Backeramm am Rhein
Re: Backeramm am Rhein
Ehm jongens...
WOW
Wat een commentaren....word er echt stil van. Bedankt dan maar, en zoals altijd: het moedigt wel aan om er wat van te maken zo.
Zelf ben ik ook gecharmeerd van dit hoekje zo. En nu inmiddels in Florida hoor ik van het thuisfront dat de spoorbomen ook binnen zijn gekomen. Dat wordt na thuiskomst met voldoende rustige handjes weer even flink prutsen, maar dan is het wel to my liking, zullen we maar zeggen.
Het is afgelopen dagen goed gegaan met de 'inhaalslag'. Nog even de laatste hand aan de huisjes leggen (die gelukkig ver genoeg weg staan van het Markenburghuisje.....want eigenlijk vallen ze wat uit de toon...), zoals verlichting aansluiten en dan kan ik het straatje gaan afmaken. Daarna meteen een verdieping lager om aan het perron te beginnen en (zucht) de bovenleiding.
Het sorteert allemaal wel effect want je ziet de module zo echt groeien. Er blijft ook steeds minder plek over voor het gereedschap en de verf enzo. En dat is altijd een goed teken.
Toch wacht er buiten alle kutklusjes nog wel een kutklusje . De overgang tussen de midden- en rechtermodule is niet helemaal naar mijn zin. Waarschijnlijk ga ik toch nog maar weer met wat extra gips aan de gang om het bij te werken. Dat is jammer want dan krijg je die witte shit weer overal tussen, maar goed. Nu mooi de tijd om daar even over na te denken!
Nogmaals bedankt voor de comments en vanaf dinsdag gaat het weer door!
J.
WOW
Wat een commentaren....word er echt stil van. Bedankt dan maar, en zoals altijd: het moedigt wel aan om er wat van te maken zo.
Zelf ben ik ook gecharmeerd van dit hoekje zo. En nu inmiddels in Florida hoor ik van het thuisfront dat de spoorbomen ook binnen zijn gekomen. Dat wordt na thuiskomst met voldoende rustige handjes weer even flink prutsen, maar dan is het wel to my liking, zullen we maar zeggen.
Het is afgelopen dagen goed gegaan met de 'inhaalslag'. Nog even de laatste hand aan de huisjes leggen (die gelukkig ver genoeg weg staan van het Markenburghuisje.....want eigenlijk vallen ze wat uit de toon...), zoals verlichting aansluiten en dan kan ik het straatje gaan afmaken. Daarna meteen een verdieping lager om aan het perron te beginnen en (zucht) de bovenleiding.
Het sorteert allemaal wel effect want je ziet de module zo echt groeien. Er blijft ook steeds minder plek over voor het gereedschap en de verf enzo. En dat is altijd een goed teken.
Toch wacht er buiten alle kutklusjes nog wel een kutklusje . De overgang tussen de midden- en rechtermodule is niet helemaal naar mijn zin. Waarschijnlijk ga ik toch nog maar weer met wat extra gips aan de gang om het bij te werken. Dat is jammer want dan krijg je die witte shit weer overal tussen, maar goed. Nu mooi de tijd om daar even over na te denken!
Nogmaals bedankt voor de comments en vanaf dinsdag gaat het weer door!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Bij kwaliteit mag je gerust in herhaling vallen met complimenten. Indien je de foto's in zwart-wit zou plaatsen, wordt het erg moeilijk om te beoordelen of dit een modelbaan is of een foto van de echte wereld.wim lagerwaard schreef:Hallo Jeroen
Ja wat moet ik hier van zeggen, alles is geloof ik al gezegd.
Henk
Re: Backeramm am Rhein
Da's waar. Zou je eens moeten proberen Jeroen!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen, wederom weer mooie platen van jouw prachtige baan!!! Dat seinhuis ziet lekker uitgeleefd uit. Is het raster aan de bovenleidingportaal ook van de firma Viessmann?
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Backeramm am Rhein
Hi Clemens,
Neen, deze zijn van N-detail. Eigenlijk vond ik m ergens in de schuur, wat betekent dat ie tijdens transport van DU-B. van het viaduct is afgedonderd. Ik had daar die dingen op namelijk.
Ja hoor, busted! Linksboven ontbreekt ie. Deze foto is van ná Lochem '13. Ik zal nog wel een paar van die dingen bestellen bij N-detail.
Zo, de verplichtingen van vandaag zitten er alweer op. Dus hoppa weer verder bouwen maar weer. Foto's volgen zodra er weer wat geinigs te fotograferen valt.
J.
Neen, deze zijn van N-detail. Eigenlijk vond ik m ergens in de schuur, wat betekent dat ie tijdens transport van DU-B. van het viaduct is afgedonderd. Ik had daar die dingen op namelijk.
Ja hoor, busted! Linksboven ontbreekt ie. Deze foto is van ná Lochem '13. Ik zal nog wel een paar van die dingen bestellen bij N-detail.
Zo, de verplichtingen van vandaag zitten er alweer op. Dus hoppa weer verder bouwen maar weer. Foto's volgen zodra er weer wat geinigs te fotograferen valt.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Super foto J.
Heb je tips 'n tricks voor de scherptediepte (ik las ergens iets over software die identieke foto's met verschillende scherpstellingen (heet dat zo?) samenvoegt). Of is dit gewoon F22?
Heb je tips 'n tricks voor de scherptediepte (ik las ergens iets over software die identieke foto's met verschillende scherpstellingen (heet dat zo?) samenvoegt). Of is dit gewoon F22?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Backeramm am Rhein
Hi Harry,
Sorry voor de late reactie. Zit momenteel weer in het buitenland, dus nog even een klein weekje geen updates of foto's. Ik maak de foto's gewoon met een camera en zeker van de bouwfase zijn de foto's op generlei wijze bewerkt. De scherptediepte staat hier geloof ik op F8.0, verder gaat mijn camera niet helaas. Het ligt er wel aan wat ik fotografeer, want soms voldoet f2 ook. Als ik er wat spannends van wil maken, zogezegd, dan ga ik wel aan de gang met een driepootje en de AB, en duurt t ook meteen wat langer. Daar heb ik, in de bouwfase, zeker met aan elke vinger een andere substantie variërend van gips tot grasvezel, niet altijd zin in of tijd voor.
Voorlopig ligt de nadruk echt max op (toonbaar af-)bouwen. Dan de hele zooi schoonmaak een opnieuw alles in KL zetten. Dan kan de baan van de zomer weer eens buiten staan voor de mooiere actiefoto's. Duurt nog even gelukkig...
Grtz J
Sorry voor de late reactie. Zit momenteel weer in het buitenland, dus nog even een klein weekje geen updates of foto's. Ik maak de foto's gewoon met een camera en zeker van de bouwfase zijn de foto's op generlei wijze bewerkt. De scherptediepte staat hier geloof ik op F8.0, verder gaat mijn camera niet helaas. Het ligt er wel aan wat ik fotografeer, want soms voldoet f2 ook. Als ik er wat spannends van wil maken, zogezegd, dan ga ik wel aan de gang met een driepootje en de AB, en duurt t ook meteen wat langer. Daar heb ik, in de bouwfase, zeker met aan elke vinger een andere substantie variërend van gips tot grasvezel, niet altijd zin in of tijd voor.
Voorlopig ligt de nadruk echt max op (toonbaar af-)bouwen. Dan de hele zooi schoonmaak een opnieuw alles in KL zetten. Dan kan de baan van de zomer weer eens buiten staan voor de mooiere actiefoto's. Duurt nog even gelukkig...
Grtz J
Re: Backeramm am Rhein
Hier is het weer niet al te best, dus na wat nuttige zaken maar een beetje oudhollandschschgg wezen plannen voor de scenery die ik mog moet bouwen. Ook wel weer ontspannend. Het nadenken over wat waar moet en of dat gaaf zal staan kost nog het meest tijd.
En dan maar een beetje knoeien....
Grtz,
J.
En dan maar een beetje knoeien....
Grtz,
J.
Re: Backeramm am Rhein
gelijk heb je
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
- Locatie: Lelystad
Re: Backeramm am Rhein
Respect! Handschetjes! Waar zie je dit tegenwoordig nog..
Groet,
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232
Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232
Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen,
Leuk te zien hoe je het doe ( ik doe dit ook regelmatig z'n handschetsje dan krijg je wat ruimtelijke voorstelling) en het is nog leuk werk ook om dat je het tussen ( gedurende) het reizen gemakkelijk kan doe!
Veel belovend wat we zien
Mvrgr Bob
Leuk te zien hoe je het doe ( ik doe dit ook regelmatig z'n handschetsje dan krijg je wat ruimtelijke voorstelling) en het is nog leuk werk ook om dat je het tussen ( gedurende) het reizen gemakkelijk kan doe!
Veel belovend wat we zien
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Backeramm am Rhein
Grappig, doe ik ook om een beeld te vormen.
Alleen die van mij ga ik niet tonen, die zien er niet uit (beetje kleuterschool niveau zeg maar...)
Jeroen volgens mij ik zie een diepte investering in Seinen aankomen!
Greetz, Jerome
Alleen die van mij ga ik niet tonen, die zien er niet uit (beetje kleuterschool niveau zeg maar...)
Jeroen volgens mij ik zie een diepte investering in Seinen aankomen!
Greetz, Jerome
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen binnenkort aan de zelfbouw-seintjes... Viessmann aandelen door t dak..
Zou het bier inruilen tegen wat sterkers en rustig weekendje inplannen om te bouwen!
Maaruh das gewoon een sjiek schetsje! Ziet er prima uit kwa seinindeling zo!
Zou het bier inruilen tegen wat sterkers en rustig weekendje inplannen om te bouwen!
Maaruh das gewoon een sjiek schetsje! Ziet er prima uit kwa seinindeling zo!
Re: Backeramm am Rhein
Ja, die seinen en dan met name de nodige aansturing ervan gaat wel weer redelijk in de papieren lopen. Maar het seinwezen hoort er wel bij vind ik. Dus dat sparen en weer schijtzuur draadjes trekken
Voorlopig zijn we nog wel even zoet met de scenery. Minder en mindernruimte blijft over voor de potjes verf, lijm, groen, pincetten, tangetjes en noem het hele arsenaal maar op. Mijn laptop is weer max aan het falen dus het wordt even posten met de ipad.
Een klein torentje wat ik voor de lol bij Boppard al gemaakt had krijgt na een verfbeurtje zijn nieuwe plekje op de baan. Inclusief klimop en alles....
Close-up...
Ook de wegmarkeringen beginnen te komen...
Dit stukje krijgt ook al de bovenleiding. Alleen die overwegboompjes nog...
Ook ben ik begonnen aan een klein pleintje. Lekker truttig....
....inclusief putdeksel. Gaaf dingetje wel!
Zo wordt het doorkijkje alweer wat completer. De sfeer tref je in t echt ook zo aan, als in: de treinen rijden nog net niet door de huizen heen.
Vanmiddag maar weer door!
J.
Voorlopig zijn we nog wel even zoet met de scenery. Minder en mindernruimte blijft over voor de potjes verf, lijm, groen, pincetten, tangetjes en noem het hele arsenaal maar op. Mijn laptop is weer max aan het falen dus het wordt even posten met de ipad.
Een klein torentje wat ik voor de lol bij Boppard al gemaakt had krijgt na een verfbeurtje zijn nieuwe plekje op de baan. Inclusief klimop en alles....
Close-up...
Ook de wegmarkeringen beginnen te komen...
Dit stukje krijgt ook al de bovenleiding. Alleen die overwegboompjes nog...
Ook ben ik begonnen aan een klein pleintje. Lekker truttig....
....inclusief putdeksel. Gaaf dingetje wel!
Zo wordt het doorkijkje alweer wat completer. De sfeer tref je in t echt ook zo aan, als in: de treinen rijden nog net niet door de huizen heen.
Vanmiddag maar weer door!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen,
dat zijn weer hele mooie plaatjes ....
Groeten,
William
dat zijn weer hele mooie plaatjes ....
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Backeramm am Rhein
Hoi Jeroen,
Dat zijn weer meters
Vraagje, de belijning op de weg (goedbedoeld / opbouwend stukje "kritiek", niet dat ik maar enige stukje krediet hierover heb)
Ga je dit met de stift voortzetten (is wat je ziet definitief?) of ga je nog afplakken en de lucht kwast er over of zo?
Wat ik goed bedoel probeer te zeggen, de huidige belijning strookt niet met het niveau kwaliteit bouwen in mijn beleving
Ik hoop niet dat ik op tenen trap...
Mvg,
Ad
Dat zijn weer meters
Vraagje, de belijning op de weg (goedbedoeld / opbouwend stukje "kritiek", niet dat ik maar enige stukje krediet hierover heb)
Ga je dit met de stift voortzetten (is wat je ziet definitief?) of ga je nog afplakken en de lucht kwast er over of zo?
Wat ik goed bedoel probeer te zeggen, de huidige belijning strookt niet met het niveau kwaliteit bouwen in mijn beleving
Ik hoop niet dat ik op tenen trap...
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Backeramm am Rhein
Hoi Ad,
Je hoeft je niet zo in te dekken hoor. Ik bijt niet!
De belijning heb ik gedaan met behulp van een biezentrekker, en die dan met wegverf hier en daar onderbroken. Zo heb ik de normale rijbaanmarkering gemaakt. De verdrijvingsvlakken heb ik deels met de hand en met de biezentrekker gedaan.
Wat bedoel je met airbrushen? De weg moet nog wel geweatherd worden trouwens.
Getz J
En rustig kritiek geven op wat je ziet, daar is dit forum ook voor. Anders had ik wel een website gemaakt
Je hoeft je niet zo in te dekken hoor. Ik bijt niet!
De belijning heb ik gedaan met behulp van een biezentrekker, en die dan met wegverf hier en daar onderbroken. Zo heb ik de normale rijbaanmarkering gemaakt. De verdrijvingsvlakken heb ik deels met de hand en met de biezentrekker gedaan.
Wat bedoel je met airbrushen? De weg moet nog wel geweatherd worden trouwens.
Getz J
En rustig kritiek geven op wat je ziet, daar is dit forum ook voor. Anders had ik wel een website gemaakt
Re: Backeramm am Rhein
Hallo Jeroen
Complimenten
Zijn weer beste plaatjes, weet je al welke overweg bomen je gaat toepassen ?
Martin de Deugd
Complimenten
Zijn weer beste plaatjes, weet je al welke overweg bomen je gaat toepassen ?
Martin de Deugd
Re: Backeramm am Rhein
Herrr J
Wat ik met de luchtzwabber bedoel is de lijntjes spuiten van de weg met kalk wit
"Even" afplakken met wat schilders tape of wat fijner spul voor complexere zaken of het mes er in (bijv. sjabloonpjes maken)
Dan heb je strakke lijnen op je weg, zoals het nu toont komt het over dat alles uit de losse pols is gedaan
En dat vind ik nou jammer bij jou bouwstijl die ik rete strak vind
Of een combie luchtkwast / pen?
Mijn 2 cent
Tof dat je het coulant opneemt, je weet maar nooit
Rare jongens die bromvliegen
Mvg,
Ad
Wat ik met de luchtzwabber bedoel is de lijntjes spuiten van de weg met kalk wit
"Even" afplakken met wat schilders tape of wat fijner spul voor complexere zaken of het mes er in (bijv. sjabloonpjes maken)
Dan heb je strakke lijnen op je weg, zoals het nu toont komt het over dat alles uit de losse pols is gedaan
En dat vind ik nou jammer bij jou bouwstijl die ik rete strak vind
Of een combie luchtkwast / pen?
Mijn 2 cent
Tof dat je het coulant opneemt, je weet maar nooit
Rare jongens die bromvliegen
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Backeramm am Rhein
Hoi Jeroen
is die biezentrekker een soort kwastje
Gr Andy
zo iets
is die biezentrekker een soort kwastje
Gr Andy
zo iets
Laatst gewijzigd door gek op stoom op 18 mar 2015 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Backeramm am Rhein
Hee Andy,
Nee, een wieltje met een klein reservoir voor de verf. Eigenlijk net zo'n ding als waar ze in het echt kortere afstanden mee meten.
J.
Nee, een wieltje met een klein reservoir voor de verf. Eigenlijk net zo'n ding als waar ze in het echt kortere afstanden mee meten.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Zo,
Na wat kritisch te hebben gekeken ga ik de wegmarkering toch overnieuw doen. Het is niet zozeer superlelijk maar het kan toch wel wat strakker, zoals Ad al opmerkte. Tevens merkte mijn lieftallige deelgenoot van de modelbouwpolitie op dat de indeling van de weg niet klopte ter hoogte van de overweg. "Mag je hier maar één kant op ofzo?". Ja fukkerdefuk, dat had ik dus niet goed gezien. Overnieuw dus. Geen big deal.
Aangezien ik een beetje aan de voorkant van de spoorlijn van links naar rechts aan het werken ben zou niet logisch zijn om de huizenrij en alle kwetsbare scenery 'alvast' te plaatsen voordat de bovenleiding en dan met name de scenery aan de achterkant van het station min of meer op orde zou zijn. Dat behelst natuurlijk groen, maar ook een aardige steunmuur (waarvan al een stukje staat), een perronoverkapping en uiteraard een perron.
Dat bestaat natuurlijk uit niks meer dan een stuk ondervloerplaat. En lag al in ruwbouw maanden rond te slingeren. De vorm van de perrons was natuurlijk inherent aan hoe boog door het station loopt. Gisteren dus maar even tien keer gezucht en deze klus alvast aangepakt. Let wel, enkel het stuk aan de steunmuurkant van het station. Het eilandperron komt pas wat later aan bod. Ik wil eigenlijk eerst het lastige overkappingkje maken aan de steunmuurkant. Een mooi klusje voor straks. Maar eerst wat fotootjes van dit perron so far.
En hier een fotootje van uit wat voor min of meer vormeloos stukje schuim dat komt. Al met al niet duur, maar veel moeite.
Wat heb ik gedaan? Gewoon dat stuk dat ik al uitgesneden had beetje bijwerken, voorzichtig wat schuren aan de bovenkant, wat stenen krassen aan de perronrand (allemaal naar een voorbeeldfoto gedaan), wat reparatieplekken, t.h.v. de overkapping nondeju weer 2 uur stoeptegels krassen , en daarna verven. Eerst gronden met betonverf voor de structuur. Daarna de tegels gegrond met een betongrijs mixje, toen de asfaltlaag met asfaltverf (Woodland Scenics) en een snufje bruin erdoor geverfd in een paar laagjes. De stoeptegelvoegen vorm gegeven met sterk verdunde zwarte verf en het geheel wat vlekkeriger gemaakt. Het moest immers geen nieuw perron voorstellen. Dan zo'n veiligheidsstreep erop met gebroken wit, beetje bijpoederen. En klaar.
Een foto van het gedeelte dat straks onder de overkapping ligt. Je ziet duidelijk waar de trappen moeten komen. En let op de veiligheidsstreep (of hoe dat ook heet). Die moest natuurlijk, conform foto, niet te strak ononderbroken zijn. Dat was nog best lastig. Met de biezentrekker krijg je de streep redelijk strak namelijk. Dus ik heb met het asfalt/bruin-mengsel voorzichtig wat zitten tamponeren om de streep als het ware een 'gebroken-verf' uiterlijk te geven.
En hier kun je dat nog beter zien.....
Nu zijn we nog lang niet klaar natuurlijk. Lantaarns, naamsaanduiding, , hekjes, borden, bovenleiding, seinen, reizigers en natuurlijk het nodige onkruid. Maar....het wordt voller en voller.
J.
Na wat kritisch te hebben gekeken ga ik de wegmarkering toch overnieuw doen. Het is niet zozeer superlelijk maar het kan toch wel wat strakker, zoals Ad al opmerkte. Tevens merkte mijn lieftallige deelgenoot van de modelbouwpolitie op dat de indeling van de weg niet klopte ter hoogte van de overweg. "Mag je hier maar één kant op ofzo?". Ja fukkerdefuk, dat had ik dus niet goed gezien. Overnieuw dus. Geen big deal.
Aangezien ik een beetje aan de voorkant van de spoorlijn van links naar rechts aan het werken ben zou niet logisch zijn om de huizenrij en alle kwetsbare scenery 'alvast' te plaatsen voordat de bovenleiding en dan met name de scenery aan de achterkant van het station min of meer op orde zou zijn. Dat behelst natuurlijk groen, maar ook een aardige steunmuur (waarvan al een stukje staat), een perronoverkapping en uiteraard een perron.
Dat bestaat natuurlijk uit niks meer dan een stuk ondervloerplaat. En lag al in ruwbouw maanden rond te slingeren. De vorm van de perrons was natuurlijk inherent aan hoe boog door het station loopt. Gisteren dus maar even tien keer gezucht en deze klus alvast aangepakt. Let wel, enkel het stuk aan de steunmuurkant van het station. Het eilandperron komt pas wat later aan bod. Ik wil eigenlijk eerst het lastige overkappingkje maken aan de steunmuurkant. Een mooi klusje voor straks. Maar eerst wat fotootjes van dit perron so far.
En hier een fotootje van uit wat voor min of meer vormeloos stukje schuim dat komt. Al met al niet duur, maar veel moeite.
Wat heb ik gedaan? Gewoon dat stuk dat ik al uitgesneden had beetje bijwerken, voorzichtig wat schuren aan de bovenkant, wat stenen krassen aan de perronrand (allemaal naar een voorbeeldfoto gedaan), wat reparatieplekken, t.h.v. de overkapping nondeju weer 2 uur stoeptegels krassen , en daarna verven. Eerst gronden met betonverf voor de structuur. Daarna de tegels gegrond met een betongrijs mixje, toen de asfaltlaag met asfaltverf (Woodland Scenics) en een snufje bruin erdoor geverfd in een paar laagjes. De stoeptegelvoegen vorm gegeven met sterk verdunde zwarte verf en het geheel wat vlekkeriger gemaakt. Het moest immers geen nieuw perron voorstellen. Dan zo'n veiligheidsstreep erop met gebroken wit, beetje bijpoederen. En klaar.
Een foto van het gedeelte dat straks onder de overkapping ligt. Je ziet duidelijk waar de trappen moeten komen. En let op de veiligheidsstreep (of hoe dat ook heet). Die moest natuurlijk, conform foto, niet te strak ononderbroken zijn. Dat was nog best lastig. Met de biezentrekker krijg je de streep redelijk strak namelijk. Dus ik heb met het asfalt/bruin-mengsel voorzichtig wat zitten tamponeren om de streep als het ware een 'gebroken-verf' uiterlijk te geven.
En hier kun je dat nog beter zien.....
Nu zijn we nog lang niet klaar natuurlijk. Lantaarns, naamsaanduiding, , hekjes, borden, bovenleiding, seinen, reizigers en natuurlijk het nodige onkruid. Maar....het wordt voller en voller.
J.
-
- Moderator
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Backeramm am Rhein
Erg mooi weer Jeroen!
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Backeramm am Rhein
Mooi Jeroen!
Heeft de door jouw gebruikte ondervloer geen "strepen" aan de onderzijde van de plaat? Ik ben op dit moment ook een perron aan het maken met 3x 3mm ondervloerplaten, maar door die "strepen" aan de onderkant van elke plaat zag de perronrand echt niet uit. Ik heb toen balsahout als perronrand gebruikt. Ik moet het perron alleen nog verven.
Gr, Roger
Heeft de door jouw gebruikte ondervloer geen "strepen" aan de onderzijde van de plaat? Ik ben op dit moment ook een perron aan het maken met 3x 3mm ondervloerplaten, maar door die "strepen" aan de onderkant van elke plaat zag de perronrand echt niet uit. Ik heb toen balsahout als perronrand gebruikt. Ik moet het perron alleen nog verven.
Gr, Roger
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Backeramm am Rhein
Tip voor hele strakke wegbelijning: een flexibele liniaal gebruiken. En wat ook handig kan zijn is een (al dan niet lieftallige ) assistente die de liniaal op zijn plek houdt terwijl jij de strepen trekt.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.