Ik ben nog heel ver weg van het daadwerkelijk doorzetten van de bouw, maar om een bouwtekening te maken moet ik eigenlijk weten of mijn theoretische idee mij bied wat ik zoek.
Ik zou erg blij zijn met jullie feedback. Schiet me ook ongenuanceerd af als dat nodig is.. Ik ben niet bang voor wat negatieve feedback

Mijn doel is 2 rondjes maken waar straks bv 6 verschillende treinen hun ronde om en om over doen. Ik vind het niet leuk als telkens dezelfde trein voorbij komt, en zeker niet op de kleine baan die ik voor ogen heb. Ik wil dus ergens een aantal treinen parkeren, die afwisselen over de 2 banen gaan rijden. Ze hoeven niet te wisselen van loc, het zijn straks gewoon een aantal complete treinen met loc en wagons die om de beurt een rondje doen.
Mijn idee was dus zoals op de tekening. Je hebt 2 losse rondjes en een parkeerplek/schaduwstation. Vanuit dat schaduw gedeelte rijd dan een trein naar een rondje... doet daar zijn ronde, rijd weer terug en parkeert. Vervolgens vertrekt er een andere trein die een rondje doet en weer terug rijd. Er moeten wel altijd 2 treinen zichtbaar zijn. Dus altijd een trein op Baan1 en op Baan2.
Eventueel heb ik een optie ingebouwd dat een trein van het ene naar het andere rondje kan rijden als dat nodig is.
Zoals ik nu begrijp moet dat met onderstaand plan gaan. Zoals ik het nu zie kan ik straks elke trein overal krijgen met de loc voorop.
Hier zou ik graag feedback over willen. De uitwerking zal volgen, maar de vraag is of het volgende mogelijk is.
- ik kan keren
- ik kan parkeren
- ik kan enkel over baan1 of baan2 rijden.
- ik kan een rondje over baan1 dan naar baan2 en dan weer parkeren.
- Ik kan altijd de loc voorop laten rijden.
- Ik kan een trein in baan1 en een andere trein in baan2 hebben.

Ik vind het niet erg dat er maar 1 spoor is tussen de 2 zichtbare banen en het schaduwstation. Ik kan me voorstellen dat met een grotere bezetting je dan tegen problemen aanloopt. Maar mij lijkt het net leuk om met seinen te gaan werken en dus een trein te laten wachten op Baan1 totdat de trein van Baan2 in het schaduwstation is. Ik had natuurlijk simpel vanuit Baan1 en Baan2 een los spoor naar het schaduw station kunnen maken, maar dit kost meer ruimte, en ik vind het extra programeer werk eigenlijk wel leuk.
Alvast mega bedankt.