car system diversiteit
car system diversiteit
Deze week een tomix car system gekocht.
Nu wilde ik niet hun syteem gebruiken om dat het niet past in mu=ijn baanplan.
Zag MCC staan maar dat was nog al prijzig en ik wilde maar een of twee voertuigen laten rijden.
Is een koperdraad in de straat een optie en zo ja hoe dik mag of moet ie zijn?
Groetjes Rick
Nu wilde ik niet hun syteem gebruiken om dat het niet past in mu=ijn baanplan.
Zag MCC staan maar dat was nog al prijzig en ik wilde maar een of twee voertuigen laten rijden.
Is een koperdraad in de straat een optie en zo ja hoe dik mag of moet ie zijn?
Groetjes Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: car system diversiteit
Hoi Rick,
Koperdraad gaat niet werken. Op het stuurarmpje van je bus/voertuig zit een magneetje, met dat magneetje volgt het voertuig de 'weg'. Dus dat moet een ijzeren draad zijn, of nog beter een magneetband. Die magneetband kun je gebruiken van mcc. Magneetband geeft een zekerdere koersvastheid dan een ijzeren draad in de weg.
Koperdraad gaat niet werken. Op het stuurarmpje van je bus/voertuig zit een magneetje, met dat magneetje volgt het voertuig de 'weg'. Dus dat moet een ijzeren draad zijn, of nog beter een magneetband. Die magneetband kun je gebruiken van mcc. Magneetband geeft een zekerdere koersvastheid dan een ijzeren draad in de weg.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
wij gebruiken piano snaar hier, werkt bijna altijd goed
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
ik heb ook de magneetband. die werkt perfect.
die draad van fcs vond ik niks.
1 mm verschil in hoogte en je vrachtwagen is gelijk de draad kwijt.
die draad van fcs vond ik niks.
1 mm verschil in hoogte en je vrachtwagen is gelijk de draad kwijt.
Laatst gewijzigd door chris79 op 02 sep 2016 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes chris
Ga eens kijken voor pianodraad.
Kennis van mij heeft een muziek winkel.
Magneetband is wat prijzig.
Rick
Kennis van mij heeft een muziek winkel.
Magneetband is wat prijzig.
Rick
-
- Elektronica/Commercieel
Ga het eens proberen met gitaarsnaren.
Zijn mooi buigzaam en stevig genoeg.
Eens kijken hoe dat werkt.
Omdat ik er vanuit ga dat ik de magneetband moet vastplakken onder het wegdek.
Helaas heb ik dat op veel plekken al klaar dus dat wordt lastig.
Laat het nog wel weten of het werkt.
Rick
Zijn mooi buigzaam en stevig genoeg.
Eens kijken hoe dat werkt.
Omdat ik er vanuit ga dat ik de magneetband moet vastplakken onder het wegdek.
Helaas heb ik dat op veel plekken al klaar dus dat wordt lastig.
Laat het nog wel weten of het werkt.
Rick
Hi Rick,
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen. Ook ik hoef niet het complete Mcc want dat is me te duur voor wat ik ermee wil. Dat van Tomix/Faller lijkt me eigenlijk wel wat. Gewoon beetje bussie rijden en klaar. Ik begrijp dat je wel de magneetband van MCC kunt gebruiken? Hoe creeër je stopsecties enzo voor bij een bushalte bijvoorbeeld? Ik hoef het toch niet dan per se met Koploper ofzo te gebruiken? Dat maakt het gelijk weer duurder dan noodzakelijk.
Grtz,
J.
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen. Ook ik hoef niet het complete Mcc want dat is me te duur voor wat ik ermee wil. Dat van Tomix/Faller lijkt me eigenlijk wel wat. Gewoon beetje bussie rijden en klaar. Ik begrijp dat je wel de magneetband van MCC kunt gebruiken? Hoe creeër je stopsecties enzo voor bij een bushalte bijvoorbeeld? Ik hoef het toch niet dan per se met Koploper ofzo te gebruiken? Dat maakt het gelijk weer duurder dan noodzakelijk.
Grtz,
J.
Ha Jeroen.
Ben nog niet er uit. Probeer deze week eens de gitaardraad onder een laagje verf te leggen en kijken hoe hij dit oppakt.
Heb laatst een busje gekocht in Japan en wil die eens hier over heen laten rijden .
Wil eens kijken naar de magneetdraad als ik in houten ben.
Ook hoeveel meter ik nodig heb.
Rick
Ben nog niet er uit. Probeer deze week eens de gitaardraad onder een laagje verf te leggen en kijken hoe hij dit oppakt.
Heb laatst een busje gekocht in Japan en wil die eens hier over heen laten rijden .
Wil eens kijken naar de magneetdraad als ik in houten ben.
Ook hoeveel meter ik nodig heb.
Rick
Gisteren de gitaarsnaar vast geplakt met plakband en toen het stuk straat geverfd. Na drogen bleef de snaar zitten. De bus volgt de draad goed. Klein probleem doet zich voor omdat ik de draad op de straat geplaatst heb en niet er in. Je ziet hem ook zitten.
Wil nu proberen de draad in de straat te leggen maar dan moet ik gaan snijden en ik heb de straat al liggen. Eens kijken hoe dat gaat.
Wil nu proberen de draad in de straat te leggen maar dan moet ik gaan snijden en ik heb de straat al liggen. Eens kijken hoe dat gaat.
Heeft er iemand een foto van hoe het met magneetband er uit ziet. Leg je het ook op de baan of moet je dit er in leggen. Heb een groot deel al liggen is het probleem.
Zie graag hoe het werkt.
Rick
Zie graag hoe het werkt.
Rick