Baanplan - Modulebaan

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Onderwerp starter
DDekker84

Baanplan - Modulebaan

Bericht door DDekker84 »

Hallo,

In 2012 had ik al eens een baanplan ontworpen, en dacht ik het ook uit te voeren. Daar is toen niets van gekomen.

Nu 4 jaar later en een gekocht huis verder ben ik dan toch van plan om deze hobby toch weer actief op te pakken. Echter realiseerde ik mij ook dat mijn uiteindelijke plan iets te hoog gegrepen was. En heb besloten in eerste instantie te beginnen met een aantal "simpele" modules. Er zullen genoeg uitdagingen in zitten :)

Ik heb wel een test ovaal op een houtplaat van 122x61, echter voldoet het niet meer. Bezetmelding is wel duidelijk hoe het werkt. Wisselaansturing is nog iets wat ik wel nog moet leren. Dit is dan ook de laatste stap op het test baantje.

Hierbij het plan:

Afbeelding
Korte toelichting:
  • - Rails allemaal Peco Code 55 (met uitzondering van het spoor wat in het midden ligt
    - Het spoor in het midden is bedoeld voor snelheidsmeting en programmeren ( dit door een 3 weg schakelaar om te zetten)
    - Modules voor toekomstig uitbreiding, dit ontwerp is redelijk recht-toe-recht-aan. vooral bedoeld om iets rijdbaars te krijgen op redelijke korte termijn.
    - Geen tijdsperkbeperking meer gewoon bedoeld om te laten rijden wat ik mooi vind.
    - De extra wissel is bedoeld voor het geval er eventueel een treinstel bij gaat komen.
De locomotieven die er momenteel op komen te rijden:

Arnold E10 met Minibahn Rheingold wagons
Afbeelding

Fleischmann BR103 met intercity wagons 30 jaar iC set:
Afbeelding

Minitrix BR18 met Arnold Rapido Rheingold wagons:
Afbeelding
voor deze nog opzoek naar een vervangend wiel en ophanging van de achterste as, deze mist hier.

Arnold V200 met 7 Rheinkies wagons:
Afbeelding

Fleischmann BR212 met een 5-tal bier wagons:
Afbeelding

Minitrix FRET met Minitrix Kolenwagons:
Afbeelding

Verder heb ik nog een Fleischmann 1601 met een aantal NS rijtuigen. Deze loc en wagons heb ik overgenomen van een vriend van mij die helaas twee weken later plots overleden was. Deze wil ik nog laten ombouwen naar digitaal om deze ook een plaatsje op de baan te geven.

Groetjes,
Daniel
Plaats reactie