Welke rijtuigen achter een fleischmann 7351( BR 120)

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Ronaldp

Welke rijtuigen achter een fleischmann 7351( BR 120)

Bericht door Ronaldp »

Welke rijtuigen passen achter een BR120 ?
Op de foto zit er een poetswagen van Roco achter.
Zat te denken aan iets rood/wit combinatie rijtuigen.

Afbeelding

mvg ronald

Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Marksintpancras

Re: Welke rijtuigen achter een fleischmann 7351( BR 120)

Bericht door Marksintpancras »

Beste Ronald,

:D ik heb dezelfde lok, deze rijdt ben de FD-fernexpres blau / lichtgrau ( bijvoorbeeld Fleischmann 8671), of de Inter Regio trein in dezelfde kleurstelling.
Je heb deze wagons ook in de IC / EC kleurstelling rot / lichtgrau en daar zet ik hem ook geregeld voor.

Deze lok heeft ook goederentreinen gereden. PS de verkehrs rode uitvoering heeft ook dubbeldekkers gereden.

:D dus genoeg keuze.

Met vriendelijke groet,
Mark

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

WimC

Bericht door WimC »

BR120 orientrot is in principe bedoeld voor sneltreinen, dus dat is de meest logische keuze. Qua kleurstelling van de rijtuigen kun je jezelf lekker uitleven, want de huisstijl van periode V is nooit volledig doorgevoerd. Dus je kunt er een leuke kleurcombinatie van maken. Zelfs nog met wat wagens ertussen van de huidige huisstijl.

Overigens trok een BR120 ook wel goederentreinen.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Ronaldp

Bericht door Ronaldp »

Dus een van deze combinatie kan er achter?

mvg Ronald
Bijlagen
dubbeldekker.jpg
dubbeldekker.jpg (67.47 KiB) 3487 keer bekeken
161253.jpg
161253.jpg (45.23 KiB) 3487 keer bekeken

Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

WimC

Bericht door WimC »

Ik denk niet dat de orientrode BR120 veel met dubbeldekrijtuigen heeft gereden.

Die onderste kan sowieso. En die kun je als je wilt dus ook nog combineren met de rijtuigen op de foto in je eerste post.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het getoonde dubbeldeks rijtuig werd slechts op 1 lijn ingezet en is inmiddels terug verbouwd tot normaal 2e klas rijtuig en op de RE2 rijd nu een modernere variant.

Er zijn inmiddels zoveel verschillende dubbeldeksrijtuigen uit 4 generaties of meer die er deels ook duidelijk anders uit zien. Als je zo'n samenstelling na wil maken moet je je eerst verdiepen in het grote voorbeeld en kijken welke rijtuigen je nodig hebt.

Br120 is van begin af aan ingezet voor alles wat maar 200km/u moest rijden, dus IR's, IC, EC's en dan heb je sinds eind jaren 80 5 verschillende huisstijlen die je kan gebruiken. Rood/beige en blauw/beige kan nog gemengt met de IR en Oriënt rode huisstijl. Die laatste 2 kunnen op hun beurd weer gecombineerd worden met verkehrsrot en de ICE huisstijl en bij een IR kan je rond 2001 zelfs nog een IR rijtuig aantreffen die in de DB Regio huisstijl geschilderd was voor die naar hunj eigen treinseries verhuisden.

Naar mijn mening de mooiste trein achter een br120 daar moet ruimte voor hebben, een Br120( soms nog oriëntrot) met 10 SBB IC/EC rijtuigen, dan gevolgd door 4 Bim's in de ICE huisstijl en dan geduwd door een Br101( alle normale IC's die meer als 11 rijtuigen heeft door het rijn dal lijkt met 2 locs te rijden).

De basis blijft naar mijn mening verdiep je in het voorbeeld, bekijk veel foto's en leer de rijtuigen herkennen en vooral ook de vershcillen er tussen.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie