de GEINBAAN concept TWEE
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan,
Mag ik een kleine raad geven, als je een vraag hebt stel deze dan in 1 draadje en niet tegelijk in 2 draadjes.
Je moet nu constant heen en weer switchen om alle antwoorden te lezen.
En inderdaad Travo komt van TransVormer.
Mag ik een kleine raad geven, als je een vraag hebt stel deze dan in 1 draadje en niet tegelijk in 2 draadjes.
Je moet nu constant heen en weer switchen om alle antwoorden te lezen.
En inderdaad Travo komt van TransVormer.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
P/N voor die bandjes is 547001janiegein schreef: trein rijdt weer als vanouds behalve nog de antislipbandjes waarvan er één een scheur vertoond maar die in mijn bezit zijnde reservebandjes zijn of net te groot of veeeels te klein dus bij gelegenheid maar juiste bandjes aanschaffen en intussen hopen dat gescheurde bandje nog effe dienst doet.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
hallo allemaal,
vandaag met een frisse blik de 7431 toch wat nader bekeken.
buiten het feit dat motorwagen alleen niet zulke beste ASB heeft mankeert daar verder niets aan en draaid braaf zijn pendelrondje.
de reden dat hij zo aan het slippen is anders dan verwacht.
ik dacht dat het aan de baan lag die dus te vet moest zijn geworden van de ATF.
wat blijk dat de 7431 bestaat uit motorwagen en volgwagen.
de volgwagen heeft twee draaistellen.
het draaistel wat op de plaats zit waar bij motorwagen de motoraandrijving inzit is de boosdoener van al het voorgaande.
wat blijkt : beide assen die in dit draaistel lopen staan geblokkeerd of lopen aan.
als ik deze wagon op een vrije rails zet en geef hem een zetje zal hij misschien drie centimeter rijden en het lijkt dan wel alsof de handrem erop staat.
het voorste wielstel draaien de assen soepel rond dus die hebben geen probleem.
van het andere draaistel dus aan de loze motorzijde heb ik assen de wielen iets uit elkaar gezet helpt niet.
hetzelfde met naar elkaar geknepen helpt niet.
assen maken twee drie omwentelingen en staan dan stil en hortend en stotend weer een paar slagen.
daar waar assen inlopen schoongemaakt en opnieuw voorzichtig ingevet helpt niet.
sluitplaat erop of eraf helpt ook niet.
andere assen gepakt die passen niet omdat die weer voorzien zijn van asstompen die zouden moeten lopen in wielbussen en die zijn in sluitplaat niet aanwezig.
hoe krijg ik dit weer soepel draaiend. wie o wie weet raad.
heb overigens motorwagen met een tussenwagen en een sluitwagen flm 8143 laten lopen en dat gaat aanzienlijk soepeler. dus ligt echt aan de sluitwagen van de flm 7431
vandaag met een frisse blik de 7431 toch wat nader bekeken.
buiten het feit dat motorwagen alleen niet zulke beste ASB heeft mankeert daar verder niets aan en draaid braaf zijn pendelrondje.
de reden dat hij zo aan het slippen is anders dan verwacht.
ik dacht dat het aan de baan lag die dus te vet moest zijn geworden van de ATF.
wat blijk dat de 7431 bestaat uit motorwagen en volgwagen.
de volgwagen heeft twee draaistellen.
het draaistel wat op de plaats zit waar bij motorwagen de motoraandrijving inzit is de boosdoener van al het voorgaande.
wat blijkt : beide assen die in dit draaistel lopen staan geblokkeerd of lopen aan.
als ik deze wagon op een vrije rails zet en geef hem een zetje zal hij misschien drie centimeter rijden en het lijkt dan wel alsof de handrem erop staat.
het voorste wielstel draaien de assen soepel rond dus die hebben geen probleem.
van het andere draaistel dus aan de loze motorzijde heb ik assen de wielen iets uit elkaar gezet helpt niet.
hetzelfde met naar elkaar geknepen helpt niet.
assen maken twee drie omwentelingen en staan dan stil en hortend en stotend weer een paar slagen.
daar waar assen inlopen schoongemaakt en opnieuw voorzichtig ingevet helpt niet.
sluitplaat erop of eraf helpt ook niet.
andere assen gepakt die passen niet omdat die weer voorzien zijn van asstompen die zouden moeten lopen in wielbussen en die zijn in sluitplaat niet aanwezig.
hoe krijg ik dit weer soepel draaiend. wie o wie weet raad.
heb overigens motorwagen met een tussenwagen en een sluitwagen flm 8143 laten lopen en dat gaat aanzienlijk soepeler. dus ligt echt aan de sluitwagen van de flm 7431
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hoi BenQ,
heb jou schema in div opstellingen op pendelbaan uitgeprobeerd maar dat wil wel afremmen maar de onderbrekingsschakelaar flm 6953 weigert samen te werken.
ga zelfde principe als jou schema wel in station das enkele richting inbouwen en dan met drie aaneengesloten diodes maar moet dan nog wel effe uitvogelen welke kant ringen moeten zitten voor juiste rijrichting.
je hoort als dat gelukt is.
wordt vervolgd
heb jou schema in div opstellingen op pendelbaan uitgeprobeerd maar dat wil wel afremmen maar de onderbrekingsschakelaar flm 6953 weigert samen te werken.
ga zelfde principe als jou schema wel in station das enkele richting inbouwen en dan met drie aaneengesloten diodes maar moet dan nog wel effe uitvogelen welke kant ringen moeten zitten voor juiste rijrichting.
je hoort als dat gelukt is.
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan, dat draaistel heeft geleiders die tegen de binnenkant van de wielen drukken. Die staan misschien iets te ver open gebogen.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan
...en de afstand aan de binnenkant van de wielen moet zo'n 7,4 - 7,8mm zijn.
De ASB's, zie het andere draadje , gaan maandagmiddag op de post.
...en de afstand aan de binnenkant van de wielen moet zo'n 7,4 - 7,8mm zijn.
De ASB's, zie het andere draadje , gaan maandagmiddag op de post.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
hoi mannen,
hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar wagon lijkt weer normaal te rijden, zonder blokkerende assen en aanverwante vervelende zaken.
echter één ding heb ik blijkbaar toch nog niet goed of goed fout gedaan en dat is het volgende; zowel de motorwagen als zijn tegenpool hebben zogenaamde rijrichtingwissellampjes. aan beide zijden brand alleen maar wit aan die zijde welke richting wordt gereden. gelijktijdig zou dus rood achter moeten branden maar zowel linksom als rechtsom alleen maar wit en geen rood.
waaaaar heb ik verkeerd gemonteerd want het moet wel daarin zitten omdat voordat ik begon met dat wielgebeuren wel beide kleuren werkten naargelang de rijrichting.
Benq; jou diode opstellinggen op div. manieren vandaag uitgeprobeerd op zowel de pendelbaan als op het doorgaande enkelsporige station gaven niet de gewenste afremeffecten die jij voorspelde middels jou schema,s.
zal honderd procent aan mijn onkunde liggen maar ik heb er vrede mee zoals het nu stopt en weer vertrekt ook al is dat dan niet volgens de realiteit. dus sorry laat het hierbij.
Heb vandaag ook nog even de basis gelegd voor tweede verrassingsbaantje en moet dus nu nog alleen maar één schakeling weer aan de praat krijgen die voorheen bij de brug overgang perfect werkte maar nu verstek laat gaan. Na al het puzzelwerk van de laatste dagen / weken zal dat ook wel weer lukken maar ben nog effe bezig alvorens ik weer volledig kan gaan rijden.
en dan ja dan ga ik toch nog maar eens heeeeel voorzichtig met die ATF proberen mini stukjes op de langere trajecten te behandelen voor een volgens jullie aanzienlijk verbeterd rijresultaat.
wordt vervolgd.
hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar wagon lijkt weer normaal te rijden, zonder blokkerende assen en aanverwante vervelende zaken.
echter één ding heb ik blijkbaar toch nog niet goed of goed fout gedaan en dat is het volgende; zowel de motorwagen als zijn tegenpool hebben zogenaamde rijrichtingwissellampjes. aan beide zijden brand alleen maar wit aan die zijde welke richting wordt gereden. gelijktijdig zou dus rood achter moeten branden maar zowel linksom als rechtsom alleen maar wit en geen rood.
waaaaar heb ik verkeerd gemonteerd want het moet wel daarin zitten omdat voordat ik begon met dat wielgebeuren wel beide kleuren werkten naargelang de rijrichting.
Benq; jou diode opstellinggen op div. manieren vandaag uitgeprobeerd op zowel de pendelbaan als op het doorgaande enkelsporige station gaven niet de gewenste afremeffecten die jij voorspelde middels jou schema,s.
zal honderd procent aan mijn onkunde liggen maar ik heb er vrede mee zoals het nu stopt en weer vertrekt ook al is dat dan niet volgens de realiteit. dus sorry laat het hierbij.
Heb vandaag ook nog even de basis gelegd voor tweede verrassingsbaantje en moet dus nu nog alleen maar één schakeling weer aan de praat krijgen die voorheen bij de brug overgang perfect werkte maar nu verstek laat gaan. Na al het puzzelwerk van de laatste dagen / weken zal dat ook wel weer lukken maar ben nog effe bezig alvorens ik weer volledig kan gaan rijden.
en dan ja dan ga ik toch nog maar eens heeeeel voorzichtig met die ATF proberen mini stukjes op de langere trajecten te behandelen voor een volgens jullie aanzienlijk verbeterd rijresultaat.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Op de printplaat zitten twee lipjes die op de lampjes drukken. Beetje kl.... rot verbinding is dat. Draai dat zwarte schroefje iets los en ook al die zilveren. Dan op de baan zetten met spanning en de print plaat heen en weer bewegen en als beide richtingen het doen dan gelijk dat zwarte schroefje vast zetten en dan de rest. Soms als je het dak er weer op klikt werkt het weer niet dus moet je aanklooien.
Die van mij werkte perfect totdat ik ze ombouwde. Effies aangeklooid en het werkt weer perfect.
Ik zit er over te denken om de lampjes te vervangen door LEDs met een draadje aan de printplaat ipv dit gekloot.
Die van mij werkte perfect totdat ik ze ombouwde. Effies aangeklooid en het werkt weer perfect.
Ik zit er over te denken om de lampjes te vervangen door LEDs met een draadje aan de printplaat ipv dit gekloot.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
hallo mannen,
de printplaat gedaan zoals voorgesteld.
ook nog even lampjes en lamphouders schoongemaakt.
alles netjes in elkaar gezet en ja wat ik anders dan de andere keren heb gedaan weet ik niet maar alles werkt en brand zoals het hoort.
Maar Raymond en alle anderen die net zo,n trein hebben die de neiging heeft om lekker slippend te willen rijden DAT heb ik opgelost.
Had nog wat assen met gleuf voor ASB liggen van een overleden wadloper. Oke zat per as maar één ASB kant op maar zo,n as heb ik gemonteerd in wielstel in plaats van de as zonder ASB. Dus de aandrijving geschied nu op twee assen met drie ASBs. Geloof het of niet geen millimeter slip meer. dus wie de mogelijkheid heeft dit ook toe te passen DOEN.
wordt vervolgd.
de printplaat gedaan zoals voorgesteld.
ook nog even lampjes en lamphouders schoongemaakt.
alles netjes in elkaar gezet en ja wat ik anders dan de andere keren heb gedaan weet ik niet maar alles werkt en brand zoals het hoort.
Maar Raymond en alle anderen die net zo,n trein hebben die de neiging heeft om lekker slippend te willen rijden DAT heb ik opgelost.
Had nog wat assen met gleuf voor ASB liggen van een overleden wadloper. Oke zat per as maar één ASB kant op maar zo,n as heb ik gemonteerd in wielstel in plaats van de as zonder ASB. Dus de aandrijving geschied nu op twee assen met drie ASBs. Geloof het of niet geen millimeter slip meer. dus wie de mogelijkheid heeft dit ook toe te passen DOEN.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Het enige probleem dan is, is dat alleen het achterste draaistel voeding krijgt.
Dat langzaam rijdende ding is gisteren pas op de post gegaan Jan. Gekloot met sneeuw hier.
Dat langzaam rijdende ding is gisteren pas op de post gegaan Jan. Gekloot met sneeuw hier.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Raymond,
denk niet dat dat zo is omdat het motorwielstel gewoon zijn schakelingen verricht daar waar alleen dit wielstel komt endat kan dan alleen als er stroom verbinding rails wielen is dus denk dat je in dit geval het mis hebt.
en zie dat langzaamrijden ding vanzelf met tante post verschijnen. Dank alvast.
denk niet dat dat zo is omdat het motorwielstel gewoon zijn schakelingen verricht daar waar alleen dit wielstel komt endat kan dan alleen als er stroom verbinding rails wielen is dus denk dat je in dit geval het mis hebt.
en zie dat langzaamrijden ding vanzelf met tante post verschijnen. Dank alvast.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
voor de liefhebbers de verbeterde versie van mijn pendelbaan.
veel kijk plezier
http://youtu.be/bUkwP1NUh2c
en zoals jullie zien loopt ie feilloos op de ATF
wordt vervolgd
veel kijk plezier
http://youtu.be/bUkwP1NUh2c
en zoals jullie zien loopt ie feilloos op de ATF
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan,
Fat loopt heel mooi . Betekent dat, dat nu ook meteen af bent van je voorheen geoxideerde deel van je baan?
Ben
Fat loopt heel mooi . Betekent dat, dat nu ook meteen af bent van je voorheen geoxideerde deel van je baan?
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Ha bjor.
Dat deel van de baan is nog niet berijdbaar omdat aan eind rechte stuk langs raam daar de berg rondom de haveb nog in aanbouw is en daar nog alles afgeplakt is.
Als berg klaar is kan daar weer gereden worden dus nog effe geduld.
Dat deel van de baan is nog niet berijdbaar omdat aan eind rechte stuk langs raam daar de berg rondom de haveb nog in aanbouw is en daar nog alles afgeplakt is.
Als berg klaar is kan daar weer gereden worden dus nog effe geduld.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Der zijn hier alleen maar vakmannen
Jij toch ook, naamgenoot
Goed bezig Jan
Martin de Deugd
Jij toch ook, naamgenoot
Goed bezig Jan
Martin de Deugd
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Ben blij dat ik 2 linker handen heb, zou niet weten wat ik met twee rechterhanden aan moet.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Mooi filmpje weer
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hoi Raymond,
en je ziet ook dat er van slippend rijden geen sprake meer is.
en je ziet ook dat er van slippend rijden geen sprake meer is.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Ja, hij loopt nu mooi Jan.
Ik heb die van mij uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt. Hij reed al vrij goed maar nu kan die ook kruipen.
Ik heb ergens een link die laat zien hoe je de lampjes kan vervangen door LEDs. Ik zal later even zoeken.
Ik heb die van mij uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt. Hij reed al vrij goed maar nu kan die ook kruipen.
Ik heb ergens een link die laat zien hoe je de lampjes kan vervangen door LEDs. Ik zal later even zoeken.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
oke Raymond,
zie die link vanzelf tegemoet en zeg op voorhand dat ik niet weet of ik in staat zal zijn om dat uit te voeren om de dood eenvoudige reden dat dat mijn elektronica kennis misschien best wel eens te boven zal kunnen gaan.
tante post is langs geweest en jouw langzaamrijdingetje is in goede orde binnengekomen. Dank je daarvoor.
wordt vervolgd.
zie die link vanzelf tegemoet en zeg op voorhand dat ik niet weet of ik in staat zal zijn om dat uit te voeren om de dood eenvoudige reden dat dat mijn elektronica kennis misschien best wel eens te boven zal kunnen gaan.
tante post is langs geweest en jouw langzaamrijdingetje is in goede orde binnengekomen. Dank je daarvoor.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Goed dat dat ding aangekomen is. Always a gamble met Royal Mail....
Dat inbouwen zag er eenvoudig uit. Kan de link niet zo gauw vinden. Weet niet op welke mac ik het gad gebookmarked
Dat inbouwen zag er eenvoudig uit. Kan de link niet zo gauw vinden. Weet niet op welke mac ik het gad gebookmarked
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
hallo allemaal,
zoals beloofd zou ik nog even terug komen op het gebruik van ATF op mijn baan.
misschien kunnen jullie het verrassingsbaantje, dat simpele rondje wat zich linksboven de haven bevind, nog wel herinneren.
wel dit rondje door de berg gaf nogal wat haperingen in het niet lekker rond willen lopen van de trein.
steeds met poetsblok erover en dan deed ie het wel weer even maar nu behandeld met ATF en het rijd nu storingvrij rondje na rondje.
HIER werkt het dus.
Ook het stuk baan baan waar ik in het verleden behoorlijk wat stagnatie had en ik bedoel dus dat stuk wat voor het raam langsloopt is bewerkt met ATF en ook hier loopt alles even soepel door dus ook DAAR werkt het.
de rest van de baan is ook bewerkt en het loopt echt allemaal veel strakker en zonder mankementen.
Ben nog steeds druk met het opzoeken van een schakelstoring in het allereerste schakelstation wat de besturing van het eerste schaduwstation met de automatische wisselschakelingen en het automatische stop en go verhaal bediend en zolang ik die storing er niet uit heb kan er niet volop gereden worden.
zodra die storing verholpen is en dus alles weer vol automatisch rijd volgen er een filmpjes waarop niet alleen te zien zal zijn een helikopter beeld van de gehele baan maar ook weer een onboardvideo van de geheel nieuw gevormde rijroute.
dus nog even geduld hiervoor.
wordt vervolgd.
zoals beloofd zou ik nog even terug komen op het gebruik van ATF op mijn baan.
misschien kunnen jullie het verrassingsbaantje, dat simpele rondje wat zich linksboven de haven bevind, nog wel herinneren.
wel dit rondje door de berg gaf nogal wat haperingen in het niet lekker rond willen lopen van de trein.
steeds met poetsblok erover en dan deed ie het wel weer even maar nu behandeld met ATF en het rijd nu storingvrij rondje na rondje.
HIER werkt het dus.
Ook het stuk baan baan waar ik in het verleden behoorlijk wat stagnatie had en ik bedoel dus dat stuk wat voor het raam langsloopt is bewerkt met ATF en ook hier loopt alles even soepel door dus ook DAAR werkt het.
de rest van de baan is ook bewerkt en het loopt echt allemaal veel strakker en zonder mankementen.
Ben nog steeds druk met het opzoeken van een schakelstoring in het allereerste schakelstation wat de besturing van het eerste schaduwstation met de automatische wisselschakelingen en het automatische stop en go verhaal bediend en zolang ik die storing er niet uit heb kan er niet volop gereden worden.
zodra die storing verholpen is en dus alles weer vol automatisch rijd volgen er een filmpjes waarop niet alleen te zien zal zijn een helikopter beeld van de gehele baan maar ook weer een onboardvideo van de geheel nieuw gevormde rijroute.
dus nog even geduld hiervoor.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hoi Jan,
Dus eindelijk ben je verlost van dat hardnekkige probleem van die aanslag op een deel van je baan. Ik hoop dat je nog eens laat weten of het effect op dat veelgeplaagde stuk rails ook blijvend is. Ik ben zeer benieuwd.....
Ondertussen: veel rijplezier!!!
Ben
Dus eindelijk ben je verlost van dat hardnekkige probleem van die aanslag op een deel van je baan. Ik hoop dat je nog eens laat weten of het effect op dat veelgeplaagde stuk rails ook blijvend is. Ik ben zeer benieuwd.....
Ondertussen: veel rijplezier!!!
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162