Sjonge zeg,
Op een kwartiertje na bijdehand en vrolijk posten afgelopen week, op stop notabene, vanavond pas weer eens een beetje tijd gehad voor de baan. Eigenlijk begin ik mijn hart alweer vast te houden voor eind mei, want er moet nog zo ontzettend veel gebeuren om de boel een beetje toonbaar te maken. Not to mention hoeveel shit ik nog moet opruimen. En het werk.....is killing me; het is echt ontzettend druk waar ik één van de gezonden ben die twee keer zo hard moeten lopen momenteel, vanwege een groot aantal uitvallers. Het is niet anders, en we verdienen er natuurlijk ook hout mee voor de schoorsteen.
Naast mijn grote afkeer van NS heb ik ook interesses, zoals bijvoorbeeld de...naja, Deutsche Bahn. Of onweersbuien. En die waren er vandaag, plotsklaps en tot mijn feestelijke grote verrassing. Toen we braaf als burgerlijk stelletje tijdens het acht uur-journaal aan de maaltijd zaten moest ik even mijn lepel laten vallen toen ik zag dat er een lieflijk avondzonnetje op de baan stond. De baan stond ook net weer een uurtje aan om de eventuele inspiratie (tot op dit moment nóg afwezig....
) aan te wakkeren.
Een fotootje dan maar: zo staat de boel er alweer een poosje bij. Lekker in de voorkamer.
En even inzoomen op de welbekende rotsen. Aangezien de zon net toevallig enkel op de rotspartij stond, vond ik de situatie wel een fotootje waardig....
Een beetje en profil dan maar.......toch wel lekker, dat gips; de steenstructuur heb je in ieder geval al.
Overigens ben ik laatst wel bezig geweest met wat verlichting aanleggen. Een hele partij Viessmann lantaarns had ik nog in mijn bezit. Zonde om weg te laten rotten. Bij bepaalde scene's ga ik andere lantaarns toepassen, die qua schaal beter passen. Het effect 's avonds is wel lekker natuurlijk. Ik moet hier nog eens een keer een fotootje van maken, hetgeen niet al te makkelijk is....
En terwijl de schemer definitief inzette in het Rheintal......
...en de Flirt weer eens even een stopje maakte in het slaperige Backeramm....
...ging ik mijn prakje maar weer verder opeten. Éven deze foto nog, van de BR151 die met zijn 23 wagons lange unitcargo door het stadje heenragt . Lärmschutz? Nie von gehört.
Lecker Belangreich!
Nou, jullie horen weinig van mij de laatste tijd, en dat zal ook wel even zo blijven. Toch probeer ik mee te lezen en niet teveel af te zeiken. Ook al is het een draadje met niet mijn favoriete merk, onderwerp of schaal.
J.
PS: over 2,5 dagen laatst 3000 km gereden met de baan. Weinig problemen. N rules!