@ Marc, ja leuk! Zie je dan.
Bouwupdate:
Maandag was het zover, er was genoeg geld om de rails te bestellen in Engeland. Er op rekenend dat ik er nog wel een week op moest wachten, werd ik de volgende dag (!) al verrast door de DHL bezorgservice.
De flexrailzen van Ehattons zijn bezorgd, nu is het nog wachten op de wissels. Deze waren bij Ehattons uitverkocht, dus die zijn besteld bij Rails of Sheffield. Die moeten nog komen...
Maar goed, we kunnen dus sneller dan verwacht verder bouwen.
Hieronder enkele foto's van de voortgang,
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Blije ik! 5 pakken met 25 stuks Peco code 80 elk... Moet genoeg zijn!
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Proefpassen van de rails op de eerste wentel van de helix...
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
De buitenbaan kan m.b.v. lijmklemmen vastgehouden worden. Helaas is dat bij de binnenbaan niet mogelijk en komen er schroefjes aan te pas om de flexrail op zijn plaats te houden.
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Een iets vertekenende foto. De binnen- en buitenbaan liggen erop. Vastgezet met houtlijm. Tussenruimte is 30mm. tussen de binnenste spoorstaven.
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Voldoende ruimte voor de rijtuigen om elkaar te passeren...
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
De 1200 van ACTS/Vos Logistics test de ruimte voor de panto's onder de eerste wending door. Tussen panto en hout zit nog zo'n 3 mm. Genoeg voor een bovenleidingdraad...
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Moduleovergang van Helix richting schaduwstation. De binnenrail heb ik vastgesoldeerd op schroefjes. De buitenrail zit gefixeerd met 1 schroef door het hart. Het is een test. Ik was op zoek naar de meest stevige en effectieve fixatie. Denk dat het de soldeermethode wordt.
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Detailopnames van de moduleovergangen. De rails moet nog doorgeslepen worden. Naast het solderen op de schroefjes, zit de rails ook verlijmd.
Morgen weer verder. Nadat de moduleovergang doorgeslepen is, gaat het schaduwstation letterlijk even de kast in tot alle wissels er zijn. Daarnaast heeft mijn ega de tafel nodig voor haar module van MC de Spoorstaaf

. Daar moet namelijk voor volgend weekend nog e.e.a. aan gedaan worden. Druk druk druk...
Groetjes,
Hoontje