Programmeren Digikeijs DR4018 en wissels schakelen via IB
Programmeren Digikeijs DR4018 en wissels schakelen via IB
Kan iemand mij helpen ?
Ik heb een testbaantje met een inhaalspoor gelegd om te gaan beginnen met digitaal rijden.
Nu heb ik daar een DR4088 terugmeldmodule op aangesloten met 5 blokken en een DR4018 met daaraan 2 electrische wissels. ( Fleischmann 9178 en 9179 )
Ik heb de SIGNAL en de POWER van de DR4018 doorgelust en aangesloten op de rail.
Ik druk de PROGRAM toets in en het ledje kleurt rood, maar gaat na 10-20 seconden ook weer uit.
Als ik de PROGRAM toets indruk op de DR4018, en ik zet mijn IB in programmeer mode gaat de led DIRECT uit.
Ik wil de decoder gewoon een adres gaan geven en dat lukt me gewoonweg niet, en ik word er hélémaal gek van...
Woont er iemand in de buurt van Helmond ( 't Hout ) die mij op het "juiste spoor" kan brengen door mij ter plekke het te komen uitleggen ?
De handleidingen kan in voortaan dromen, en tóch lukt het me niet om een adres aan een decoder toe te wijzen, en een wissel om te zetten via de IB.
Ik hoor graag van jullie...
Groeten,
Thom
Ik heb een testbaantje met een inhaalspoor gelegd om te gaan beginnen met digitaal rijden.
Nu heb ik daar een DR4088 terugmeldmodule op aangesloten met 5 blokken en een DR4018 met daaraan 2 electrische wissels. ( Fleischmann 9178 en 9179 )
Ik heb de SIGNAL en de POWER van de DR4018 doorgelust en aangesloten op de rail.
Ik druk de PROGRAM toets in en het ledje kleurt rood, maar gaat na 10-20 seconden ook weer uit.
Als ik de PROGRAM toets indruk op de DR4018, en ik zet mijn IB in programmeer mode gaat de led DIRECT uit.
Ik wil de decoder gewoon een adres gaan geven en dat lukt me gewoonweg niet, en ik word er hélémaal gek van...
Woont er iemand in de buurt van Helmond ( 't Hout ) die mij op het "juiste spoor" kan brengen door mij ter plekke het te komen uitleggen ?
De handleidingen kan in voortaan dromen, en tóch lukt het me niet om een adres aan een decoder toe te wijzen, en een wissel om te zetten via de IB.
Ik hoor graag van jullie...
Groeten,
Thom
Re: Programmeren Digikeijs DR4018 en wissels schakelen via I
Ik ken de wissel decoder niet, maar heb mogelijk een idee.
Je zegt als je de decoder in programeer stand zet en op een volgend de centrale op programeer mode zet de led uit gaat. Ik leid hier vanaf dat de baan spanning uit gaat, als de pom functie van de centrale aan staat kan je wel programeren op de hoofdbaan..
Mvg vincent
Je zegt als je de decoder in programeer stand zet en op een volgend de centrale op programeer mode zet de led uit gaat. Ik leid hier vanaf dat de baan spanning uit gaat, als de pom functie van de centrale aan staat kan je wel programeren op de hoofdbaan..
Mvg vincent
vincent
www.elfd.nl
www.elfd.nl
Je zet je Decoder in programmeer stand. Alleen je centrale niet. Dit staat ook nergens in je handleiding.
Wat je moet doen is je Decoder dus in de programmeerstand zetten. En vervolgens een wissel schakelen op je centrale met het adres wat je de Decoder wilt geven. De Decoder maakt er dan vanzelf opvolgende adressen van.
Wat je moet doen is je Decoder dus in de programmeerstand zetten. En vervolgens een wissel schakelen op je centrale met het adres wat je de Decoder wilt geven. De Decoder maakt er dan vanzelf opvolgende adressen van.
Bedankt voor je reactie, maar HOE dan ? Een wisseladres schakelen op de centrale is juist het probleem...FidOo schreef:Je zet je Decoder in programmeer stand. Alleen je centrale niet. Dit staat ook nergens in je handleiding.
Bedoel je dat je niet weet hoe je wissels moet schakelen op je centrale?
Dat staat toch in de handleiding?
Dat staat toch in de handleiding?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Hoi Thom,
Zelf heb ik de IB basic. Hierop zitten tussen de twee draaiknoppen 8 rode en 8 groene toetsen. Deze worden in "keyboard modus" gebruikt om de wissels mee te bedienen.
Een toetsenpaar (rode en groene boven elkaar) voor één wissel.
Om je decoder te programmeren, zet je de decoder in programmeerstand. Vervolgens druk je op de rode toets voor je eerste wissel (toets 1).
Je decoder zou het nu moeten doen.
Groetjes: Robby
Zelf heb ik de IB basic. Hierop zitten tussen de twee draaiknoppen 8 rode en 8 groene toetsen. Deze worden in "keyboard modus" gebruikt om de wissels mee te bedienen.
Een toetsenpaar (rode en groene boven elkaar) voor één wissel.
Om je decoder te programmeren, zet je de decoder in programmeerstand. Vervolgens druk je op de rode toets voor je eerste wissel (toets 1).
Je decoder zou het nu moeten doen.
Kijk, daar heb ik wat aan...gelukt !!
Bedankt Robby, nou een Viesmann sein uitproberen.
Ik heb nu 2 wissels op OUT1 en OUT2 zitten, kan ik dat sein nu klakkeloos op OUT3 zetten ?
Bedankt Robby, nou een Viesmann sein uitproberen.
Ik heb nu 2 wissels op OUT1 en OUT2 zitten, kan ik dat sein nu klakkeloos op OUT3 zetten ?
-
Als het een armsein is, dat net als een fleischmann wissel door twee spoeltjes wordt aangedreven, dan mag het geen probleem zijn.
Anders zul je toch even de handleiding van je decoder moeten raadplegen.
Anders zul je toch even de handleiding van je decoder moeten raadplegen.
Dat kan ook als het een lichtsein is met ledjes, maar dit was al een zware bevalling, zou daar dus maar niet aan beginnen. Of je moet heel goed kunnen lezen en heel goed kunnen doen wat er staat.lier0120 schreef:Ik heb nu 2 wissels op OUT1 en OUT2 zitten, kan ik dat sein nu klakkeloos op OUT3 zetten ?
Groetjes