[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Start inrichten stationsge

Bericht door Hoontje »

Hoi Jelle, dank je wel!
Doch, jij kunt ook digitaal weer lekker verder ;) Ben heel benieuwd naar je station Velp en alles daaromheen! Succes in elk geval.

Koop-udate:

Aan de anderen;

Bij deze mijn nieuwe aanwinsten. Afgelopen week leek het wel even St. Nicolaas. :mrgreen:

Eerst vond ik op EBAY een set auto-transport wagonnetjes van GEFCO waar ik echt al heel lang naar op zoek ben.

Afbeelding

Zo'n 2 jaar geleden kwam ik ze voor het eerst tegen op internet bij MFTrain, een Spaanse modeltrein bouwer.
Deze wagonnen rijden nu nog wekelijks naar Oosterhout met nieuwe Peugeots... Onmisbaar voor mijn baan dus :D
Op Ebay werden er 6 haast nieuwe aangeboden, in Duitsland, 50,- per stuk. Daar ging ik niet mee akkoord. Inmiddels was er 1 verkocht, voor de overige vijf bood ik 30,- euro. Dat was niet voldoende, 35,- per stuk en met 10 euro verzekerde verzending lagen ze uiteindelijk 1 (!) werkdag later bij me op de mat. Ik ben zielsgelukkig! :mrgreen:

Verder zijn Vera en ik afgelopen woensdag gaan kijken naar de nieuwe winkel van H@ns en Ineke. Een geweldig mooi nieuw pand. Omdat ik volop bezig ben met de scenery op mijn [Module Station Rijen anno 1980] en ik bij H@ns enkele winkels van Tilly Models tegen kwam, kan ik nu verder met de bebouwing rond de Stationsstraat. Hier staan soortgelijke panden.
Uiteraard worden ze voorzien van interieur en verlichting. Ook al staan ze ver achterop de module...

Afbeelding

De groentenboer van Tilly Models...

Afbeelding

De bakkerij van Tilly Models...

Daarnaast van Artitec een nieuwe 'schakelkasten, telefoon en vrijbalken set gekocht', daarnaast ook nog een nieuwe Viessmann lantaarnpaal. Helaas waren de bouwpakketten hiervan op. Doch, ik heb er 1 nodig voor bij de AOB, dus een keertje wat dieper in de buidel tasten kan ook wel... ;)

Afbeelding

Een overzicht van de gekochten goederen...

Zo, morgen een bouwweekend bij MC de Spoorstaaf. Doch, ook daar ga ik me uitleven op de scenery voor deze baan. Ik heb namelijk het maken van de bovenleidingsmasten in de planning staan...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Mooie aanwinsten! Vraagje, die auto transport wagons zijn heel gaaf, maar was dat in jouw tijdperk ook al Gefco? Of was dat toen nog Braakman? Of stond er alleen Braakman op de vrachtwagens? Ik weet het eigenlijk niet meer. Maar wel gaaf dat je die hebt kunnen bemachtigen!

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Mijn tijdperk was het al GEFCO... Althans de autotransporters op het spoor voeren de naam al sinds de jaren '80.. Braakman vervoerde vanaf Walon, Weststad. Hoe het nou precies op de Vijf Eiken zat weet ik niet.

Groetjes,

Hoontje

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Oh ja Wallon, dat was het. :oops: Nou ja, ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die het nog exact weten. ;) Misschien dat Sjaak het nog weet maar voor mij is het eigenlijk ook een beetje een klok en klepel verhaal aan het worden. :mrgreen:
Ik zeg: goed bezig!

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Ron

Bericht door Ron »

Dat zijn mooie gedetailleerde autowagons, zijn inderdaad de "jacht op modellen' waard :mrgreen:
Laat je ze zo, of komen er nog auto's op?

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Dag Ron,
De bedoeling is dat er een lading in komt.
Alleen heb ik nog geen Peugeots in N gevonden...

Groetjes
Hoontje

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Op Shapeways misschien? Citroenen stonden er trouwens ook. :) En ook nog wat andere merken (in veel kleinere aantallen), ik zou alleen niet durven zeggen welke dat waren. Maar het kan ook zijn dat die over de weg kwamen en niet per spoor.

Ombouwen naar "grijs kenteken" deden ze daar ook trouwens.

Groeten,
Maarten

Pleun

Bericht door Pleun »

Rail N Scale heeft in iedergeval Peugeot 504 en 2CV's.
Zie https://railnscale.com/modern-vehicles-n-scale/
Wellicht bedoelde Maarten deze ook in de vorige post.

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Dank voor de link Pleun en iedereen voor het meedenken.
De Shapeways moet even wachten, want dat is een ware aderlating als ik alle auto's in 1x aan wil schaffen. Daarnaast eerst andere zaken op orde bengen...

Bouwupdate:

Afgelopen weekend aan het klussen geweest in Ermelo, samen met andere leden van MC de Spoorstaaf. Omdat ons besturingssysteem nog altijd wat hick-ups heeft, ligt de bouw aan die baan stil. Doch, als club hebben we allemaal iets met modelspoor, dus zijn we toch bij elkaar gaan zitten om te klussen.
Ik ben bezig gegaan met enkele scenery klussen. Zo wordt het, nu het stationsgebied steeds meer vorm krijgt, tijd voor het plaatsen van bovenleidingsportalen. Dus aan de bak&braad met onderstaand resultaat...

Afbeelding

Onder het nieuwe bovenleidingsportaal, boven mijn allereerste zelf gesoldeerde exemplaar wat dus ook op de oude [Module Station Rijen] te vinden was...

Daarnaast ook het, inmiddels beruchte, autootje voorzien van knipperlichten. Met onderstaande kabelboom tot gevolg...

Afbeelding

De oranje LED's zijn 0603. Het liefst werk ik met een maat kleiner, echter die waren niet voorhanden in mijn voorraad, dus dan maar deze. Het resultaat is er niet minder om, zie maar HIER KLIKKEN

Komend weekend weer dienst in de gevangenis dus helaas geen knutseltijd...

Tot zover,

Hoontje

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Heel fraai autootje geworden Hoontje, echt super wat je gemaakt hebt.

Ron

Bericht door Ron »

Dat was een mooi geduld klusje.

Klasse hoor ziet er goed uit.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

BenQ

Bericht door BenQ »

Alwin,
Klasse, je moet bijna mini-vingers hebben.
Het valt mij op dat de knipperlichten tijdens het branden knipperen, vooral de achterlichten. :o :roll:

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

daniel

Bericht door daniel »

Heel mooi gemaakt!

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Dank allen.
BenQ schreef:Alwin,
Klasse, je moet bijna mini-vingers hebben.
Het valt mij op dat de knipperlichten tijdens het branden knipperen, vooral de achterlichten. :o :roll:
Ben, dat klopt helemaal. Dat komt omdat ik voor de test de wisselstroomuitgang van mn oude Fleischmann trafo gebruik.
Ik bouw en test zulk klein spul vaak thuis en zet het dan later op de baan. Die staat bij mn ouders op zolder.

Groetjes

Hoontje

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Afgelopen 2 weken stonden in het teken van het langzaam opbouwen van de Tilly-Models bakkerij. Hoewel deze helemaal achterop module [Station Rijen anno 1980], kon ik het niet nalaten toen ik de grote etalage zag, om er een interieur in te frotten.
Naast de bakkerij heb ik ook nog enkele bovenleidingsportalen in elkaar kunnen knutselen.Daarmee zijn deze ook allemaal in ruwbouw klaar. Alleen de uitleggers moeten er nog aangemaakt worden, maar daarvoor heb ik een Sommerfeld setje nodig. De isolatoren. Binnenkort eens bij Hans kijken of hij ze verkoopt...

Goed, foto's,

Afbeelding

3 portalen. Degene voor 2 sporen is het kapotte portaal van [Module Venneweg] waarbij ik eindelijk de moeite heb genomen het te herstellen. Beide benen waren afgebroken toen deze module omviel, nu inmiddels bijna een jaar geleden...

Afbeelding

De opbouw bestaat uit een soort open kubus van Cornflakes karton met gesausde muren. (Acrylverf met sponsje opgebracht) en een vloertje van styreen. Het moet echt een soort kijkdoosje worden, omdat in het huisje slechts de winkelruimte van verlichting wordt voorzien. Licht lekkage wil ik zoveel mogelijk voorkomen!

Afbeelding

Een simpel interieur. Toonbank, kasten. Alles opgebouwd uit styreen-strips, -profielen en plaat...

Afbeelding

Inmiddels ligt er brood in de kast (DAS-klei) en op de toonbank, staat er een koelkast voor de vers producten (DAS-klei) én is de bakker druk klanten aan het helpen...

Afbeelding

Bij deze moderne bakker kun je al pinnen (Zie de man bij de kassa) Zijn echtgenote zoekt naarstig naar wat kleingeld en de dikke overbuurvrouw smult van een muffin terwijl ze de winkel uitstapt...

Afbeelding

Dit is alles wat er te zien is van de scene als het kamertje in het gebouwtje is geplaatst. De verlichting is een VIESSMANN LED 0603 Kalt Weiss. Ooit bij Conrad voor weinig een 20-tal kunnen bestellen. Ze zitten al op een printplaatje met weerstand, erg prettig!

Afbeelding

De decals bij het bouwsetje loste volledig op in het water, althans, alle inkt verdween van de papiertjes, dus ik ga er zelf maar wat van maken ooit. Wel heb ik een fiets tegen de gevel gezet al...

Afbeelding

Totaal overzicht van het Bakkerijtje. Het setje past nagenoeg naadloos in elkaar. Alleen het dak deed erg moeilijk. Gelukkig werkt Vera bij de Post, en daar hebben ze precies het juiste materiaal... :mrgreen:

Nou, het weekend zit er weer op. De knutselspullen zijn weer opgeborgen. Deze week zal er weinig knutseltijd zijn vrees ik, maar ervaring leert, als ik dat zeg, dat ik spontaan zeeën van tijd weet aan te wenden. Nu alleen nog een volgend project bedenken. Sowiezo moet het stationsplein nog verder afgewerkt worden.. :D

Tot zover,

Hoontje

AlcoPost

Bericht door AlcoPost »

Heel erg mooi :-)

Dennisvmourick

Bericht door Dennisvmourick »

Leuk dat bakkerswinkeltje heel fraai gedetailleerd van binnen heel leuk gedaan!
De tilly huisjes zijn heel leuk te zien op een Nederlandse scenery
Veel succes verder met het bouwen

Groetjes Dennis

Met vriendelijke groet,

Dennis van Mourick

Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Plannen om museum spoorlijntje modules te bouwen

Jelle

Bericht door Jelle »

Ziet er heel goed uit.
Mooi voorbeeld voor hoe ik heb ik elkaar n\moet zetten met interieur. 8-)

Toppertje.

Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

haliha.hans

Bericht door haliha.hans »

Alwin,
wat ontzettend leuk gedaan ook de kleur van het brood klopt.
Je zou er trek van krijgen.

Groet,
Hans

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Zo, vandaag weer even een uurtje gevonden om te knutselen. Op Facebook werd gevraagd waar de vitrine voor gebak en zoetigheden was. Had daar nog niet goed over nagedacht, maar helaas, het huisje terug uit elkaar halen voor een vitrine vind ik te risicovol. Dus staat er op de gevel geen Brood - en Banketbakkerij :mrgreen:

De naam van de bakkerij is die van een bestaande bakker in Rijen. Vond dat wel een leuke knipoog. Een en ander is met de eigen inkjet printer op fotopapier gedrukt.

Afbeelding

Door het licht glanst het gebouw heel erg. Terwijl het al behandeld is met ARTITEC poeders... Mogelijk wat teveel blanke lak gebruikt...

Afbeelding

Klein uithangbord...

Nu alleen nog een schoorsteentje van de oven erop en dan is't toch echt gedaan wat mij betreft met dit project...

Tot zover,

Hoontje

Dennisvmourick

Bericht door Dennisvmourick »

Is heel leuk geworden dat bakkerswinkeltje

Groetjes Dennis

Met vriendelijke groet,

Dennis van Mourick

Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Plannen om museum spoorlijntje modules te bouwen

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

:lol: de bakker heeft zijn dak ook geglazuurd :o
Mooi winkeltje, maar dat dak glimmmmmttttt :lol:

Even een opdoffer geven :idea:

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

william

Bericht door william »

Het doet bijna zeer aan de ogen :mrgreen:

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Hoef niets aan het dak te doen. Gewoon in ander zonlicht fotograferen :mrgreen:

Krab

Bericht door Krab »

Gewoon een beetje mos aangroei op de nok van het dak nog doen Alwin . :mrgreen:

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie