3D/RM: NS 2900 in N
Re: 3D/RM: NS 2900 in N
Je kunt ook beter smd strokenprint nemen, die is veel dunner, en smallere koper strookjes. Neemt stukken minder ruimte in. Moet je wel onder vergroting solderen, en met smd componenten uiteraard.
waar is smd stroken print te koop ?, of handiger hoe heet dat in het engels zodat ik het via ebay kan bestellen ?, heb zat gevonden echter aan een foto kan je niet zien of je het goede besteld
thanks, Maurits
thanks, Maurits
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ik heb een plaatje besteld bij de ledbaron op ebay.de.
Zij hebben het in verschillende diktes, zelfs zo dun als buigbare folie
Ik gebruik het zelf ook in loks als 'verdeelprint'.
http://www.ebay.nl/itm/0-05-cm-STEIFE-P ... 4ae29e9082

Zij hebben het in verschillende diktes, zelfs zo dun als buigbare folie

Ik gebruik het zelf ook in loks als 'verdeelprint'.
http://www.ebay.nl/itm/0-05-cm-STEIFE-P ... 4ae29e9082
Mooi spul dat strokenprint; zal ik zeker onthouden voor een volgend project!
Hier heb ik de strokenprint vast aan de decoder gesoldeerd, wel met overlengte zodat ik erbij kan als er onderhoud nodig is. Omdat er geen gemeenschappelijk blauw + aan de N025 zit heb ik zwart-geel en wit-rood als aansluitingen moeten hanteren

De kap kan op het chassis. De kap wordt op zijn plek gehouden door de buffers: die steken door de kap in het chassis. De buffers zijn van de donor en zijn ook grijs ge-airbrushed.
Let op!: gelukkig hebben de aansluitdraadjes van de LEDS voldoende overlengte zodat ze niet in de knijp komen als de dedoder tegen de draadjes drukt... (
"even" een rode LED vervangen)

Van bladlood snij ik 2 gewichtjes die precies in de 2 "wangzakken" van de cabine passen:

De bovenkant van de loodjes wordt zwart geverfd zodat ze niet opvallen als dadelijk de cabine geplaatst is:

Het schiet op!!
Fred
Hier heb ik de strokenprint vast aan de decoder gesoldeerd, wel met overlengte zodat ik erbij kan als er onderhoud nodig is. Omdat er geen gemeenschappelijk blauw + aan de N025 zit heb ik zwart-geel en wit-rood als aansluitingen moeten hanteren

De kap kan op het chassis. De kap wordt op zijn plek gehouden door de buffers: die steken door de kap in het chassis. De buffers zijn van de donor en zijn ook grijs ge-airbrushed.
Let op!: gelukkig hebben de aansluitdraadjes van de LEDS voldoende overlengte zodat ze niet in de knijp komen als de dedoder tegen de draadjes drukt... (

Van bladlood snij ik 2 gewichtjes die precies in de 2 "wangzakken" van de cabine passen:

De bovenkant van de loodjes wordt zwart geverfd zodat ze niet opvallen als dadelijk de cabine geplaatst is:

Het schiet op!!
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook en Youtube
De cabine op de kap geplaatst (past precies):

Nog afwrijftransfers op de zijkant gewreven en een laagje matte lak (nog glanzend op de foto):

Hoe ziet dat eruit als ie klaar is...
Fred

Nog afwrijftransfers op de zijkant gewreven en een laagje matte lak (nog glanzend op de foto):

Hoe ziet dat eruit als ie klaar is...
Fred
Alles komt goed!
Dan ziet dat zo eruit

Blij en trots geven wij kennis van de geboorte van een Nederlandse 2900 in N 1:160!!
(meer foto's en een filmpje volgen nog...)
Fred

Blij en trots geven wij kennis van de geboorte van een Nederlandse 2900 in N 1:160!!
(meer foto's en een filmpje volgen nog...)
Fred
Alles komt goed!
Netjes hoor!
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
@ Joni thanks voor de tip
Fred toppie weer toch
Fred toppie weer toch
Hills and Meadows on social media
Ben blij dat ik je zo gek gekregen heb. Ziet er goed.
Zal je alles toe sturen dan kun je er nog drie maken.
Tot morgen.
Zal je alles toe sturen dan kun je er nog drie maken.
Tot morgen.
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Super gelukt Fred! Echt mooi. Wanneer komt hij beschikbaar op shapeways?
Grtz.
Peter
Grtz.
Peter
Net in het echt gezien. Was op bezoek. Ziet er top uit.
Was gezellig. Waar kon ik de ledjes en de motortjes vinden?
Zijn die voor de lichtseinen anders?
Helaas Peter, duurt nog ff
Grt Rick
Was gezellig. Waar kon ik de ledjes en de motortjes vinden?
Zijn die voor de lichtseinen anders?
Helaas Peter, duurt nog ff
Grt Rick
Rick, heb je een serie berichtjes gestuurd
@Peter, zolang gaat het niet meer duren, het gaat heel snel nu...
Fred

@Peter, zolang gaat het niet meer duren, het gaat heel snel nu...
Fred
Alles komt goed!
De ledjes zijn besteld, nu de kappen, nog even wachten.
Rick
Rick
En hier nog 2 foto's op mijn baan van de 2900
:

En voor de geinteresseerden: de NS versie staat inmiddels te koop op Shapeways: http://shpws.me/yZSF
Fred

En voor de geinteresseerden: de NS versie staat inmiddels te koop op Shapeways: http://shpws.me/yZSF
Fred
Alles komt goed!
En voor de echte die-hards is hier nog een you tube filmpje van de 2903 in actie: http://youtu.be/VE2EA5Ajodw
Enjoy!
Fred
Enjoy!
Fred
Alles komt goed!
Knap werk, absoluut... maar... wat ratelt dat ding als ie rijd?
En die kleur grijs, is dat niet veel te licht?
En die kleur grijs, is dat niet veel te licht?
Ik heb me boos gemaakt en de Staatsmijnen versie is nu ook af! + alle verbeteringen die ik in de NS vesrie heb gestoken zitten hier nu ook in (als je gaat vergelijken met eerdere plaatjes in dit draadje zul je zeker een paar verschillen aantreffen). Hier beneden staat de Cocreate render die ik voor het gemak in het mintgroen heb gestoken: de Staatsmijnen 152.

Voor de liefhebbers staat hij ook al op Shapeways: http://shpws.me/BpfP
benieuwd naar de eerste rijdende modellen!
Fred

Voor de liefhebbers staat hij ook al op Shapeways: http://shpws.me/BpfP
benieuwd naar de eerste rijdende modellen!
Fred
Alles komt goed!
De bestelling is klaar, 3 loks en nog een heleboel andere dingen.
Weer een rib uit mijn lijf.
Gelukkig ben ik self healend en groeit ie weer aan.
Rick
Weer een rib uit mijn lijf.
Gelukkig ben ik self healend en groeit ie weer aan.
Rick
Dat self-healing is ook wel iets moois, hoe doe je dat?
Fred

Fred
Alles komt goed!
@Jowi: ik heb op foto's verschillende soorten grijs gezien en ik heb uiteindelijk gekozen voor een lichtere tint die sterk lijkt op die van de ROCO VAM wagons en/of de Minitrix Kalksteen wagons. Er is zelfs een foto met 3 locs op 1 foto http://www.feijenoordsemeesters.nl/Werk ... b.%203.jpg: een bruine 2400, een geel/grijze 2900 en een geel/grijze 2200 waar de 2900 beduidend lichter was dan de 2200! Door die lichtere tint krijgt hij ook een wat geweatherde, zongeblakerde, gebruikte look. Hij is dus lichter dan een Minitrix 6400 maar donderder dan het Action primer grijs van mijn bollenwagons. (Het you-tube filmpje was ook wat donker en heb ik in de nabewerking wat lichter gemaakt)
Qua geluid ligt dat (denk ik) aan de combinatie van een (oud) 3-polig motortje en een digitale decoder. Het mechaniek loopt echter soepel en zonder problemen. De loc zelf rijdt ook heerlijk soepel alleen maakt hij dus geluid... (locsound zonder dure decoder
)
Fred
Qua geluid ligt dat (denk ik) aan de combinatie van een (oud) 3-polig motortje en een digitale decoder. Het mechaniek loopt echter soepel en zonder problemen. De loc zelf rijdt ook heerlijk soepel alleen maakt hij dus geluid... (locsound zonder dure decoder

Fred
Alles komt goed!
De VAM wagens zijn niet in het NS grijs geschilderd aangezien dat pas later is ingevoerd. De 2200 op de foto is net geschilderd en dus donkerder dan de 2900. Ik zou de loc wat donkerder grijs gemaakt hebben maar hij ziet er goed uit. Vragen de grote ramen niet om een mooi interieur? 

-
- Moderator
- Contacteer:
De 2900 waren in een lichtere tint grijs dan de rest vd vloot geschilderd. Ik vind ze mooi zo.
Precieze kleuren moet ik in het reg. Archief in Tilburg of Utrecht opzoeken.
Groetjes
Hoontje
Precieze kleuren moet ik in het reg. Archief in Tilburg of Utrecht opzoeken.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Ik ga toch voor de DSM versies. Bestelling is geplaatst. Wachten tot de 15e
Ow hij is in het echt ook zo lelijk3dbuildr schreef:@Jowi: ik heb op foto's verschillende soorten grijs gezien en ik heb uiteindelijk gekozen voor een lichtere tint die sterk lijkt op die van de ROCO VAM wagons en/of de Minitrix Kalksteen wagons. Er is zelfs een foto met 3 locs op 1 foto http://www.feijenoordsemeesters.nl/Werk ... b.%203.jpg: een bruine 2400, een geel/grijze 2900 en een geel/grijze 2200 waar de 2900 beduidend lichter was dan de 2200! Door die lichtere tint krijgt hij ook een wat geweatherde, zongeblakerde, gebruikte look. Hij is dus lichter dan een Minitrix 6400 maar donderder dan het Action primer grijs van mijn bollenwagons. (Het you-tube filmpje was ook wat donker en heb ik in de nabewerking wat lichter gemaakt)
Qua geluid ligt dat (denk ik) aan de combinatie van een (oud) 3-polig motortje en een digitale decoder. Het mechaniek loopt echter soepel en zonder problemen. De loc zelf rijdt ook heerlijk soepel alleen maakt hij dus geluid... (locsound zonder dure decoder)
Fred

Hij is goed geslaagd zo, maar inderdaad zou je er een interieur aan kunnen wagen met zulk grote ramen en zon mooie doorkijk!