Vandaag ben ik als spoorleek begonnen aan een eerste proefbaan, maar iedere keer als de loc over een wissel gaat, gaat het mis en valt hij van de rails, wat doe ik verkeerd?
Ik werk met Pecco rails en wissels.
Als travo gebruik ik een Gaugemaster combi.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Groetjes, Rob van Renssen.
wisselprobleem
Re: wisselprobleem
Heb je de rails wel goed inelkaar geschoven?
Rij er langzaam overheen en kijk goed waar en wat er misgaat.
Groetjes marco
Rij er langzaam overheen en kijk goed waar en wat er misgaat.
Groetjes marco
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: wisselprobleem
Staat je wissel wel goed, want die kun je niet open rijden
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: wisselprobleem
Ja de wissel staat goed en rails past goed in elkaar,
Dus wat dat het probleem is?????????? Ik snap er niks meer van
Dus wat dat het probleem is?????????? Ik snap er niks meer van
Re: wisselprobleem
Hoi Rob,
observeer aandachtig wat er gebeurt, en hoe het gebeurt. Waarmee rijd je, waar gaat ie uit het spoor, waarmee gaat ie uit het spoor, en hoe gaat ie uit het spoor? Eenmaal je snapt wat er fout loopt, is de oplossing dikwijls nabij.
groetjes,
observeer aandachtig wat er gebeurt, en hoe het gebeurt. Waarmee rijd je, waar gaat ie uit het spoor, waarmee gaat ie uit het spoor, en hoe gaat ie uit het spoor? Eenmaal je snapt wat er fout loopt, is de oplossing dikwijls nabij.
groetjes,
Re: wisselprobleem
Zit er misschien hoogte verschil in de spoorstaven,bij de aansluiting van railsen en zeker de wissels moet je opletten dat er geen hoogte verschil is,dit kun je makkelijk zien door een wagon met de hand er over heen te duwen.
Als je voelt/ziet dat de wagon 'springt' dan zal je de rails moeten vlakken.
Als je voelt/ziet dat de wagon 'springt' dan zal je de rails moeten vlakken.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894