bouwen dorpje.

Afbeelding

....en ik had nog even een boompje zitten bouwen. Ook voor 'later'. We hebben nog genoeg bomen-frames liggen hier, en daar moet nog genoeg aan afgebouwd worden.

Afbeelding

Zo.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Marcel »

Jeroen zijn dat muzikanten poppetjes van Noch?



FidOo
Berichten: 5829
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

J,

Jouw vrouwtje heeft zeker net werk geleverd! Mooi boompje hoor. Ik hoop het kunstje ook af te kunnen kijken bij je tegen de tijd dat ik daarmee aan de slag mag!

ik vond overigens die party-tenten wel leuk staan. Maar misschien komen ze op een ander plekje beter tot hun recht!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Marcel,

Ja, deze zijn van Noch.

Hi Joost,

I'll pass it on 8-) . Ik zal of in dit draadje of in het bomen draadje nog een klein stappenplannetje weergeven met foto's. Ik krijg er bijna lol in, het bomen bouwen hoewel ik er serieus járen tegenop zag. Zo van: heel veel werk met minimaal effect. Maar dat valt goed mee.

Ik vond de party tenten ook leuk staan, maar wellicht is het nu wel erg kaal omdat er nog nauwelijks poppetjes staan of zitten op dat terras.

Voorlopig zie ik het maar als een concessie voor de mooie hulp die ik heb gekregen.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Op verzoek (bevel!) van een zeker iemand hier in huis moesten de partytenten weg
Pas je wel op, Zo begint het eigenlijk een beetje bij beetje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Joost,

Als je ooit tijd en zin hebt, kom je maar bij me langs, om bomen te bouwen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

FidOo
Berichten: 5829
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Haha voor dat je het weet rijdt jeroen straks tijdperk 2 omdat ze het groene kleurtje zo mooi vindt... :mrgreen:

@ Ron. Dat lijkt me erg tof. Die uitnodiging neem ik graag aan, al wat het maar om je baan keertje te zien. Zal wel een gravita meenemen beetje dieselpower onder de draad.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo,

Ik ben weer even uit-geouwehoerd op het forum. Dan ga ik maar weer eens wat nuttigs posten. Anders lijk ik net zo'n "forum-modelbouwer". Je kent dat wel. Die schrijven (azijnzeiken, afpissen, kapotvergaderen, bléren....een soort GrootForumVanDeBurenVoorAlleSchalen) enkel, maar bouwen....ho maar! He gadver, nou loop ik alweer te.... laat maar.

Ik heb me gisteren goed bezig gehouden met bouwen, na een weekendje plannen en spullen kopen. Zometeen verplaats ik mij weer naar de schuur voor de laatste spant, en het stuk schuim dat een vloeiende overgang moet gaan vormen tussen de rechter rotsmodule en deze.

Een plaatje dan maar. Ja, let op het Orion zonnestelsel en de derde zon van Mars buiten! Wát een uitzicht, hey. Man man man...

Afbeelding

Goed, straks dus nog één spant en dan de zooi bekleden met gaas en dan gipsen maar. Enne....dit deel is dus ook afneembaar.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

zeg kwebbel.

vraagje waarom maak je dit gedeelte met spanten en heb je het andere gedeelte open gebouwd. of is dat gezichts bedrog

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Anders lijk ik net zo'n "forum-modelbouwer". Je kent dat wel. Die schrijven (azijnzeiken, afpissen, kapotvergaderen, bléren....een soort GrootForumVanDeBurenVoorAlleSchalen) enkel, maar bouwen....ho maar! He gadver, nou loop ik alweer te.... laat maar.
Ja, dat zit af en toe net zo hoog als je spanten :shock:

Mooi bezig weer, nog ff een paar kilo gips er tegen aan en krassen maar.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Dat gaat dan weer een hele berg (tijd in zitten) worden.
Wel een vraagje waarom loopt de aansluiting aan de achterkant naar beneden?
Verder gaan en me laten verrassen :mrgreen:

Mvrgr

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Dat ziet er wederom goed uit. Zeker met dat mooie zonnestelsel op de achtergrond. Trouwens, ben jij niet bang om de kwetsbare bovenleiding te beschadigen bij de ruwbouw?

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door ZThijs1 »

Ziet er weer strak uit Jeroen. Ik vind het grappig dat op bijna elke foto een flessie bier staat :mrgreen:

Blijf het volgen!


grt,
Thijs

Am Waldrand

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jerome »

ZThijs1 schreef: grappig dat op bijna elke foto een flessie bier staat :mrgreen:
Hahaha! Pcies ik dacht precies hetzelfde! Genieten toch, lekker bouwen met een biertje(of wijn, cola,ranja,nootje, chipje). Heerlijk

Ziet er weer veelbelovend uit. Volgens mij heb je aan een boedelbak niet meer genoeg om de baan te vervoeren (naar Lochem ofzo).

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Nou,

Er wordt nogal wat van mijn geouwehoer geveegd hier op ons mooie forum, en misschien is dat maar goed ook. Eens kijken of dit wél blijft staan! Ik ga namelijk iets schrijven zonder foto's. Doodsaai natuurlijk.

Enfin,

Even wat geïnteresseerde mensen beantwoorden. Überhaupt dank voor de commentaren en vraag vooral alles wat er te vragen is.

@Mau,

Het rechterdeel lijkt open, en is dat voor een deel ook. Echter zijn daar ook spanten die meer dwarsverbanden hebben. De spanten zijn niet zo massief als bij mijn nieuwste deel en eindigen 'hoog'. Niet zonder reden, want nu daar eigenlijk een groot 'hol' zit als het ware kan ik goed bij de spiraal om die schoon te maken of wat dan ook. Bij mijn nieuwe module is dat niet nodig, daar loopt niet veel spannend. Ook is dit stuk significant kleiner en handzamer dan dat enorme rots-ding. Snapp?

@Bob,

Het ziet er wat raar uit inderdaad. Zelfs wat truttig, zo'n braaf 'heuveltje'. Maar kijk nog even goed. De rechtermodule eindigt ook wat aflopend, naar beneden. Ik moest dat natuurlijk doorvoeren op dit deel. Het hoogste punt zit dus niet in de hoek, maar komt wat naar voren. Zo krijg ik iets meer gevarieerde elevatie. Ik verwacht (dat is een mooi woord voor 'hoop') dat dit met een achtergrond helemaal cool wordt. Het stukje rechts in de hoek krijgt ook wat rotsen omdat het anders wel insane steil naar beneden zou lopen. Even geduld, je gaat het zien wanneer er gips tegenaan zit.

@Clemens,

Nee hoor, daar ben ik niet bang voor. De bovenleiding lijkt kwetsbaar maar is verrassend stabiel en kan tegen een stootje. Het is natuurlijk ook weer niet de bedoeling om stukken hout tegen zo'n paaltje aan te (Backe)rammen want dan gaat het spul wel kapot. Overigens is die hele heuvel natuurlijk afneembaar en dat werkt straks wel zo lekker om wijngaarden tegenaan te kletsen of wat dan ook.....

@Thijs,

Ja verdomd man, je hebt gelijk. Maar na zo'n middagje afzien in mijn schuur met zagen gaat zo'n kouwe kletser er wel in kan ik je vertellen. En....ik moet dat flesje toch érgens neerzetten als ik voor jullie weer de boel loop te fotograferen. Kom zeg! 8-)

@Jerome,

Nou, nu je het zegt. Inderdaad hey. Gelukkig is de linkermodule wat meer bescheiden van formaat. En dan nog dat hoekding met de keerlus en wachtsporen erop die ik speciaal voor 'Lochem' heb gemaakt. Wordt misschien inderdaad meer een bestelbus én een Buddhabackque.

Nu ik daar toch over nadenk; het wordt weer iets eenmaligs om met dit geheel op een beurs (Lochem) te staan. Ik ben gewoon niet zo goed in modulair bouwen om het te blijven verslepen. Waar DU-B. nogal fragiel was met veel bovenleiding en een groot aantal bakken is dit weer erg lomp en zwaar. Ik zal eerlijk gezegd blij zijn als het boven in zijn beoogde habitat staat.

Maar zover zijn we nog lang niet. Eerst dit afbouwen, en dan is het Showtime volgend jaar in Lochem.

J.


Afbeelding

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Jeroen

De meeste vragen zijn geloof ik wel gesteld maar ik heb een klein vraagje die berg die je aan het maken ben is dat toevallig de Lorelei ?

gr Wim


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2121
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Maar eh J'mans je mag wel even stevig doorbouwen want anders sta je niet op de 2016 editie van de 1zu160 kalender ;) :mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door ZThijs1 »

Jeroen schreef:Ja verdomd man, je hebt gelijk. Maar na zo'n middagje afzien in mijn schuur met zagen gaat zo'n kouwe kletser er wel in kan ik je vertellen. En....ik moet dat flesje toch érgens neerzetten als ik voor jullie weer de boel loop te fotograferen. Kom zeg!
Jeroen, je hebt helemaal gelijk! :mrgreen:


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

Jeroen schreef: Ja verdomd man, je hebt gelijk. Maar na zo'n middagje afzien in mijn schuur met zagen gaat zo'n kouwe kletser er wel in kan ik je vertellen. En....ik moet dat flesje toch érgens neerzetten als ik voor jullie weer de boel loop te fotograferen. Kom zeg! 8-)
Je mag die koude flesjes ook bij ons thuis neerzetten hoor, geen probleem. :mrgreen: :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wablo »

Steven,
Daar heb je niets aan, heb jij bij Jeroen wel eens een vol flesje op de foto gezien :oops: :D :lol:
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

wim lagerwaard schreef:Hallo Jeroen

De meeste vragen zijn geloof ik wel gesteld maar ik heb een klein vraagje die berg die je aan het maken ben is dat toevallig de Lorelei ?

gr Wim
Hi Wim,

Hij is wel sterk geënt op de Loreley qua vorm en rotsstructuur. Echter, de tunnels kloppen natuurlijk niet want de trein rijdt in het echt dwars door de Loreley ipv eromheen. Toch leuk dat het je opvalt!
Robert_N-Nm schreef:Maar eh J'mans je mag wel even stevig doorbouwen want anders sta je niet op de 2016 editie van de 1zu160 kalender ;) :mrgreen:
Jaha! Moet inderdaad anders gaat Ismael Sailer het nog saai vinden ook, en dat zou een persoonlijke afgang zijn.

Het is wel een klus van formaat weer, maar in ieder geval is het laatste afneembare deel klaar qua frame. Nu even mooi laten aansluiten op de module qua frame en dan maak ik in één keer de ondergrond gereed met gips. Dan kunnen we weer even goed door.....

Grtz

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Tjooow,

Gister even flink door zitten klooien. Het frame van mijn Backerammotaurus NG (een Rijnlandse variant van zo'n ander eng beest) is af, voor wat betreft het afneembare deel. Ook dit is weer een beste jongen geworden . Formaat en gewicht zijn allicht beter dan zijn die grote homp gips ernaast, maar ik vrees ook dat dit weer een zwaar geval wordt met al het gips erop. *UPDATE: Heet van de naald! Paps hoeft morgen even niet de toverdoos-op-pootjes in op een bijzonder onchristelijk tijdstip, dus na ALT+S hier op het forum ga ik weer aan de gang met de modules*.

Allright, gister dus het horrengaas met 5 miljoen nietjes op het frame bevestigt. Als dit een methode is die je aanstaat, gebruik dan vanaf nu 8-9 mm dik hout. 6 mm is te dun voor gebruik met zo'n tacker. Ja, hoe zou ik dát nou weten? :roll:

Afbeelding

Ook heb ik van karton even een proefplatformpje gemaakt waar de huisjes in een willekeurige volgorde, en niet noodzakelijkerwijs deze bewuste huisjes, op staan. Het geheel weer geënt op het de situatie in het bestaande Assmanshausen. Ja, spreek dat alsjeblieft niet op z'n Engels uit 8-) :oops: .

Afbeelding

Met wat tegenlicht (helaas) en in de buurt van het spoorniveau...

Afbeelding

De volgende foto laat zien hoe de aansluiting wordt gemaakt tussen het vaste- en afneembare deel. Een combinatie van schuim en kleine stukjes horrengaas. Let niet op dat gat aan de rechterkant. Hier komt nog een steunmuur voor die dat afdekt, net zoals in de boog bij de inrijwissels aan de rechterkant.

Afbeelding

Mooi zo! En nu dus rap aan de bouw. Mjamjam...lekker gipsen straks!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

ziet er goed uit, ook al lijkt het nu nog op een dino-skelet.

Waanzinnig mooi ook, dat je met zulke hoge frames kan werken.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Plaats reactie