Zo,
Als eerste: wederom bedankt allemaal voor de wunderschöne commentaren. Alwin, ja sorry, de baes gooide wat roet in het N-voer, dus tussendoor nog even wat gedaan voor de centen. Gisteren was het te mooi en kon ik mijn luie Hinterarbeit echt niet van de stoel krijgen. Vandaag, eind van de dag, met wat hulp van mijn N-Godfather-vader de modules voor het eerst dit jaar én sinds lange tijd naar buiten gesleept voor een tamme rijsessie. Alles paste nog prima. Maar, we konden samen eerst wel 15 minuten -wat niet tegenviel- de aangekoekte bouwtjak van de rails af gaan zitten gummen. Stekkers aansluiten, ECoS aan, geen kortsluiting en zowaar: we reden weer.
Hoe ziet het er nu uit? De foto's van vorig jaar kennen jullie vast nog wel, maar we hebben de rechtermodule al max aangepakt, en de middenmodule heeft ook wat landschap nu. Een fotootje van vlak voor het afbreken....
Maar hoe zal ik de dag eigenlijk noemen? Mensen die dit topic een klein beetje volgen of volgden weten dat ik gecharmeerd was van het 'ATF-trucje'. Zoveel goeie verhalen over gehoord, dus na een paar testrondjes was het wel tijd voor díe test. Nou. En wat denkt u?
Goeie god, wat een drama.......was het vóór de ontdekking ATF. Wát een verbetering is het nu! Dankzij mijn aardige buurman een potje kunnen bemachtigen en uiterst spaarzaam met een uitgeknepen wattenstaafje op 2 punten in de baan 2 railstaven een centimeter ingestreken. De eerste paar rondjes een beetje slip (BR 151 uit winterslaap met 19 kolenwagons) maar daarna...man man, als de brandweer. Heel soepel! Ik ben benieuwd hoe het Koploper-
Betrieb gaat zodra ik dat weer in de computer heb gegooid. Het was dus gewoon rijden met die handel, en dan maar een beetje genieten met een koude Duitser erbij!
Ja ze kijkt koel, maar die bedoelde ik natuurlijk niet. Zij genoot ook. En ze bewaakt het Rijndal een beetje!
De 139'er hebben we de afgelopen maanden al vaker langs zien komen. Die mocht het spits ook afbijten dan....
Met wat autootjes aan de haak....
Met enige fantasie lijkt de oprit op de volgende foto een beetje op de Rijn.....fantasie wordt op prijs gesteld!
Ja, maar die zon....man, die doet de scenery echt heel goed. Zo krijg je de juiste kleuren. Jammer dat ik niet een week vrij ben en ik de boel gewoon overnight buiten kan laten staan, want dan waren jullie -figurespeeching- allemaal welkom geweest. Voorre.....nou, 50 EUR de neus? Wél gratis parkeren in de buurt!
Oja, de zon dus!
Die schaduwen....zonde van het autodak, maar de bewolking noopte mij om gauw een foto te schieten...
Kerkje doet het ook goed zo. Dat klokje ga ik nog aanpassen. Ik wil het dak ook nog een ander kleurtje gaan geven, maar ik ben daar nog niet zeker over.
Er zijn nog een paar foto's van de BR 151 maar die wil ik eerst even onderhanden nemen. Die volgen zo. Meanwhile was er toch echt wel een foto die er wel zo'n beetje uitsprong voor mij persoonlijk.
En deze was ook lekker.....het groen van de buren en de blauwe lucht helpt zo ontzettend met het perspectief en het idee....Maar hier zakt de zon al over de overkant van het dal...de dorpen worden wat koeler. Voor zonnige biertjes moet je in de buurt van het kasteel zijn!
Goed, ik regel die andere foto's effe! Het is hier wel een treinensoos,
jaaa?!!
J.