Raadplaatje 2016
Re: Raadplaatje 2016
Het waar weet ik niet
Wel een tunnel
Flinke toeter op je camera!
Wel een tunnel
Flinke toeter op je camera!
Groet van Frank
-
Neen, het is een heel leuk stationnetje waar maar liefst twee museumlijntjes beginnen. Toen ik er was kwam er ook nog een BR 103 voorbij op doortocht. Ook de ICE's stoppen hier niet. Over twee weken kom ik er weer langs op weg naar de wintersport.
Mvg, Albert
Mvg, Albert
Ik lees dat Nordlingen op de bodem van een inslagkrater ligt, dus dat je dan na het station de diepte induikt is niet zo waarschijnlijk. Maar je bent wel in de buurt, minder dan 100 km afstand.
En let erop, het gaat niet alleen om het waar, maar ook waarom de ICE naar beneden gaat....
En let erop, het gaat niet alleen om het waar, maar ook waarom de ICE naar beneden gaat....
Eh omdat het spoor naar beneden loopt?Appie173 schreef:maar ook waarom de ICE naar beneden gaat....
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
Ik heb het idee dat het amstetten zou kunnen zijn, t spoor duikt daar onder een autoweg viaduct door. Om vervolgens eigenlijk een soort vallei in te gaan. Dit gaat dan in de richting van Geislingen (bekend van de Geislinger Steige) 1 van de stijlste trajecten in duitsland.
Klik hier voor de Google Maps blik. Als je google Earth hebt geinstalleerd dan kun je heel mooi zien dat het traject richting het noorden behoorlijk gaat dalen.
Hier rijden de Ulmer Eisenbahn Freunde met 2 verschillende lijnen naar toe/vandaan.
Was wel een lastig plaatje.. Maar wel leuk!
Klik hier voor de Google Maps blik. Als je google Earth hebt geinstalleerd dan kun je heel mooi zien dat het traject richting het noorden behoorlijk gaat dalen.
Hier rijden de Ulmer Eisenbahn Freunde met 2 verschillende lijnen naar toe/vandaan.
Was wel een lastig plaatje.. Maar wel leuk!
Zo dan gelijk het nieuwe raadplaatje. Althans, het is meer een raadseltje.
Wat hebben mijn geboortestad en huidige woonplaats (Maassluis), de geboorteplaats van mijn vriendin (Kiel) en de brug van het plaatje hieronder met elkaar gemeen:
(bron wikipedia)
Als je het gevonden hebt, zou een plaatje van je antwoord wel leuk zijn. Succes.
Wat hebben mijn geboortestad en huidige woonplaats (Maassluis), de geboorteplaats van mijn vriendin (Kiel) en de brug van het plaatje hieronder met elkaar gemeen:
(bron wikipedia)
Als je het gevonden hebt, zou een plaatje van je antwoord wel leuk zijn. Succes.
Ja ho wacht ff! Mag ik misschien eerst even melden of het goed of fout is?
Heu awel, het is inderdaad Amstetten. Hier kun je overstappen op de museumlijn naar Gerstetten of het meterspoor van het Albbähnle naar Oppingen. De ICE op de foto begint aan de afdaling van de Geislinger Steige. Amstetten ligt nog op de hoogvlakte van de Schwäbische Alb. Verderop bij Geislingen ben je meer dan 100 meter gedaald en gaat het weer verder vlak. In de tegenrichting is hier in het verleden veel met duwloks gewerkt om de treinen de Steige op te krijgen. Deze zijn nog steeds in gebruik voor sommige goederentreinen.
Mvg, Albert
Heu awel, het is inderdaad Amstetten. Hier kun je overstappen op de museumlijn naar Gerstetten of het meterspoor van het Albbähnle naar Oppingen. De ICE op de foto begint aan de afdaling van de Geislinger Steige. Amstetten ligt nog op de hoogvlakte van de Schwäbische Alb. Verderop bij Geislingen ben je meer dan 100 meter gedaald en gaat het weer verder vlak. In de tegenrichting is hier in het verleden veel met duwloks gewerkt om de treinen de Steige op te krijgen. Deze zijn nog steeds in gebruik voor sommige goederentreinen.
Mvg, Albert
Sorry Appie.. (albert) ik was gewoon erg ongeduldig. Ja die Geislinger Steige is een mooi stukkie traject. bedankt voor het mooie plaatje!
Joost,
Dat het beide havenplaatsten zijn, en dat je stalen zenuwen nodig bent om de vebindingen zo goed stand te laten houden als deze brug?
mvg
Freddy
Dat het beide havenplaatsten zijn, en dat je stalen zenuwen nodig bent om de vebindingen zo goed stand te laten houden als deze brug?
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Graag Joost,
Kom zelf ook uit Maassluis en voor me werk in Kiel geweest.
Maar het zegt me nog niks.
mvg Ronald
Kom zelf ook uit Maassluis en voor me werk in Kiel geweest.
Maar het zegt me nog niks.
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
Joost,
had niet anders verwacht, maar aangezien andere reacties uitbleven, dacht ik, laat ik eens een hint uitlokken
kan wel diverse bedrijven gaan noemen die en met rail en haven transport te maken hebben, en in beide plaatsten een vestiging hebben (keuhne en nagel bijvoordeeld) maar dan is er nog steeds de koppeling met Jouw (bijna)vrouw mij niet helemaal duidelijk.
mvg
Freddy
had niet anders verwacht, maar aangezien andere reacties uitbleven, dacht ik, laat ik eens een hint uitlokken
kan wel diverse bedrijven gaan noemen die en met rail en haven transport te maken hebben, en in beide plaatsten een vestiging hebben (keuhne en nagel bijvoordeeld) maar dan is er nog steeds de koppeling met Jouw (bijna)vrouw mij niet helemaal duidelijk.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
- Moderator
- Contacteer:
De brug is geïmporteerd uit Kiel
Jou toekomstige echtgenote komt uit Kiel en is ook in Maassluis komen wonen.
(nog best moeilijk om dit politiek correct te schrijven )
Groet,
Hoontje
Jou toekomstige echtgenote komt uit Kiel en is ook in Maassluis komen wonen.
(nog best moeilijk om dit politiek correct te schrijven )
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
@Alwin; Jaaj politiek correct is lastig.. Maar nee de brug is zeker niet geimporteert uit kiel.
De brug is bij werkspoor in NL gebouwd.
Maar freddy je denkwijze is wel goed. Maar t heeft niets met havens te doen.
De eerste hint dan maar. Waar ligt de brug en belangrijker nog. Waarvoor was deze brug? (nog een tip.. de bron staat er onder, even rechtsklik zoek op google naar afbeelding )
De brug is bij werkspoor in NL gebouwd.
Maar freddy je denkwijze is wel goed. Maar t heeft niets met havens te doen.
De eerste hint dan maar. Waar ligt de brug en belangrijker nog. Waarvoor was deze brug? (nog een tip.. de bron staat er onder, even rechtsklik zoek op google naar afbeelding )
De Trambrug over de Vlaardingervaart bij Schipluiden was een brugverbinding waar vroeger stoomtrams van de Westlandse Stoomtramweg Maatschappij reden die groenten uit het Westland vervoerden naar Delft.
De karakteristieke ijzeren vakwerkboogbrug werd van 1910 tot 1912 bij Werkspoor gebouwd ten behoeve van de tramverbinding Delft-Schipluiden-Maassluis. De brug werd op het terrein van Werkspoor opgebouwd opdat de directie van de WSM deze kon inspecteren en goedkeuren. Hierna werd de brug gedemonteerd en in onderdelen naar de plaats van bestemming vervoerd.
In 1917 bleek de brug door zijn gewicht en de slappe ondergrond iets te zijn verzakt. De firma W. Bijker uit Utrecht (Oudenrijn) heeft de brug toen 25 cm omhoog gebracht en 11 cm oostwaarts verlegd. Voor het hoogteverschil van de opliggers zijn vulstukken aangebracht.
In 1968 werd de WSM-tramlijn opgeheven. De brug is sinds 1974 in gebruik als fietsbrug en vormt een belangrijke schakel in de fietsroutes van Midden-Delfland.
Maar nu nog het antwoord op je vraag....nog geen idee
mvg Ronald
De karakteristieke ijzeren vakwerkboogbrug werd van 1910 tot 1912 bij Werkspoor gebouwd ten behoeve van de tramverbinding Delft-Schipluiden-Maassluis. De brug werd op het terrein van Werkspoor opgebouwd opdat de directie van de WSM deze kon inspecteren en goedkeuren. Hierna werd de brug gedemonteerd en in onderdelen naar de plaats van bestemming vervoerd.
In 1917 bleek de brug door zijn gewicht en de slappe ondergrond iets te zijn verzakt. De firma W. Bijker uit Utrecht (Oudenrijn) heeft de brug toen 25 cm omhoog gebracht en 11 cm oostwaarts verlegd. Voor het hoogteverschil van de opliggers zijn vulstukken aangebracht.
In 1968 werd de WSM-tramlijn opgeheven. De brug is sinds 1974 in gebruik als fietsbrug en vormt een belangrijke schakel in de fietsroutes van Midden-Delfland.
Maar nu nog het antwoord op je vraag....nog geen idee
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
Ja ronald. Helemaal juist. Nu de link met Kiel nog.
Adriaan inderdaad schipluiden, zie antwoord van Ronald boven jouw.
Adriaan inderdaad schipluiden, zie antwoord van Ronald boven jouw.
-
Uit de drie plaatsen zijn de trams uit het stadsbeeld verdwenen. Ook verwijzen de namen van de drie plaatsen naar het water waar de plaatsen aan liggen.
Robby of dat zo is weet ik niet.. Maar tis niet wat ik bedoelde. Daarnaast heeft het raadplaatje echt meer met treinen/trams te doen.
Loek. Inderdaad heb je gelijk. De trams zijn verdwenen en de namen verwijzen naar het water waar ze aanliggen (goed gezocht btw)
Maar dit is ook helaas niet de link die ik bedoelde. Met trams zit je wel warm.
Loek. Inderdaad heb je gelijk. De trams zijn verdwenen en de namen verwijzen naar het water waar ze aanliggen (goed gezocht btw)
Maar dit is ook helaas niet de link die ik bedoelde. Met trams zit je wel warm.
http://www.museumstoomtram.nl/nl/motorr ... happij-wsm
Motorrijtuig 40 , gebouwd in Kiel en heeft vast wel gereden in Maassluis en over de brug in Schipluiden
Motorrijtuig 40 , gebouwd in Kiel en heeft vast wel gereden in Maassluis en over de brug in Schipluiden