En weer een nieuwe.

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
OetjeProef

En weer een nieuwe.

Bericht door OetjeProef »

Hoi allen.

Ik ben Jan, ik ben 58 jaar en sinds 2 jaar bezig met een N spoorbaan.
Lurk al een tijd mee op dit leerzame forum maar vond het nu tijd om mij aan te melden.
Digitaal rijden was compleet nieuw voor mij maar door veel op dit forum en andere bronnen te lezen is het mij toch gedeeltelijk gelukt.
Ik heb een Ecos en rij met koploper.
De baan die ik aan het bouwen ben is een ratjetoe van alles.
De reden is omdat ik dit een leerperiode vind en alles nog moet leren.
Zoals experimenteren met scenery etc. (Hoeft ook niet in 1 keer goed)
Dus ook geen bepaald tijdperk of zo, maar wel hoofdzakelijk Duits.
De naam van de baan is de PrutBaan omdat ik zeker in het begin nogal aan het prutsen was.
Dan heb ik ook nog een vraagje, ik heb voor het eerst een decoder ingebouwd maar ik kwam erachter dat de soldeerbout die ik gebruikte nogal aan de grote kant was.
Wat voor soldeerbout gebruiken jullie voor het solderen van decoders in een loc?

Groeten,
Jan

Ronald2016
Contacteer:

Re: En weer een nieuwe.

Bericht door Ronald2016 »

Welkom Jan,

Ik zal hetzelfde meemaken, ik heb nog niks. Heb tijden bij mijn opa gereden. Mijn vader wilde het ook maar door omstandigheden ging het niet door en ik zag laatst in mijn berging de spullen staan en dan begint het toch wel weer te kriebelen. Dus ik ga alles aan de kant maken voor een baan.
En inderdaad op dit forum van alles lezen en leren. En je vergapen hoe mooi ze het hier kunnen maken.

Ik ben ook wel benieuwd naar de soldeerstation, ik weet dat ik een dunne punt moet hebben en een temperatuur regelaar.

Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Jan. Voor het solderen van decoders kun je het beste een soldeerstation gebruiken. Geen hele dure Weller (mag natuurlijk ook!) maar gewoon een van een paar tientjes. Een die een temperatuurregeling heeft en natuurlijk met een fijne punt.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Hans

Bericht door Hans »

Hallo Jan, welkom op het forum.

Ik lees dat het belangrijk is om een temperatuur regeling te hebben op het soldeerstation. Dat lijkt mij ook, maar ik vraag mij af op welke temperatuur je dan het beste kunt solderen. Is dat voor een decoder anders dan voor rails?

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Jan op het N - forum .

m.v.g. Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Wablo

Bericht door Wablo »

Jan,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, ik rij met analoge locs dus ik heb mezelf nooit verdiept over het inbakken van decoders,
groetjes,
Bert

Plaats reactie