Bouw Nieuw Neuffen, 70x260-80x80-100x160
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: Bouw Nieuw Neuffen, 70x260-80x80-100x160
Hogere waarde dan '63' kan niet. Dus nee echt hoog zijn ze niet. Het werkt goed, dus lekker genieten van de rijdende treinen
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Hallo Ben,
Ik heb je draadjes (oud en nieuw) doorgelezen en je verzet heel wat werk. En dan ook nog actief met iTrain, dinamo en wat al niet meer.
Ik weet nog dat jij ook (geel) XPS gebruikt, maar wat is dat blauwe spul onder de rails? en het groene spul dat ik in het begin hier en daar zie, is dat zaagmeel?
De arcaden van Noch staan erg mooi. Ik zal eens kijken of het ook wat voor mij is; ik zit ook met een vrij stijle verhoging.
Al die elektronica ziet er indrukwekkend uit. Ik heb wel eens overwogen om een OC-32 aan te schaffen (naast de intellibox) en dan met name om de geplande overweg met iTrain zo aan te sturen dat eerst de knipperlichten en de bel aangaan, daarna pas de bomen sluiten en dat de bel weer zwijgt.
Ik heb zelfs de handleiding gedownload. Maar het was me veels te ingewikkeld.
m.vr.gr.
Hans
Ik heb je draadjes (oud en nieuw) doorgelezen en je verzet heel wat werk. En dan ook nog actief met iTrain, dinamo en wat al niet meer.
Ik weet nog dat jij ook (geel) XPS gebruikt, maar wat is dat blauwe spul onder de rails? en het groene spul dat ik in het begin hier en daar zie, is dat zaagmeel?
De arcaden van Noch staan erg mooi. Ik zal eens kijken of het ook wat voor mij is; ik zit ook met een vrij stijle verhoging.
Al die elektronica ziet er indrukwekkend uit. Ik heb wel eens overwogen om een OC-32 aan te schaffen (naast de intellibox) en dan met name om de geplande overweg met iTrain zo aan te sturen dat eerst de knipperlichten en de bel aangaan, daarna pas de bomen sluiten en dat de bel weer zwijgt.
Ik heb zelfs de handleiding gedownload. Maar het was me veels te ingewikkeld.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Hans,
Een hele zit om mijn draadje te lezen..
Ik had ergens al een opmerking gemaakt over het groene spul, groene latex door de papiermachee.
Het blauwe spul is ook XPS, 3mm dik en verkrijgbaar bij de gamma als ondervloer.
Een hele zit om mijn draadje te lezen..
Ik had ergens al een opmerking gemaakt over het groene spul, groene latex door de papiermachee.
Het blauwe spul is ook XPS, 3mm dik en verkrijgbaar bij de gamma als ondervloer.
Met oude Fleischmann wagonnetjes en een Minitrix loc ervoor gingen de wagonnetjes in de verenstaal van de wissels in het achterste schaduwstation hangen.
Kon helaas de servo's niet verplaatsen, te weinig ruimte, en maar besloten om het compleet aan te passen, bij het voorste Schaduwstation er 1 spoor afgehaald en van de achterste 2 sporen.
Beide Schaduwstations hebben nu 5 wachtsporen en 1 doorrij spoor. De rails en wissels liggen weer op hun plek en nu bezig met elektrisch aansluiten.
Moet daarvoor veel op de knieën en dat is niet prettig, Dus zo af en toe pauze inlassen. Deze tijd gebruik ik om baanplannen van iTraingebruikers aan te passen.
Kon helaas de servo's niet verplaatsen, te weinig ruimte, en maar besloten om het compleet aan te passen, bij het voorste Schaduwstation er 1 spoor afgehaald en van de achterste 2 sporen.
Beide Schaduwstations hebben nu 5 wachtsporen en 1 doorrij spoor. De rails en wissels liggen weer op hun plek en nu bezig met elektrisch aansluiten.
Moet daarvoor veel op de knieën en dat is niet prettig, Dus zo af en toe pauze inlassen. Deze tijd gebruik ik om baanplannen van iTraingebruikers aan te passen.
Echt leuke dingetjes die trams.BenQ schreef:Kees daar komt ie, een film gemaakt van de trambaan met 3 trams, de gerepareerde en nog een nieuwe en de oude.
http://youtu.be/eYkP6ksVOa4
Een foto van de nieuwe tram.
Jammer dat ik er geen ruimte voor heb op mijn baan.
Heb wat problemen gehad met de schaduwstations, bij het rijden met een 144 en 2 assige rijtuigen van Fleischmann leek het of de trein ruzie had met het verenstaal van de wisselstraat.
Kon de servo's niet verplaatsen dus besloten om de wissels te verplaatsen.
Het ene schaduwstation had 6 wachtsporen en een doorloopspoor. De andere waarin het fout ging had 7 wachtsporen en 1 doorloopspoor.
Besloten om ze beide gelijk te maken en wel 5 wachtsporen en 1 doorloopspoor.
De sporen en de wissels liggen allemaal op hun plek ook de aansluitingen zitten er allemaal aan.
Het rijden gaat aardig goed, alleen had ik een probleem dat de loc op een wissel bleef staan. Fleischmann rails en wissels.
De wisselstraat is voor de voeding verbonden met het blok aan de scherpe kant van de wissel. Alle U-vormige veertjes zitten erin dus dat kon het probleem niet zijn.
Voor een test de binnenbocht van de wissel verbonden met het voedingsblok en toen geen probleem meer bij die wissel.
Ben nu bezig met het doorverbinden, alleen bij wisselstraten, van de bochten met het voedingsblok.
Zal hier morgen een foto van maken.
Kon de servo's niet verplaatsen dus besloten om de wissels te verplaatsen.
Het ene schaduwstation had 6 wachtsporen en een doorloopspoor. De andere waarin het fout ging had 7 wachtsporen en 1 doorloopspoor.
Besloten om ze beide gelijk te maken en wel 5 wachtsporen en 1 doorloopspoor.
De sporen en de wissels liggen allemaal op hun plek ook de aansluitingen zitten er allemaal aan.
Het rijden gaat aardig goed, alleen had ik een probleem dat de loc op een wissel bleef staan. Fleischmann rails en wissels.
De wisselstraat is voor de voeding verbonden met het blok aan de scherpe kant van de wissel. Alle U-vormige veertjes zitten erin dus dat kon het probleem niet zijn.
Voor een test de binnenbocht van de wissel verbonden met het voedingsblok en toen geen probleem meer bij die wissel.
Ben nu bezig met het doorverbinden, alleen bij wisselstraten, van de bochten met het voedingsblok.
Zal hier morgen een foto van maken.
Twee foto's van de wisselstraten in het schaduwstation, beiden rijden nu prima, alleen nog de laatste 4 servo's aanbrengen.
De servo's met het houten steuntje heb ik op dezelfde manier op de wissel aangesloten als André dit doet.
Beetje moeilijk te zien. De andere servo's krijgen de metalen steuntjes.
De servo's met het houten steuntje heb ik op dezelfde manier op de wissel aangesloten als André dit doet.
Beetje moeilijk te zien. De andere servo's krijgen de metalen steuntjes.
Laatst gewijzigd door BenQ op 09 mei 2018 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Flink wat werk verzet Ben!
Hopelijk loopt alles nu gewoon op rolletjes en kun je weer verder met de rest van je baan.
Groetjes,
Hoontje
Hopelijk loopt alles nu gewoon op rolletjes en kun je weer verder met de rest van je baan.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Alwin,
Wil met het middenstuk verdergaan, hierin zit een draaischijf en daarvoor krijg ik morgen de DTS.
Heb hiervoor wel een keer een workshop gehad maar dat is alweer een poos geleden.
Dus kijken of we het het uit de grijze cellen kunnen vissen.
Wil met het middenstuk verdergaan, hierin zit een draaischijf en daarvoor krijg ik morgen de DTS.
Heb hiervoor wel een keer een workshop gehad maar dat is alweer een poos geleden.
Dus kijken of we het het uit de grijze cellen kunnen vissen.
Wil je gebruik maken van een vaste hengel of een werphengel? Ik heb diverse soorten werphengels, waaronder een karperhengel en een feeder, maar ook voor spinnen en snoeken.
Bart,
Zo'n hengel waarmee ze tonijn vangen, dan kan ik er genoeg vangen hoop ik.
Ze zitten ook ver weg dus moet een lange lijn hebben.
Zo'n hengel waarmee ze tonijn vangen, dan kan ik er genoeg vangen hoop ik.
Ze zitten ook ver weg dus moet een lange lijn hebben.
De wissels in het schaduwstation zijn weer ingeregeld en alles doet het.
Bij het testen met iTrain merkte ik dat bij sommige wissels de richting omgedraaid moest worden, het heeft dus altijd verkeerd gestaan.
Had wel eens dat een trein het verkeerde spoor op reed maar geen link gelegd.
Met het configuratieprogramma ging het goed dus moest het in iTrain aanpassen.
Kunnen we verder met de scenery en meteen wat kleine puntjes in de baan verbeteren.
Bij het testen met iTrain merkte ik dat bij sommige wissels de richting omgedraaid moest worden, het heeft dus altijd verkeerd gestaan.
Had wel eens dat een trein het verkeerde spoor op reed maar geen link gelegd.
Met het configuratieprogramma ging het goed dus moest het in iTrain aanpassen.
Kunnen we verder met de scenery en meteen wat kleine puntjes in de baan verbeteren.
De spoorbrug is weer gerepareerd alleen nog schilderen.
Hij is 1 cm hoger gemaakt dus geen panto's die tegen de bovenkant komen.
Hij is 1 cm hoger gemaakt dus geen panto's die tegen de bovenkant komen.
Laatst gewijzigd door BenQ op 09 mei 2018 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie brug Ben!
Wat ik me nu afvraag, zijn er ook mensen met rails zonder houten bielzen op hun stalen brug? Of ben ik te puristisch? Ik vraag dit omdat ik ooit zelf een (houten) brug wil gaan maken..
Wat ik me nu afvraag, zijn er ook mensen met rails zonder houten bielzen op hun stalen brug? Of ben ik te puristisch? Ik vraag dit omdat ik ooit zelf een (houten) brug wil gaan maken..
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Dat ziet er weer heel netjes uit.
Even een kort vraagje: Waar heb je die H-profielen vandaan? Ik wilde die gaan gebruiken voor een perron overkapping.
Even een kort vraagje: Waar heb je die H-profielen vandaan? Ik wilde die gaan gebruiken voor een perron overkapping.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Maarten,
Soms moet je werkelijkheid geweld aandoen, de rails buiten de brug is Fleischmann Piccolo en dat klopt helemaal niet.
Even gezocht naar foto's van spoorbruggen en meestal ligt de brug vol met stalen platen naast de rails.
Denk dat ik dat ook ga nabootsen.
De schuine profielen zitten eigenlijk 90 graden gedraaid ten opzichte van de eerste versie dus op dezelfde manier als de eindprofielen.
Maar heb geen zin om dit weer aan te passen, moet ik weer naar Arnhem profielen halen.
Jelle,
Normaal kan je dit bij elke modelbouwwinkel kopen, deze komen bij Wentink in de Steenstraat Arnhem vandaan
Zij hebben vele maten en soorten profielen ook in koper.
Soms moet je werkelijkheid geweld aandoen, de rails buiten de brug is Fleischmann Piccolo en dat klopt helemaal niet.
Even gezocht naar foto's van spoorbruggen en meestal ligt de brug vol met stalen platen naast de rails.
Denk dat ik dat ook ga nabootsen.
De schuine profielen zitten eigenlijk 90 graden gedraaid ten opzichte van de eerste versie dus op dezelfde manier als de eindprofielen.
Maar heb geen zin om dit weer aan te passen, moet ik weer naar Arnhem profielen halen.
Jelle,
Normaal kan je dit bij elke modelbouwwinkel kopen, deze komen bij Wentink in de Steenstraat Arnhem vandaan
Zij hebben vele maten en soorten profielen ook in koper.
-
Hallo Ben,
Mooi werk afgeleverd zo te zien.
Een mooie vak brug geworden en precies zoals he het hebben wilt.
Wel een puntje van aandacht is dat d bielzen in de lucht zweven dat geeft opties toch een beeld wat niet klopt!
Ga je daar ook nog een profiel onder maken?
Ver prima en in een mooie verhouding zo te zien.
mvrgr Bob
Mooi werk afgeleverd zo te zien.
Een mooie vak brug geworden en precies zoals he het hebben wilt.
Wel een puntje van aandacht is dat d bielzen in de lucht zweven dat geeft opties toch een beeld wat niet klopt!
Ga je daar ook nog een profiel onder maken?
Ver prima en in een mooie verhouding zo te zien.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Hallo Ben,
Mooi geworden, die brug.
Ik had op mijn brug gewoon piccolo-rails gelegd, maar dat is inderdaad niet zo mooi. Kun je de piccolo-rails zonder aanpassing aansluiten op rails zonder bedding?
m.vr.gr.
Hans
Mooi geworden, die brug.
Ik had op mijn brug gewoon piccolo-rails gelegd, maar dat is inderdaad niet zo mooi. Kun je de piccolo-rails zonder aanpassing aansluiten op rails zonder bedding?
m.vr.gr.
Hans
Hans,
Aan de ene kant heb ik de isolatieschoentjes van Fleischmann zitten en aan de andere kant niks, dat is waar de draden zitten.
De draden gaan het bruggenhoofd in en daar achter zit de stekker aansluiting.
Als de brug er helemaal uit moet dan kan ik de baan aan die kant iets optillen en dan kan de stekker er door.
Aan de ene kant heb ik de isolatieschoentjes van Fleischmann zitten en aan de andere kant niks, dat is waar de draden zitten.
De draden gaan het bruggenhoofd in en daar achter zit de stekker aansluiting.
Als de brug er helemaal uit moet dan kan ik de baan aan die kant iets optillen en dan kan de stekker er door.
Bedankt Ben, ik ga maar eens wat railstukken zonder bedding op de kop tikken voor op de brug. Dat ziet toch wel mooier uit.
m.vr.gr.
Hans
m.vr.gr.
Hans
Van de Sint oa de volgende dingen gekregen, een stel mooi bomen.
Treurwilgen:
Gisteren de volgende dingen gekocht:
Een motor, Mashima 10X13MHK, voor een Fleischmann 7171 van een vriend.
Perrons van Markenburg, deze komen bij het station Neuffen.
8 kolenwagons van Bas, deze zijn van DB en NS.
Treurwilgen:
Gisteren de volgende dingen gekocht:
Een motor, Mashima 10X13MHK, voor een Fleischmann 7171 van een vriend.
Perrons van Markenburg, deze komen bij het station Neuffen.
8 kolenwagons van Bas, deze zijn van DB en NS.
Laatst gewijzigd door BenQ op 09 mei 2018 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Ben,
Mooi spul heb je erbij!
Hoe is het met je baan?
Het lijkt wel of ik stil sta (doe ik ook) met de bouw van mijn baan. Er is altijd weer ergens anders iets te doen (klusjes aan huis en buitenshuis, waardoor de baan weer stil komt te staan) en soms baal je daarvan.
Groetjes Bart
Mooi spul heb je erbij!
Hoe is het met je baan?
Het lijkt wel of ik stil sta (doe ik ook) met de bouw van mijn baan. Er is altijd weer ergens anders iets te doen (klusjes aan huis en buitenshuis, waardoor de baan weer stil komt te staan) en soms baal je daarvan.
Groetjes Bart