Ha mannen,
Dank voor de tips.
@Jos:
Het is de bedoeling alles zoveel mogelijk tweezijdig te berijden. Het onderste spoor is inderdaad een passeerspoor en heeft geen perron. Het ligt er o.a. met het oog op het later aan te bouwen rangeerterrein, plus het is wel leuk een spoor voor goederentreinen te hebben.
Over de achterste sporen. Daar zit ik (ook) inderdaad nog een beetje mee, verhoogd leggen is de bedoeling, als dat uitkomt qua klimhoogtes, maar dat moet lukken wat het hoeft niet over een ander spoor heen of zo. Het is sowieso de bedoeling het wat heuvelachtig te maken (ik rij toch geen NL

), ik vind dat er wat speelser uitzien dan ons polderlandschap (ik woon zelf op het superplatte Zeeuwse land...).
Hoe ik dat nu precies moet zien met "eerst onder het achterste deel door rijden" snap ik nog niet zo. Heb je een plaatje?
@Rob:
Je hebt gelijk. Ik schuif de wissels wat op zodat het wisselen van spoor vooral voor of na het station gebeurt.
Plaatje is duidelijk, is een leuke optie. Het kan ook want de bogen in de helix zijn vrij ruim gedacht (R2 en groter. De rails is Flm Piccolo), dus beide sporen zijn dan makkelijker tweezijdig te gebruiken.
Het is natuurlijk super als je vanaf elk spoor elk ander spoor kunt bereiken maar het kost wel e.e.a. aan wissels, zeker als je aan beide zijden van het station dat wilt kunnen doen (zowel van spoor 1 naar 4 als omgekeerd). Maar goed, ik kijk wat er mogelijk is zonder dozen vol wissels te moeten bijkopen (heeft er iemand nog wat kruiswissels in de aanbieding?

).
Ik zit nog wel een beetje met het schuine stuk (van helix naar station). Dat komt verhoogd te liggen, maar leidt nu altijd naar het schaduwstation. Misschien nog een extra verbindingsboogje zodat je niet altijd via het schaduwstation hoeft.
Nieuwe versie volgt!