Bouwupdate:
Het groen krijgt steeds meer vorm. Zo is er inmiddels begonnen aan een slootje.
Langs het oude talud van het spoor ligt een drooggevallen sloot. Deze scheidt de Venneweg van het talud.
Hieronder enkele foto's hoe ik e.e.a. nagemaakt heb.
Jullie meningen worden uiteraard weer op prijs gesteld!
Allereerst wordt uit de blauwe plaat de sloot gesneden. De bedding is wat breder gelaten dan de sloot werkelijk wordt, omdat met het groen later alles wat meer opgevuld raakt. Zo voorkom je dat de sloot gelijk 'dicht' zit.
Een slootkant is niet recht. Dus met een schuurpapier korrel 120 een bolling geschuurd...
Het talud met sporen ligt in werkelijkheid bijna een meter hoger dan de polder / Venneweg. Hier heb ik het talud 'slechts' 4 mm hoger gemaakt m.b.v. blauwe plaat. Ook is de slootkant weer afgerond m.b.v. schuurpapier.
Met Acrylverf van de ACTION wordt de bodem geverfd. Verschillende kleuren als geel, groen, bruin worden gemengd en 'getamponeerd' opgebracht. Zo krijg je een wat ruwer oppervlak i.p.v. een strak geschilderde bodem.
Omdat een leeg slootje zo saai is over 1.20mtr modulebak, heb ik hier en daar 'water' in de sloot gedaan. Dit bestaat uit alles-vastplak-hobbylijm van de ACTION. Het vloeit lekker uit en de viscositeit lijkt erg op dat van stilstaand water.
In de nog natte lijm worden dan allerhande soorten grassen, riet, plantjes etc. gestoken
.
Het drooggevallen stuk is gewoon ingesmeerd met houtlijm en van allerhande gras voorzien. Eerst heb ik de lange grassprieten (Wildgras van NOCH) ingeprikt en dan gewoon met allerhande groen aangevuld...
Nog enkele detailopnames:
De slootkant op de kopsekant van de module...
Daarnaast ook nog verder gegaan met de verwildering van het talud;
Verschillende soorten gras, verschillende lengtes, maar ook 'clump foliage' van Woodland Scenics en fine turf in allerlei kleuren maken het geheel. Enkele foto's:
Overzicht van de gedane 20 cm2. Deze ligt direct achter het electra huisje...
Gras, daarbovenop clump foliage, daaroverheen matte lak + vlokken + fine turf en weer fixeren met blanke lak...
Zandweggetje... (verschillende soorten grind, ballast en steenslag)
Tieners op zoek naar een rustig plekje...
Zandweggetje t.h.v. Electrahuisje...
Tot zover deze update...
Komende dagen ga ik eens beginnen aan de rails te leggen en deze ballasten denk ik.. Of ik blijf groenen, ik weet het nog niet eigenlijk!
Groetjes,
Hoontje