rails?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
marc1974
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:34

rails?

Bericht door marc1974 »

hallo mensen,

Aangezien de zolder nu bijna klaar is en ik lekker kan gaan beginnen zit ik met een dilemma.
Ik heb jaren rails verzameld van minitrix en heb nu best een aardige verzameling opgebouwd,genoeg om mijn ideale baan te realiseren.
Maar nu ik sinds een tijd dit en andere forums doorneus valt mij peco rails(code 55) op.
De prijs is in verhouding tot andere merken goedkoop te noemen.
Maar er zijn geen standaard bochten bij alles is in flexrails uitgevoerd(m.b.v. van een mal)
Werkt dit een beetje praktisch?
Ik heb nu nog van die vervelende minitrix wissels van 24 graden en dat wilde ik sowieso al veranderen.
Dit vindt ik niet echt realistisch uitzien,deze wilde ik toch al een tijd geleden vervangen door 30 graden wissels.
Maar nieuwe minitrix wissels zijn aardig aan de prijs.
En zeker gezien mijn toekomstige baan waar 80% stoomloks op rijden lijken me de slankere wissels idealer.
Nogmaals werkt het goed het verwerken van de bochten?

Groetjes,

Marc


Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: rails?

Bericht door apk »

Als je peco bedoelt heeft dat als groot voordeel dat je de radius van je bogen zelf kan aanpassen en een veel natuurlijker en vloeiender verloop van je bochten krijgt.

Eventueel zou je de mintrix rails in een schaduwstation kunnen gebruiken.


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: rails?

Bericht door Rob Fongers »

marc1974 schreef:hallo mensen,

Ik heb nu nog van die vervelende minitrix wissels van 24 graden en dat wilde ik sowieso al veranderen.
Dit vindt ik niet echt realistisch uitzien,deze wilde ik toch al een tijd geleden vervangen door 30 graden wissels.
Marc,

Ik neem aan dat je 15° bedoeld? Zoals Albert Jan al zij, goed voor schaduwstation en buiten dat denk ik dat ze best nog wel wat op kunnen brengen op Marktplaats etc om je Peco te financieren.

Wat het leggen van Peco Flex betreft is er niets makkelijker als een flexibele rail want die past altijd. Je zit niet meer vast aan vaste radiussen en het geëmmer met passtukjes is verleden tijd. Buiten dat heb je veel minder overgangen tussen de rails onderling vanwege de lengte van >90cm. Ik kan alleen maar zeggen DOEN

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: rails?

Bericht door spoor65 »

Marc,

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de woorden van Rob,

Doen, ook ik heb het gedaan, heb al mijn minitrix/roco rails verkocht, en daarvan al een behoorlijke hoeveelheid peco code 55 terug gekocht.

Je kunt eventueel ook er voor gaan om de minitrix in schaduwstation en andere niet zichtbare delen te gaan wegwerken, alleen moet je dan wel even met het slijpschijfje langs de overgangen om alles soepel op elkaar te laten aansluiten, daar de koppen van de minitrix rails en peco net ff iets afwijken kwa vorm, waardoor je materiaal zonder deze bewerking wat gaat hobbelen op die plekken.

Maar ik zeg dus ook, doen, het is stukken mooier, makkelijker te verwerken, en je bent veel meer vrij in jouw ontwerp.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
marc1974
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:34

Re: rails?

Bericht door marc1974 »

Hallo

idd. ik bedoelde 15 graden rails sorry :oops:
De kogel is dus door de kerk,ik verkoop mijn minitrix rails.
Het zal me nog wel een aardige centje opleveren aangezien het gaat om een aanzienlijke hoeveelheid.
Heb al een plek waar ik ze van betrek http://www.hobby-en-modelbouw.nl/
Lijken me goede prijzen,of zijn er nog andere andressen???
Groetjes,

Marc


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: rails?

Bericht door Rob Fongers »

Ja,

Een heleboel en die schelen ook nog eens een heleboel met NL.

Maak maar eens een bezoek bij http://www.ehattons.com/ en of http://www.thesignalbox.co.uk/ Je zal verbaasd zijn over het verschil wat echt gaat tellen bij grotere afnames.

Wat betreft je keuze Héél goed m.i. ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: rails?

Bericht door shoven »

Even die NL site gecheckt. Au! zegt je portemonnee. Kopen in Engeland scheelt echt heel veel.
Voorbeeldje: de NL site vraagt 16,70 voor een wissel die je bij Hatton's of een andere Engelsman tussen de 8 en 9 pond kost. Met de huidige koers van iets boven de 1,10 is dat een leuk voordeel.
Dus trek je conclusies zou ik zeggen...


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
marc1974
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:34

Re: rails?

Bericht door marc1974 »

Ook nog even gecheckt bij hattons en idd. is toch een aardig prijs verschil.
Ik dacht dat de koers hoger lag,een half jaar geleden was ie als ik me niet vergis nog 1.5 maal de euro.
Dit biedt mogelijkheden ja,zeker bij een flinke afname.
Bedankt voor de tip.
groetjes,

Marc


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: rails?

Bericht door spoor65 »

Marc,

Idd is het verschil met de genoemde engelse site`s groot, maar mocht je in de toekomst nog eens wat rails er bij moeten hebben, of je wilt toch in nederland kopen, zal ik toch ook eerst eens bij ons eigen H@ns gaan kijken, want die is zeker nog weer goedkoper dan de door jou genoemde HenM.

In ieder geval een zeer goede keus om over te stappen op peco.

Suc7

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie