Hallo Ronald,
Bij deze wat opmerkingen over je ontwerp:
De bogen zijn her en der erg scherp. Ondergronds maakt dat niet zo veel uit, maar bovengronds heb je zoveel ruimte om mooie ruime boogstralen te gebruiken. Dat ziet er veel beter uit! Je paradetrajekt rechtsonder bv is lekker ruim. Probeer dat overal toe te passen. Met name in de hoek linksboven gaat het er krap toe.
Dan de aansluiting van je containerterminal/kolenoverslag. Hiervoor heb je een erg lang dubbelsporig paradetrajekt gebruikt. Persoonlijk zou ik dat traject gebruiken voor al je treinen. Alleen voor de aansluiting van de terminal vind ik persoonlijk zonde van de ruimte. En dubbelspoor zou dan ook iets te veel van het goede zijn, zo druk zal het in de terminal ook niet zijn.
De terminal zou ik direct op het station aansluiten. Het paradetrajekt achteraan kun je dan voor het "normale" spoor gebruiken.
Het station is wat recht-toe-recht-aan naar mijn smaak. Door het in een hele flauwe boog te leggen, maak je het wat speelser en minder strak. Als je toch liever rechte sporen in je station gebruikt, zou ik het station iets schuin leggen, ipv van parallel aan de baanrand. 10 graden maakt het aanzicht al heel anders.
Verder is het station behoorlijk druk met sporen. Eén of 2 spoortjes minder zou voor je treinverkeer ook meer dan voldoende zijn. Het is slechts een doorgangsstation aan een dubbelsporige lijn. 3 sporen per richting is dan misschien iets te veel van het goede.
De sporen van het zijlijntje en de aansluiting in het station zijn denk ik wel goed. Het lijntje is zo klein dat alleen het 1 perronspoor rechtvaardigt (en dat heb ingepland). Ik neem aan dat je alleen een of twee treinstellen laat pendelen tussen de 2 eindstationnetjes. Goederentreinen (of andere personentreinen) zullen niet van de hoofdbaan op de zijlijn wisselen, schat ik zo in.
Tenslotte zou ik iets meer ruimte voor de helices inplannen. Je hebt veel ruimte beschikbaar, maar ik denk dat met de hellingen in de helices nu behoorlijk steil zijn. Probeer een grotere straal te gebruiken. Of maak er een ovaal vormige helix van. Het is niet verplicht om een cirkel te gebruiken
Succes met verder plannen! Ik zal mijn ideeen nog even in een schetsje proberen te plaatsen.
Groet, Wim