Ennn.....we spreken 9 juni en de boel staat alweer buiten. Gisteravond haalde ik de rommel tevreden uit elkaar na een goeie dag met het nodige ge-tune in Koploper en voor dit bescheiden baantje ook weer 800 kilometertjes op de teller. Een groter incident was dat de containers in de spiraal van de trein afwaaiden (!) door een nukkig windvlaagje door de tuin
. Voor de rest was het eigenlijk gewoon een mooie show. Lang niet alles heb ik er van gezien want ik moest toch vaak in de computer weer wat aanpassen. En natuurlijk foto's maken. Dat gaat zo: 1. Ah, daar ga ik een foto van maken. 2. Ren om de modules heen om de desbetreffende lok een noodstop te geven. 3. Loop weer terug om een plekje voor de camera te zoeken. 4. Maak 10 foto's. 5. Maak er nog maar tien, want nu schuift er een wolk voor de zon. 6. Loop weer terug naar de computer....naja....jullie vatten 'm wel.
De computer kan niet echt andersom want qua plek staat deze en de ECoS dan vol in de zon. Zeker die laatste kan daar niet zo best tegen. Ik heb vorig jaar al eens een 'freeze' van dat ding gehad met 'm vol in de zon zetten....dan gaan de commando's niet meer de rails in met alle gevolgen van dien.
Nouja, de zon ging lekker schijnen hoor gister!
Ook het nieuwe cafeetje doet het goed. Ik ga vandaag maar weer
fahren maar ik wil hier wel even verder detailleren. De hekjes liggen al klaar, ik heb nog wat Mb-bankjes over en ook liggen er nog struiken en bomen klaar.
En de nieuwe seinen zien er ook gezellig uit. Ik moet zeggen dat je in de volle zon er bar weinig van ziet, maar überhaupt is de spoorlijn weer een stukje completer zo...
Het duurde dan ook niet lang voordat het treinverkeer goed op gang kwam.... De paar treinen die ook daadwerkelijk stoppen waren na even ijken ook meteen vol aan het meedraaien met het verkeer.
....en die wordt d.m.v. logische acties en variabele treinroutes en al die onbegrensde mogelijkheden en verdere hatseklatsehocuspocus op het inhaalspoor gegooid om te worden ingehaald.
Ja, dat is even instellen, maar het is vrij logisch allemaal. En het maakt de boel weer wat levendiger. Soms rijdt er (roestrijden?) er ook nog wel eens krakend en piepend zo'n goederenbak overheen.... Goeie lok, die 185 van Trix. Sleurt zo zonder mokken 2 meter goederentrein door de spiraal.
De Class blijft een beetje steigeren in de spiraal met flink wat last aan de haak. Dat is vervelend, want met die gevoelige Peco-wissels heb je dan zo een kortsluitingkje te pakken. Wel deed ie het met wat zorgvuldig selecteren van lichtere containerwagons al wat beter....
Beetje dieselpower tussen al die eloks door.....toch eens kijken of ik niet wat gewicht in die lok kan gooien....
Dit zijn de wat zwaardere wagons. Die van Trix met relatief zware containers en de geleden SSgg4hrghrgsdngsmsssggbblaatmekker-wagons van Rockyrail. Bij wijze van experiment gewoon allemaal aan elkaar gehangen.
En daar heb je dan wel 2 BR 185's voor nodig. Mooi gezicht wel!
Wel lollig, zo'n kleurige rups over je sporen...
Helaas zijn de foto's van mijn IC's mislukt. Dan maar weer wat van die Regiotreintjes. Zijn nog wel wat schoon....
Met die good'ol BR 143 van Roco. Prima ding!
En de Taurus van MRCE hebben we ook maar weer eens van stal gehaald. Blijft stoer, dat zwarte.
Met staaltreintje....
En de laatste. Vandaag vast weer meer foto's!
Enjoy! Oja, ik heb ook nog wat filmbeelden.....daar moet ik dus weer even tijd en zin voor krijgen, maar dan hebben we binnenkort weer nieuwe filmpjes.
J.