Zo na een dagje bijkomen van Lochem weer een update. Natuurlijk met de foto's van de nieuwe onderdelen en mijn ervaring.
Om te beginnen ik heb een superleuk weekend gehad waarvoor dank aan iedereen en in het bijzonder H@ns en zijn familie dat ik er met mijn diorama mocht zijn. Ik vond het leuk om met iedereen wat te kletsen en nog leuker om erachter te komen hoeveel volgers ik heb. Al heb ik wel ontdekt dat BN-er geen carrière voor mij is, het maar raar dat veel mensen mij kende, terwijl ik bij hen nog geen idee had. Alle drukte en gezelligheid in een kerk heeft wel een keerzijde voor mij: het geluid van de galm. Daar raak ik overprikkeld en doodmoe van. Daarom vond ik het soms ook heerlijk om mij een beetje terug kon trekken en lekker kon zitten knutselen in Veraland. Zoals hier op deze foto van Freddy (spoor65)
Had het niet af zijn van de baan toch een voordeel.
Op zaterdag was het voor mij een hoogtepuntje dat mijn schoonbroer, hier bekend als voetbaltrein, langskwam en zijn dubbeldekkertrein (VIRM?) meegenomen had. Helaas reed het na lange tijd stilstaan niet en dan had ik het nog niet over de lengte die het diorama helaas niet aankan. Toch wil ik jullie te foto laten zien, omdat het beeld erg realistisch is, zo pal bij Rotterdam Centraal.
Voor de beweging heb ik de rest van de dag gewoon een 1600 met ertssleepje (max 3 wagons) en de trein 'muizensmoeltje' van Alwin op gezet. Wat na de reparaties van vrijdag best prima reed. Het 'denderde' er dan wel doorheen, maar dat is wel zo reëel. Daarnaast had ik een bepaalde snelheid nodig anders kwam de boel niet naar boven.
Al heb ik dit weekend begrepen dat muizensmoeltje eigenlijk een apenkop is, ik blijf hem stug verkeerd noemen. Wellicht dat hij daardoor steeds slechter ging rijden. Nu was vriendlief zo gek mij een hondenkop te geven dus die heeft heel de zondag met geen enkel probleem heen en weer gependeld.
Zoals ik al zei ik heb nog best wel wat geprutst. Er is een zebra bijgekomen en de drie die ik tot nu toe heb, zijn de diergaarde in verhuisd. Ook heb ik het ingangsgebied gemaakt.
Wat er uiteindelijk zo is uit komen te zien.
Zoals je ziet komen er meer en meer bezoekers naar binnen. Waarvan nog wat scenetjes gemaakt zijn.
Er staan er meer op, maar ik heb nu geen zin om nog foto's te gaan maken.
Ik kijk in elk geval terug op een zeer geslaagd weekend. Natuurlijk blijf ik langzaamaan door bouwen totdat TREIN en ZOO af is. En wie weet tot volgend jaar met een nieuw diorama?