Update met foto's...
Allereerst de buitenkant aangepakt. De originele kleuren van het kleine huisje was wit met donkerbruin, het cafeetje zelf was beige met bruin. Omdat ze bij elkaar horen, wil ik ze ook qua kleuren gelijk houden.
kleine huisje:
Kroeg (originele kleuren)
Beige/bruin naar wit/bruin 1e stap:

Met donkerbruin lekker kwasten op de plekken waar het verweerd moet worden....
Daarna met groen (klein beetje) en wit terug brengen naar de kleuren die het moet worden (wit):
Doordat de humbrol een wat dikkere verf is, krijg je door het dry-brushen dikte verschil. Het stuc werk lijkt zo een stuk echter (de balken worden nog op kleur gebracht, maar dat is de laatste stap).
Ook geen vloertje gelegt en natuurlijk proef passen:
De vloer is wat te klein op sommige punten, maar zie je niets meer van als hij op zijn plek staat.
Graag zou ik de 'balk' midden in het cafe weg snijden, maar volgens mij is er dan helemaal geen stevigheid meer in het huisje... Heeft iemand daar ervaring mee?
Volgende stap is het vastlijmen van de tafels en stoelen en dan het biljart vastzetten. Alles op de foto hierboven staat helemaal los, ook de ballen van het biljart... Wat zou het handigste zijn om de ballen vast te lijmen? Welke lijm droogt mat op? De faller lijm blijft glimmen, en bijwerken met verf gaat niet bij het biljart ivm de veel te kleine onderdelen...
Zometeen ff wat spelden uit de naaidoos van vrouwlief jatten en 'ombouwen' tot barkrukken...
Gr. Tijmen