Ik ben zelf begonnen met (3D)tekenen omdat er geen tot weinige bedrijven zijn die NL scenery zaken aanbieden
Tot die tijd hoop ik dat 3D printtechniek zodanig verbeterd zodat wij zelf deze zaken maar uit kunnen brengen naar de eisen die we graag zien
Bij mij is dat het liefst 1:160 vanuit de praktijk overgenomen
Of ik ze allen eens aanbied via een bedrijf of uitgever aan de gemeenschap zie ik dan nog wel, de intentie is er zeker wel
Eerst leren om een gouden middenweg te vinden tussen de 3D print techniek en realiteit
Ook voor N spoor wil ik zo min mogelijk concessies maken en zo exact mogelijk op schaal houden, helaas wordt ik daarin op dit moment in teleur gesteld...
Helaas zit ik met een luxe probleem qua tijd en wat ik wanneer kan doen qua fut en energie, daar je gezin ook graag iets van je wilt zien

Dit heb ik al, maar blijkt voor het printen aangepast te moeten worden zodat het printbaar is of naden / kieren zichtbaar worden of net te fragiel is:

Bij deze brandpaal moeten de ringen op de paal meer overdreven worden om zichtbaar te worden, kleine concessie waar ik mee kan leven

Bij de kastjes wil ik de kier tussen de kast en deur zichtbaar krijgen, op schaal is dat te klein
De printer blubbert dit gewoon vol
Omdat deze 3 mijn eerste tekeningen waren in 3D mag ik opnieuw beginnen en ze van niets weer gaan tekenen...

Ik heb de tussenstappen van de bouw niet bewaard, aldoende leert men...
Maar het concept was geboren dat mijn streven mogelijk was

De perrontrapjes zijn fragiel en printbaar, maar wel exact op schaal

Dit overal gebruikte vertrouwde potje op grootspoor, is ook printbaar en exact op schaal
Al is het wel letterlijk een spelde prik geworden, de boutjes zie je al niet meer en vallen in het niets
Vandaag de nieuwste telg gemaakt:

Oud model aansluit kastje voor de wisselmotor (de officiële vak namen weet ik helaas niet), maar ik vind het leuk om op een veilige locatie (met toestemming) op pad te gaan en te gaan meten
De rand is eigenlijk te dik, maar deze is ook maar 0,15 mm
Maar anders komt ie de printen niet uit, rest is exact 1:160

Ik weet nog niet hoe deze uit de printer komt, ik wil eerst even nog waar zaken verzamelen en tekenen
Nu staat de oude wissel motor in de planning en een elektrische handwisselmotor
Dan kan ik daar later nieuw en oud tijdperk wissel motor setjes van gaan maken

Wordt weer vervolgd
Mvg,
Ad