Vandaag weer eens de portemonee omgekeerd in Houten.
Ik heb mijn verzameling klaassen uitgebreidt, en met deze in het locdepot staat het in een keer een stuk moderner...
En de actie om in het donker verlichting op je fiets te hebben is ook tot de Preisertjes doorgedrongen. Zo gaaf dat dat op deze schaal ook kan. Vanavond maar even op de baan inbouwen.
En naast mijn drie nieuwe Klaassen is dit vandaag in Houten ook van eigenaar gewisseld.
Wat een mooie baan zeg!! Het is gewoon genieten om naar die foto's te kijken. Als beginner met minitrix sta ik er elke keer weer versteld van hoe mensen dit zo enorm mooi kunnen maken. Ik zou dit best eens in de praktijk willen zien. Misschien dat a.s. weekend op de modelspoorbaan beurs wat aan tips op te kunnen doen.
Nog even met de telelens aan de slag geweest, maar eigenlijk wordt het er niet mooier op als je te veel inzoomd. Zie je ineens draden aan de buitenzijde van de brommer zitten..
Daarom ook nog maar een paar op iets veiligere afstand.
De afgelopen weken veel gesoldeerd en en met stroomdraadjes aan de slag geweest, maar vanmorgen konden de eerste echte rondjes op Pflugdorf worden gereden.
En als bewijs even een klein filmpje.
Krab schreef:Leuk filmpje van je baan
Hij rijd wel een beetje ts snel die NS 2297 door het landschap .
Is het linker gedeelte nog niet op de rest aan gesloten ??
mvg Sjaak
Hallo Sjaak,
Het linker deel boven is al wel aangesloten, maar dat is een pendelbaantje. treinen rijden vanaf het midden van de baan in een lus naar boven, over de brug en dan door de berg tot die hoekmodule.
Ik wil hier als vervolgproject nog wel iets mee. Ook hier wil een ronde van maken.
Wico,
De foto's en het filmpje zien er weer goed uit, een ding moet mij van het hart, op deze baan past eigenlijk alleen rollend materiaal tot de jaren 50/60, anders krijg je net zo iets als een koploper op een tandradbaan in het hooggebergte, past absoluut niet bij elkaar.
groetjes,
Bert
Wablo schreef:Wico,
De foto's en het filmpje zien er weer goed uit, een ding moet mij van het hart, op deze baan past eigenlijk alleen rollend materiaal tot de jaren 50/60, anders krijg je net zo iets als een koploper op een tandradbaan in het hooggebergte, past absoluut niet bij elkaar.
groetjes,
Bert
Beste Bert,
Je hebt helemaal gelijk, en daar heb ik ook voldoende materieel van, Maar het afstellen van de overgangen tussen de modules ging het beste met een klaas. Een 3-8-4 loc liep me er net iets te vaak uit... Maar als het allemaal goed is afgesteld mogen de klazen alleen om mijn andere baan hun best doen
Wico,
Maar je heb wel een mooie verzameling klazen, ik heb er zelf ook drie, de periode van mijn baanplan in ontwerp word vanaf de jaren 70/80, maar wel met een heel actieve lokale museumlijn voor het rollend materiaal voor die periode. zo kan ik op een geloofwaardige manier alle locs en rijtuigen gebruiken.
groetjes,
Bert
Wablo schreef:Wico,
Maar je heb wel een mooie verzameling klazen, ik heb er zelf ook drie, de periode van mijn baanplan in ontwerp word vanaf de jaren 70/80, maar wel met een heel actieve lokale museumlijn voor het rollend materiaal voor die periode. zo kan ik op een geloofwaardige manier alle locs en rijtuigen gebruiken.
groetjes,
Bert
Vanavond mijn verzameling stoomlocs uit de doosjes gehaald en in de vitrine geplaatst en de diesels en het elektrische materiaal weer opgeborgen. Dus in plaats van EPI IV en V heb ik de komende tijd vanaf mijn werkplek weer een heel ander uitzicht