Ik ben een herintreder op het gebied van spoor.
Vroeger, in mijn jeugd, had ik een mooie baan van HO waar ik heel veel plezier van heb gehad.
Na mijn middelbare school en trouwen ben ik gestopt met mijn hobby, maar had ik nog wel mij HO materieel ergens op de zolder weggelegd.
Deze had ik op een gegeven moment verkocht maar eigenlijk altijd toch wel spijt van gehad dat ik dit gedaan had. Zeker, daar er oook oude spullen van mijn vader bij zat.
Moet je nagaan dat ik dit aan een, inmiddels oud familielid had weggegeven en die heeft het weer verkocht. Dubbel spijt dus

Maar goed, je moet niet teveel in het verleden blijven hangen en nu ben ik weer zover om te starten met mijn hobby.
Vanwege de ruimte ben ik wel overgestapt op N en heb ik nu weer de ruimte om het ook daadwerkelijk weer op te pakken.
Ik heb op dit moment voornamelijk Fleischmann rails, wissels en diverse soorten locs van Fleischmann en mini trix.
Inmiddels ben ik er ook uit dat ik Anyrail wil gaan gebruiken voor het ontwerpen van de railplan en wil ik ook digitaal gaan rijden (moet wel nog alle locs etc. gaan ombouwen hiervoor).
Verder is het de bedoeling om tijdperk II t/m IV (dat is wat ik namelijk aan locs heb) er op te laten rijden.
Het moet een L vorm modelplan worden, met een spiraal om hoogte, maar ook om het langer onzichtbaar te kunnen laten rijden, in voorkomen.
Verder wil ik lange treinstellen eraan kunnen koppelen. Ik denk dat ik daar wel de ruimte voor heb.
Liefst wil ik een (aan de rechter, de korte kant) een berglandschap hebben en de lange zijde mag aan de achterkant, tegen de muur, wat hoger zijn en aan de voorkant is de bedoeling om een station te hebben.
In de bijlage heb ik een tekening gemaakt van de tafel zoals ik die bedacht heb in mijn ruimte.