[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Levende dieren op mijn baan? Ik mis hem even?
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Hoi Alwin ,
de levende have dwarrelen voor je perron rond 1.00 .
m.v.g. Sjaak
de levende have dwarrelen voor je perron rond 1.00 .
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Uit de dierentuinbaan van Vera ontsnapt?
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Nee jongens, dat is een N-spoor kraai
gr.
Bert
gr.
Bert
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Bouwupdate:
Vandaag weer eens lekker kunnen knutselen. Hoewel ik heel graag wil beginnen aan de nieuwe module, wil ik ook heel graag methodisch (en dus vooral netjes) blijven werken. Voordat ik kan starten met het opbouwen van de nieuwe module, moet de rest van de baan weer in orde zijn.
De kamer en baan zoals ik hem na de beurs eind september heb achtergelaten...
Na de beurs heb ik 6 punten van aandacht, welke ik vandaag merendeels opgelost heb. (haperende bezetmelders, kapotte rails in de helix, vastmaken van de nieuwe relaisprintplaat).
Ook ben ik begonnen met de electronica voor de nieuwe [Module Station Rijen] aan te leggen.
De OC32 voor [Module Station Rijen] zit onder [Module Venneweg]. Vandaag heb ik dus de Sub-D 25 polige stekker tussen deze 2 modules voorzien van de bedrading welke ik later op [Module Station Rijen] nodig heb. Met name de servo-aansturing voor het wissel en de AOB en AHOB worden vanaf deze OC32 gedaan. Anders had ik daar 7 lege pinnen i.v.m. weerstandsbanken en dat is zonde!
Bijkomend voordeel is dat (mits alles in 1x goed aangesloten is) ik de [Module Venneweg] straks niet meer van zijn Schaduwstationbak af hoef te schroeven.
Enkele foto's van de gedane arbeid:
[Module Venneweg] vanaf de onderzijde na de beurs in Etten-Leur. Rechtsboven is duidelijk de loshangende Relaisprintplaat van Domburg Trainsupport te zien. Ook zit hier de oude relaisprint nog op de bak. Deze is dus stuk en wordt verwijderd...
Oude relais verwijderd, nieuwe print netjes op zijn plaats. Inmiddels ook aangesloten. Relais 1 is het wissel op de [Module Venneweg] zelf. Relais 2 dus het wissel op [Module Station Rijen], Relais 3 is de relaisschakeling voor de wisselstraat op [Module Schaduwstationbak-1]. Deze bevindt zich vast onder [Module Venneweg].
De bedrading hiervoor loopt via de [Module Venneweg] richting [Module Helix Tilburg] naar [Module Schaduwstationbak-1].
De uitgebreide Sub-D stekker tussen [Module Venneweg] en [Module Station Rijen]. Het gaat al best rap met de ruimte op de stekker, er zitten reeds 14 draden aangesloten en dat worden er straks nog wel meer als de scenery op de module aangelegd wordt.
In de bodemplaat van de [Module Helix Tilburg] is een nieuw gat geboord voor de nieuwe kabelboom. De oude is nagenoeg vol en zo blijft een en ander overzichtelijker.
Ook zijn de boekbindruggen al aangebracht voor de nieuwe kabelboom. Deze zit tegen het plankje aan de publiekszijde, dus valt niet op.
Een klein overzicht van de 'orderlijke chaos' in de kamer. Links op de foto, voor de tafel met de [Module Helix Tilburg], ligt de nieuwe [Module Station Rijen] te drogen. Deze is voorzien van zijn grijze jasje. De blauwe plaat bovenop leg ik pas aan als de bak op zijn plek in de baan hangt. Na een tip van Ad_M ga ik de Markenburg.nl perrons voorzien van een houten basis. Deze basis is echter 12mm dik, terwijl de perronranden slechts 9mm hoog zijn. De 3 mm die over is, wordt dus later met de blauwe plaat gevuld. Past precies
Succesvol bezoek aan het Utrechts Archief
Los van al het klussen, ben ik afgelopen week ook naar het Utrechtse Archief geweest. Heb daar de bestektekeningen van de bijgebouwen op Gilze-Rijen gevonden Deze zijn inmiddels naar Mark van Markenburg.nl gestuurd, hopelijk volgt er snel meer nieuws!
Het was erg leuk om door die oude processen-verbaal en bestekken heen te bladeren. Zijn toch alweer 95 jaar oud (!) En nog in zeer goede staat. Via een prima service door het archief, zijn ze gescand en heb ik ze inmiddels als PDF op de computer.
Helaas waren er geen emplacementstekeningen van Oosterhout Vijf Eiken te vinden, wel van het raccordement aan de Karolusstraat en van de afbuigende boog in Rijen bij de Vijf Eikenweg, maar de 6 km. daar tussen helaas niet. Gelukkig heb ik in mijn veldonderzoek een paar jaar geleden de belangrijkste overpaden in kaart gebracht, dus zo erg is het niet. Ergens zou het wel tof zijn om het hele traject als tekening achter/bij/boven de modelbaan te hangen... Maar goed, dat zien we nog wel
Tot zover,
Hoontje
Vandaag weer eens lekker kunnen knutselen. Hoewel ik heel graag wil beginnen aan de nieuwe module, wil ik ook heel graag methodisch (en dus vooral netjes) blijven werken. Voordat ik kan starten met het opbouwen van de nieuwe module, moet de rest van de baan weer in orde zijn.
De kamer en baan zoals ik hem na de beurs eind september heb achtergelaten...
Na de beurs heb ik 6 punten van aandacht, welke ik vandaag merendeels opgelost heb. (haperende bezetmelders, kapotte rails in de helix, vastmaken van de nieuwe relaisprintplaat).
Ook ben ik begonnen met de electronica voor de nieuwe [Module Station Rijen] aan te leggen.
De OC32 voor [Module Station Rijen] zit onder [Module Venneweg]. Vandaag heb ik dus de Sub-D 25 polige stekker tussen deze 2 modules voorzien van de bedrading welke ik later op [Module Station Rijen] nodig heb. Met name de servo-aansturing voor het wissel en de AOB en AHOB worden vanaf deze OC32 gedaan. Anders had ik daar 7 lege pinnen i.v.m. weerstandsbanken en dat is zonde!
Bijkomend voordeel is dat (mits alles in 1x goed aangesloten is) ik de [Module Venneweg] straks niet meer van zijn Schaduwstationbak af hoef te schroeven.
Enkele foto's van de gedane arbeid:
[Module Venneweg] vanaf de onderzijde na de beurs in Etten-Leur. Rechtsboven is duidelijk de loshangende Relaisprintplaat van Domburg Trainsupport te zien. Ook zit hier de oude relaisprint nog op de bak. Deze is dus stuk en wordt verwijderd...
Oude relais verwijderd, nieuwe print netjes op zijn plaats. Inmiddels ook aangesloten. Relais 1 is het wissel op de [Module Venneweg] zelf. Relais 2 dus het wissel op [Module Station Rijen], Relais 3 is de relaisschakeling voor de wisselstraat op [Module Schaduwstationbak-1]. Deze bevindt zich vast onder [Module Venneweg].
De bedrading hiervoor loopt via de [Module Venneweg] richting [Module Helix Tilburg] naar [Module Schaduwstationbak-1].
De uitgebreide Sub-D stekker tussen [Module Venneweg] en [Module Station Rijen]. Het gaat al best rap met de ruimte op de stekker, er zitten reeds 14 draden aangesloten en dat worden er straks nog wel meer als de scenery op de module aangelegd wordt.
In de bodemplaat van de [Module Helix Tilburg] is een nieuw gat geboord voor de nieuwe kabelboom. De oude is nagenoeg vol en zo blijft een en ander overzichtelijker.
Ook zijn de boekbindruggen al aangebracht voor de nieuwe kabelboom. Deze zit tegen het plankje aan de publiekszijde, dus valt niet op.
Een klein overzicht van de 'orderlijke chaos' in de kamer. Links op de foto, voor de tafel met de [Module Helix Tilburg], ligt de nieuwe [Module Station Rijen] te drogen. Deze is voorzien van zijn grijze jasje. De blauwe plaat bovenop leg ik pas aan als de bak op zijn plek in de baan hangt. Na een tip van Ad_M ga ik de Markenburg.nl perrons voorzien van een houten basis. Deze basis is echter 12mm dik, terwijl de perronranden slechts 9mm hoog zijn. De 3 mm die over is, wordt dus later met de blauwe plaat gevuld. Past precies
Succesvol bezoek aan het Utrechts Archief
Los van al het klussen, ben ik afgelopen week ook naar het Utrechtse Archief geweest. Heb daar de bestektekeningen van de bijgebouwen op Gilze-Rijen gevonden Deze zijn inmiddels naar Mark van Markenburg.nl gestuurd, hopelijk volgt er snel meer nieuws!
Het was erg leuk om door die oude processen-verbaal en bestekken heen te bladeren. Zijn toch alweer 95 jaar oud (!) En nog in zeer goede staat. Via een prima service door het archief, zijn ze gescand en heb ik ze inmiddels als PDF op de computer.
Helaas waren er geen emplacementstekeningen van Oosterhout Vijf Eiken te vinden, wel van het raccordement aan de Karolusstraat en van de afbuigende boog in Rijen bij de Vijf Eikenweg, maar de 6 km. daar tussen helaas niet. Gelukkig heb ik in mijn veldonderzoek een paar jaar geleden de belangrijkste overpaden in kaart gebracht, dus zo erg is het niet. Ergens zou het wel tof zijn om het hele traject als tekening achter/bij/boven de modelbaan te hangen... Maar goed, dat zien we nog wel
Tot zover,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Ik ben lang geleden verschillende keren (geschäftlich) bij het Utrechts Archief geweest, geweldig om te zien wat daar allemaal voor visuele juweeltjes liggen opgeslagen en worden gedigitaliseerd! En ook mooi om te zien dat de mensen die er werken een echte passie voor hun werk hebben. Een Archief klinkt wat stoffig en suf maar dat is het niet, echt de moeite waard om daar eens te snuffelen en research te doen.
Weer goed bezig geweest Alwin, mooi om te horen dat de meeste pijnpunten al weer opgelost worden.
Weer goed bezig geweest Alwin, mooi om te horen dat de meeste pijnpunten al weer opgelost worden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Grootste pijnpunt, de financiële situatie wordt gelukkig het snelst opgelost. Mijn nieuwe job heeft qua salariëring positiever uitgepakt. Wat nog wel betekent dat ik nu eerst nog moet sparen, maar dat gaat dus veel sneller dan verwacht! In combinatie met een strak budget hoop ik eind vd winter de modules technisch 'klaar' te hebben. Dus alle rails, servo's en MCC aangelegd te hebben. Doch ik blijf voorzichtig hoor
Kan iedereen wel een strak budget aanraden.
Merk goed dat nu die stress na twee maanden weg valt, ik weer veel meer plezier en rust ervaar in de hobby.
Bovenal is er nog genoeg te doen voor er weer flink geld uitgegeven moet worden
Groetjes
Hoontje
Kan iedereen wel een strak budget aanraden.
Merk goed dat nu die stress na twee maanden weg valt, ik weer veel meer plezier en rust ervaar in de hobby.
Bovenal is er nog genoeg te doen voor er weer flink geld uitgegeven moet worden
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Goed nieuws Hoontje en wat een mooie vorderingen van de modules
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Zeker dat laatste is goed nieuws Alwin, zeker als je ook nog plezier in je job mag hebbenHoontje schreef:Mijn nieuwe job heeft qua salariëring positiever uitgepakt.
Merk goed dat nu die stress na twee maanden weg valt, ik weer veel meer plezier en rust ervaar in de hobby.
Groetjes
Hoontje
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Hallo,
Dat zijn dan allemaal positieve berichten.
Meer financiele armslag is altijd plezierig en zeker bij een hobby als de onze!
Goed te lezen dat er een mooi plan is voor de bouw rn dat je tekeningen hebt gevonden van de gebouwen.
Mvrgr Bob
Dat zijn dan allemaal positieve berichten.
Meer financiele armslag is altijd plezierig en zeker bij een hobby als de onze!
Goed te lezen dat er een mooi plan is voor de bouw rn dat je tekeningen hebt gevonden van de gebouwen.
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Bouwupdate:
Het bouwen vordert maar langzaam. De laatste tijd vooral bezig geweest met de electra.
Vanmiddag samen met m'n ouders de baan eindelijk weer in elkaar kunnen zetten!
En ben ik begonnen met het opbouwen van de electra onder de nieuwe module; [Module Station Rijen 1980]. Uit kostenoverweging wordt er veel van de oude [Module Station Rijen] hergebruikt, dus ook de voedingskabels.
De inmiddels wel bekende flexibele buizen op hun plaats...
De electra aangesloten op de lasklemmen. De klemmen blijven loshangen zolang er nog geen andere draden aangesloten worden.
Een overzicht van de onderzijde van de nieuwe module, nog maagdelijk leeg...
Tijdens het bouwen en schuiven met de modules gebeurde het ongelooflijke. [Module Venneweg] viel om!
De bovenleidingsmasten liggen geknakt en gebroken plat op de module...
Uiteindelijk is slechts 1 mast onherstelbaar beschadigd, de andere kunnen herstelt worden. Voor de rest is de schade goed te overzien. Het fabrieksgebouw is gescheurd, maar dat is niet zichtbaar en het groen is links en rechts wat los. De relaiskast langs het spoor is spoorloos verdwenen...
Al bij al valt het wel mee! Enne met de kapotte masten, en om de moed niet te verliezen, vanmiddag ook nog wat 'leuks' gedaan...
Groetjes,
Hoontje
Het bouwen vordert maar langzaam. De laatste tijd vooral bezig geweest met de electra.
Vanmiddag samen met m'n ouders de baan eindelijk weer in elkaar kunnen zetten!
En ben ik begonnen met het opbouwen van de electra onder de nieuwe module; [Module Station Rijen 1980]. Uit kostenoverweging wordt er veel van de oude [Module Station Rijen] hergebruikt, dus ook de voedingskabels.
De inmiddels wel bekende flexibele buizen op hun plaats...
De electra aangesloten op de lasklemmen. De klemmen blijven loshangen zolang er nog geen andere draden aangesloten worden.
Een overzicht van de onderzijde van de nieuwe module, nog maagdelijk leeg...
Tijdens het bouwen en schuiven met de modules gebeurde het ongelooflijke. [Module Venneweg] viel om!
De bovenleidingsmasten liggen geknakt en gebroken plat op de module...
Uiteindelijk is slechts 1 mast onherstelbaar beschadigd, de andere kunnen herstelt worden. Voor de rest is de schade goed te overzien. Het fabrieksgebouw is gescheurd, maar dat is niet zichtbaar en het groen is links en rechts wat los. De relaiskast langs het spoor is spoorloos verdwenen...
Al bij al valt het wel mee! Enne met de kapotte masten, en om de moed niet te verliezen, vanmiddag ook nog wat 'leuks' gedaan...
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
"Geen gewonden bij treinongeval te Rijen"
van onze verslaggever ter plaatse
Een stuk bovenleidingsportaal boorde zich door het venster van de ontsporende trein. Gelukkig is niemand ernstig gewond geraakt...
Rijen - Vanmiddag omstreeks 14:30 uur ontspoorde ter hoogte van de Parallelweg de stoptrein Breda - Utrecht door nog onbekende oorzaak.
De 50 preiser-inzittenden kwamen, op wat schrammen en builen na, ongeschonden uit het ongeval. Een woordvoerder van de veiligheidsregio Midden - West Brabant spreekt van een wonder. "Het had veel erger kunnen aflopen"
Ter plaatse is een enorme ravage, bovenleidingsmasten liggen als geknakte lucifers op en zelfs door de treinstellen heen. Het voorste treinstel ligt volledig naast de rails en heeft in de ontsporing een spoor van vernieling over een lengte van zo'n 30 cm getrokken. Bossages en een relaiskast naast het spoor zijn geheel weggevaagd. Ook een hek langs het spoor liep onherstelbare schade op.
De Preiser Inspectie Leefomgeving en Transport, de politie en Preiser-PRORAIL doen onderzoek naar de oorzaak.
Het baanvak Breda - Tilburg blijft tot nader order gestremd. De Preiser-NS zet bussen in.
Er is direct begonnen met herstel- en bergingswerkzaamheden, deze zullen nog enkele weken duren, schat Preiser-PRORAIL in.
Enkele foto's van de ongevalslocatie:
Een luchtfoto, duidelijk is de ontspoorde trein en de ravage te zien...
Het voorste treinstel schoof zo'n 30cm langs het spoor, alles op zijn weg meeslepende...
Bovenleidingsmasten braken af als luciferhoutjes, toen het treinstel ze omver beukte...
De schade is groot...
De berging en het opruimen van de ravage zal nog geruime tijd duren...
van onze verslaggever ter plaatse
Een stuk bovenleidingsportaal boorde zich door het venster van de ontsporende trein. Gelukkig is niemand ernstig gewond geraakt...
Rijen - Vanmiddag omstreeks 14:30 uur ontspoorde ter hoogte van de Parallelweg de stoptrein Breda - Utrecht door nog onbekende oorzaak.
De 50 preiser-inzittenden kwamen, op wat schrammen en builen na, ongeschonden uit het ongeval. Een woordvoerder van de veiligheidsregio Midden - West Brabant spreekt van een wonder. "Het had veel erger kunnen aflopen"
Ter plaatse is een enorme ravage, bovenleidingsmasten liggen als geknakte lucifers op en zelfs door de treinstellen heen. Het voorste treinstel ligt volledig naast de rails en heeft in de ontsporing een spoor van vernieling over een lengte van zo'n 30 cm getrokken. Bossages en een relaiskast naast het spoor zijn geheel weggevaagd. Ook een hek langs het spoor liep onherstelbare schade op.
De Preiser Inspectie Leefomgeving en Transport, de politie en Preiser-PRORAIL doen onderzoek naar de oorzaak.
Het baanvak Breda - Tilburg blijft tot nader order gestremd. De Preiser-NS zet bussen in.
Er is direct begonnen met herstel- en bergingswerkzaamheden, deze zullen nog enkele weken duren, schat Preiser-PRORAIL in.
Enkele foto's van de ongevalslocatie:
Een luchtfoto, duidelijk is de ontspoorde trein en de ravage te zien...
Het voorste treinstel schoof zo'n 30cm langs het spoor, alles op zijn weg meeslepende...
Bovenleidingsmasten braken af als luciferhoutjes, toen het treinstel ze omver beukte...
De schade is groot...
De berging en het opruimen van de ravage zal nog geruime tijd duren...
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Wat een drama.
Sterkte gewenst met het opruimen/herstellen van het geheel.
Groeten,
William
Sterkte gewenst met het opruimen/herstellen van het geheel.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Heftige foto's Hoontje! Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen. Ik zag zojuist ook al de extra journaaluitzending over het treinongeluk op tv
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Alwin,
Mooi verhaal ook heel dramatisch gebracht.
Zelf ook zoiets maar helaas geen foto's en verhaal gemaakt, bij mij ging de spoorbrug plat, ging er met een mouw langs. Nu alleen maar de liggers.
Mooi verhaal ook heel dramatisch gebracht.
Zelf ook zoiets maar helaas geen foto's en verhaal gemaakt, bij mij ging de spoorbrug plat, ging er met een mouw langs. Nu alleen maar de liggers.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Aï Ben dat is minder! Zelf werk ik het liefst met korte mouwen. Ervaringen leren zeg maar
Hopelijk kun je de schade snel herstellen.
Groetjes
Hoontje
Hopelijk kun je de schade snel herstellen.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Alwin,
Ga de brug iets hoger maken zodat als er een loc met de panto omhoog overheen gaat je niet meer hoort van pong pong pong pong pong pong.
Ga de brug iets hoger maken zodat als er een loc met de panto omhoog overheen gaat je niet meer hoort van pong pong pong pong pong pong.
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Mooi verpakt rampverhaal!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
mooi verhaal van gemaakt Alwin,
maar je hebt toch niet stiekem Vera der treinstel hiervoor gebruikt
mvg
Freddy
maar je hebt toch niet stiekem Vera der treinstel hiervoor gebruikt
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Freddy toch!!! De hondenkop is toch echt een ander treinstel dan het mat '64 op de foto...
Nee nee gewoon een eigen treinstel dit.
Groetjes
Hoontje
Nee nee gewoon een eigen treinstel dit.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Ach Alwin, Freddy zit nog vast in tijdperk II
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Patrick,
tijdperk III he, en geen (N)atuurlijk (S)loop materiaal
mvg
Freddy
tijdperk III he, en geen (N)atuurlijk (S)loop materiaal
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Bouwupdate:
Door allerlei beslommeringen weinig tot geen bouwtijd aan de eigen baan. Wél heel leuk nieuws te melden; met MCC-modelcarparts in contact over de aanschaf van een 'custom-made startset'. De gewone startset bevat namelijk een boel spullen die ik al heb (voeding, magneetband etc.) Hopelijk kan ik jullie dus snel mijn 'aankoop' tonen, want het vrachtwagentje moet kennelijk ook helemaal nog gemaakt worden... In elk geval, ik ben blij!
Daarnaast weinig vorderingen aan de baan. De nieuwe modulebak hangt op zijn plaats. De plankjes ervoor liggen nog los, omdat ik een probleem heb in mijn bedrading, dan zitten die in de weg namelijk.
Een bezetmelder heeft plots de neiging om altijd 'aan' te staan. Dus bij de aanleg van het relais geschakelde wissel + bijbehorende wisselstraat is toch iets niet helemaal juist aangesloten. Jammer, want het was werkelijke plug en play wat relais en inprogrammeren betreft. Inmiddels doorgrond ik het systeem erg goed ! Alleen dus waarschijnlijk ergens een doorverbinding gemaakt op een van de verloopstekkers tussen de modules. Nog geen zin om naar te kijken.
Op de modulebak voor station Rijen heb ik de eerste blauwe plaat vastgeplakt. Hij moet nog bijgesneden worden. Ook met een mal aan het kijken voor de spoorligging. Op de oude module was een van de problemen dat 1 loc niet langs het perron af kon rijden, hij kwam er tegen aan namelijk. Dat wil ik nu dus voorkomen. Nadeel is wel dat er zo'n 4 mm speling tussen perronrond en locs komt
Enkele foto's:
De blauwe platen worden nog bijgesneden hoor
Daarnaast nog een vraag aan u, mijn trouwe volgers,
In de helix zitten in de binnenbocht wat te krappe bogen waardoor enkele treinstellen er niet doorheen komen, de buitenbocht is geen probleem voor ze. Daarnaast moet de goederentrein naar Oosterhout nu altijd verkeerd spoor rijden om terug naar het SS te komen. Daarom wil ik een setje overloop wissels plaatsen. Alleen ik weet niet goed waar; Welke optie kiezen jullie?
Optie 1: probleem is dat de servo's onder de wissels niet genoeg ruimte hebben...
Optie 2: net voor de top van de helix, ruimte genoeg voor servo's bovenop de helix. Cosmetisch is dat wat minder lijkt me.
Optie 3: iets dieper in de helix, eveneens genoeg ruimte voor de servo's, maar of dat cosmetisch nu zo ok is?
Tot zover,
Hoontje
Door allerlei beslommeringen weinig tot geen bouwtijd aan de eigen baan. Wél heel leuk nieuws te melden; met MCC-modelcarparts in contact over de aanschaf van een 'custom-made startset'. De gewone startset bevat namelijk een boel spullen die ik al heb (voeding, magneetband etc.) Hopelijk kan ik jullie dus snel mijn 'aankoop' tonen, want het vrachtwagentje moet kennelijk ook helemaal nog gemaakt worden... In elk geval, ik ben blij!
Daarnaast weinig vorderingen aan de baan. De nieuwe modulebak hangt op zijn plaats. De plankjes ervoor liggen nog los, omdat ik een probleem heb in mijn bedrading, dan zitten die in de weg namelijk.
Een bezetmelder heeft plots de neiging om altijd 'aan' te staan. Dus bij de aanleg van het relais geschakelde wissel + bijbehorende wisselstraat is toch iets niet helemaal juist aangesloten. Jammer, want het was werkelijke plug en play wat relais en inprogrammeren betreft. Inmiddels doorgrond ik het systeem erg goed ! Alleen dus waarschijnlijk ergens een doorverbinding gemaakt op een van de verloopstekkers tussen de modules. Nog geen zin om naar te kijken.
Op de modulebak voor station Rijen heb ik de eerste blauwe plaat vastgeplakt. Hij moet nog bijgesneden worden. Ook met een mal aan het kijken voor de spoorligging. Op de oude module was een van de problemen dat 1 loc niet langs het perron af kon rijden, hij kwam er tegen aan namelijk. Dat wil ik nu dus voorkomen. Nadeel is wel dat er zo'n 4 mm speling tussen perronrond en locs komt
Enkele foto's:
De blauwe platen worden nog bijgesneden hoor
Daarnaast nog een vraag aan u, mijn trouwe volgers,
In de helix zitten in de binnenbocht wat te krappe bogen waardoor enkele treinstellen er niet doorheen komen, de buitenbocht is geen probleem voor ze. Daarnaast moet de goederentrein naar Oosterhout nu altijd verkeerd spoor rijden om terug naar het SS te komen. Daarom wil ik een setje overloop wissels plaatsen. Alleen ik weet niet goed waar; Welke optie kiezen jullie?
Optie 1: probleem is dat de servo's onder de wissels niet genoeg ruimte hebben...
Optie 2: net voor de top van de helix, ruimte genoeg voor servo's bovenop de helix. Cosmetisch is dat wat minder lijkt me.
Optie 3: iets dieper in de helix, eveneens genoeg ruimte voor de servo's, maar of dat cosmetisch nu zo ok is?
Tot zover,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije
Hoi Hoontje,
Ik zou toch proberen te gaan voor optie 1 (servo's kan je ook elders / uit de buurt plaatsen)
Reden is dat je hier vol rechte stukken heb en de minste kans op ontsporingen
Rest zit toch te dicht bij het bochten gebeuren (voor mijn gevoel) waar je rijdend materieel niet echt de kans krijgt om de draaistellen recht te trekken
Even terug naar je perrons, 4mm is wel erg veel in mijn beleving
Ga je het op "mijn" manier doen, hout bekleden met Markenburg perron delen?
Ik heb er een 1/2 mm tot 1 mm tussen zitten met bekleding tov de MAKjes
En geloof me, dan heb je voor je gevoel nog een gapend gat als je er bijv. een Class 66 naast het staan of je piko MAK of hondenkop
Mvg,
Ad
Ik zou toch proberen te gaan voor optie 1 (servo's kan je ook elders / uit de buurt plaatsen)
Reden is dat je hier vol rechte stukken heb en de minste kans op ontsporingen
Rest zit toch te dicht bij het bochten gebeuren (voor mijn gevoel) waar je rijdend materieel niet echt de kans krijgt om de draaistellen recht te trekken
Even terug naar je perrons, 4mm is wel erg veel in mijn beleving
Ga je het op "mijn" manier doen, hout bekleden met Markenburg perron delen?
Ik heb er een 1/2 mm tot 1 mm tussen zitten met bekleding tov de MAKjes
En geloof me, dan heb je voor je gevoel nog een gapend gat als je er bijv. een Class 66 naast het staan of je piko MAK of hondenkop
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D