Rheinteufelswald V 3.0
Re: Rheinteufelswald
Wordt steeds mooier jouw baan
Vraagje, hoe heb jij de afrastering voor de koeienweide gemaakt?
ik moet nl. ook zoiets nog maken.
gr. Ron.
Vraagje, hoe heb jij de afrastering voor de koeienweide gemaakt?
ik moet nl. ook zoiets nog maken.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
@Ron. Ik gebruik spelden met zo'n plastic kopje, die zijn makkelijk met je blote handen aan te drukken zonder de speld in je vinger te hebben ipv in de baan. Druk de spelden ca. 3 cm (=5m) van elkaar in de baan zodat ze goed vast zitten.. Knip de spelden af met een zijkniptang. Gebruik eventueel een dun latje als mal om steeds dezelfde hoogte(ca. 7mm) te hebben.
Knoop vervolgens het draad bij de eerste paal met een enkele steek (die leg je als eerste als je je schoenveter strikt) en verzeker deze steek met een beetje secondelijm. Ga vervolgens met de lijn naar de volgende paal, doe daar een slag omheen, breng de lijn mbv een pincet omhoog tot boven aan de paal, verzeker de slag met secondelijm, wacht even. Herhaal dit procede tot de laatste paal en klaar is kees. Ik gebruikte voor de draad 0,25 mm dik garen uit de scheepsmodelbouw, misschien is er nog dunner draad te vinden.
Het is misschien ook mogelijk om de draad aan de speld te lijmen zonder slag om de speld. Ik heb het niet geprobeerd, ik vond het zo al voldoende gepriegel.
Na afloop natuurlijk nog schilderen.
Knoop vervolgens het draad bij de eerste paal met een enkele steek (die leg je als eerste als je je schoenveter strikt) en verzeker deze steek met een beetje secondelijm. Ga vervolgens met de lijn naar de volgende paal, doe daar een slag omheen, breng de lijn mbv een pincet omhoog tot boven aan de paal, verzeker de slag met secondelijm, wacht even. Herhaal dit procede tot de laatste paal en klaar is kees. Ik gebruikte voor de draad 0,25 mm dik garen uit de scheepsmodelbouw, misschien is er nog dunner draad te vinden.
Het is misschien ook mogelijk om de draad aan de speld te lijmen zonder slag om de speld. Ik heb het niet geprobeerd, ik vond het zo al voldoende gepriegel.
Na afloop natuurlijk nog schilderen.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Rheinteufelswald
Er is zeker dunner draad. Ik leen een metertje van mijn zoon. Deze is hobbyvisser. Als hij weer een spoel van een enkele tientallen meters op zijn molen zit te spoelen, leen ik het uiteinde. Dit is van dun tot zeer dun. 0,01mm.
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Re: Rheinteufelswald
Andre,
Bedankt voor je uitleg, ga er eens mee rommelen.
gr. Ron
Bedankt voor je uitleg, ga er eens mee rommelen.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Re: Rheinteufelswald
André,
Je hebt net zo'n probleem als MartinD, stoomloc die met zijn voorwiel over de bielzen rammelt.
Zie de foto onder deze tekst:
Je hebt net zo'n probleem als MartinD, stoomloc die met zijn voorwiel over de bielzen rammelt.
Zie de foto onder deze tekst:
Verder mooie foto's van een mooie baan.De BR03 met een sneltrein aan de haak verlaat het station.
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
@ Gerard goede tip. ik heb er een proef mee genomen. Het lijmt iets moeilijker dan het scheepsbouwdraad, maar ziet er heel veel beter uit. Bij gelegenheid vervang ik mijn afrasteringen.
@Ben dat heb je ervan als je de loc met de hand in de goede positie schuift voor de foto.
Ben inmiddels bezig het dorp te bevolken. Twee stationschefs geven met zo'n ouderwets spiegelei een BR64 en een BR03 toestemming te vertrekken.
Een dame in rood lakleer probeert voorbijrijdende automobilisten te interesseren in haar diensten.
Hoewel de weg nog maar zeer kortgeleden is aangelegd moet er nu alweer gerepareerd worden.
Het terrasje van het Forum café is in gebruik genomen en het gasthof "Zum wilden hirsch" wordt bevoorraad.
De macrofotografie laat meer zien dan het blote oog. Café Forum staat niet helemaal met al z'n muren op de fundering. Ik zal dit nog moeten camoufleren.
@Ben dat heb je ervan als je de loc met de hand in de goede positie schuift voor de foto.
Ben inmiddels bezig het dorp te bevolken. Twee stationschefs geven met zo'n ouderwets spiegelei een BR64 en een BR03 toestemming te vertrekken.
Een dame in rood lakleer probeert voorbijrijdende automobilisten te interesseren in haar diensten.
Hoewel de weg nog maar zeer kortgeleden is aangelegd moet er nu alweer gerepareerd worden.
Het terrasje van het Forum café is in gebruik genomen en het gasthof "Zum wilden hirsch" wordt bevoorraad.
De macrofotografie laat meer zien dan het blote oog. Café Forum staat niet helemaal met al z'n muren op de fundering. Ik zal dit nog moeten camoufleren.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 13 mei 2018 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Deze week een drietal vrijstaande woningen gebouwd. De tuinen moeten nog worden aangelegd
In een middelgrote stad mag een stadhuis natuurlijk niet ontbreken.
Schuin tegenover het station heb ik een plaatsje voor het raadhuis kunnen vinden.
In een middelgrote stad mag een stadhuis natuurlijk niet ontbreken.
Schuin tegenover het station heb ik een plaatsje voor het raadhuis kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 13 mei 2018 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Ook nog tijd gevonden om wat te rijden. Het fototoestel is dan natuurlijk bij de hand.
De BR50 met een gemengde goederentrein en de V200 met een sneltrein.
Kijk hier voor de raadselachtige avonturen met de V200.
BR64 met een boemeltje en de BR03 met een sneltrein.
BR24 met een boemeltrein en BR55 met een gemengde goederentrein.
BR03 onderweg.
VT95 ontmoet de V200.
BR64 met boemeltrein en BR52 met boemeltrein.
De BR52 (eigenlijk een goederentreinloc) vervangt tijdelijk de BR78, die normaal voor deze boemel staat. De BR78 is tijdelijk buiten bedrijf omdat het pinnetje, dat de drijfstang verbindt met het achterste wiel, het luchtruim koos tijdens het verwisselen van de ASB.
Het pinnetje bleef helaas onvindbaar, een vervanger is besteld.
De BR50 met een gemengde goederentrein en de V200 met een sneltrein.
Kijk hier voor de raadselachtige avonturen met de V200.
BR64 met een boemeltje en de BR03 met een sneltrein.
BR24 met een boemeltrein en BR55 met een gemengde goederentrein.
BR03 onderweg.
VT95 ontmoet de V200.
BR64 met boemeltrein en BR52 met boemeltrein.
De BR52 (eigenlijk een goederentreinloc) vervangt tijdelijk de BR78, die normaal voor deze boemel staat. De BR78 is tijdelijk buiten bedrijf omdat het pinnetje, dat de drijfstang verbindt met het achterste wiel, het luchtruim koos tijdens het verwisselen van de ASB.
Het pinnetje bleef helaas onvindbaar, een vervanger is besteld.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 13 mei 2018 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Mooie scenes in het dorp! En inderdaad, macrofotografie heeft zo zijn nadelen, de sporadisch op het wegdek terechtgekomen grassprieten en dergelijke vallen ook op (heb er ook last van!)
Mogelijk is er al eerder eens op gereageerd maar de achtergrond geeft een heel interessant diepte-effect met de donkere heuvels en een donkere lucht met de wat lichtere hemel verder weg. Regenachtig?
Mogelijk is er al eerder eens op gereageerd maar de achtergrond geeft een heel interessant diepte-effect met de donkere heuvels en een donkere lucht met de wat lichtere hemel verder weg. Regenachtig?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
De lucht is inderdaad wat donker uitgevallen, waardoor je de lucht krijgt zoals die er op grote hoogte (ruim boven de boomgrens) uitziet.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
De tuinen bij de drie vrijstaande woningen zijn aangelegd.
De hoofdstraat van Rtw begint gezellig druk te worden.
Deze loc (BR78) is tijdelijk buiten gebruik. Het pinnetje dat de drijfstang bevestigt aan het achterste wiel sprong weg tijdens de montage na het aanbrengen van een nieuwe ASB. Het wachten is op het vervangende pinnetje.
De BR01 met een vijftal rijtuigen. Het maximum dat deze loc wil trekken, ondanks een extra stel ASB-en.
De BR94 met een lokaal gemengd goederentreintje. Het starre frame van deze loc veroorzaakt zo nu en dan kortsluiting bij het passeren van een wissel (althans dat is mijn vermoeden).
De scenery nadert z'n voltooiing. Een tweetal overzichtsfoto's van respectievelijk het oostelijk en het westelijk deel van de baan.
Ik sta hiermee voor de keuze ga ik verder met het nader detailleren van de scenery of begin ik opnieuw dan wel ga drastisch verbouwen. Ik neig naar het laatste, ik heb ideeën om het sporenplan te verbeteren om een evenwichtiger gebruik van de sporen mogelijk te maken. Doordat het station vanaf de hoofdbaan alleen bereikbaar is komend vanaf de oostelijke helix wordt het westelijk deel van de baan wat onderbedeeld met verkeer. Tevens denk ik dat het mogelijk moet zijn het aandeel van het zichtbare spoor in het sporenplan te vergroten.
De hoofdstraat van Rtw begint gezellig druk te worden.
Deze loc (BR78) is tijdelijk buiten gebruik. Het pinnetje dat de drijfstang bevestigt aan het achterste wiel sprong weg tijdens de montage na het aanbrengen van een nieuwe ASB. Het wachten is op het vervangende pinnetje.
De BR01 met een vijftal rijtuigen. Het maximum dat deze loc wil trekken, ondanks een extra stel ASB-en.
De BR94 met een lokaal gemengd goederentreintje. Het starre frame van deze loc veroorzaakt zo nu en dan kortsluiting bij het passeren van een wissel (althans dat is mijn vermoeden).
De scenery nadert z'n voltooiing. Een tweetal overzichtsfoto's van respectievelijk het oostelijk en het westelijk deel van de baan.
Ik sta hiermee voor de keuze ga ik verder met het nader detailleren van de scenery of begin ik opnieuw dan wel ga drastisch verbouwen. Ik neig naar het laatste, ik heb ideeën om het sporenplan te verbeteren om een evenwichtiger gebruik van de sporen mogelijk te maken. Doordat het station vanaf de hoofdbaan alleen bereikbaar is komend vanaf de oostelijke helix wordt het westelijk deel van de baan wat onderbedeeld met verkeer. Tevens denk ik dat het mogelijk moet zijn het aandeel van het zichtbare spoor in het sporenplan te vergroten.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 13 mei 2018 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
De BR78 is weer in dienst gesteld nadat het weggesprongen boutje (plm. 1x3 mm), dat de drijfstang verbindt met het achterste wiel, is vervangen.
De BR52 heeft nu weer de sleep waarvoor die eigenlijk bedoeld is.
De plannen voor de verbouwing beginnen vorm te krijgen. Het schaduwgedeelte blijft vrijwel onaangeroerd, alleen het toegangsspoor tot de westelijke helix blijft langer zichtbaar. Een tweetal sporen bij het station Rtw gaan vervallen, worden in de praktijk nauwelijks gebruikt. een klein goederenspoortje tbv de houtzagerij wordt toegevoegd.
De loop van de rivier wordt verlegd.
Het zichtbare gedeelte gaat er dan zo uitzien.
Mijn vrouw heeft me op het hart gedrukt dat ik pas mag beginnen met de verbouwing als de kleinkinderen geweest zijn. Ik hou me dus tot die tijd bezig met het bouwen van een aantal bruggen. In het nieuwe plan zijn er tenminste drie (tweesporig) nodig voor de overspanning van de rivier en het spoor. Een brug is inmiddels gereed.
De BR52 heeft nu weer de sleep waarvoor die eigenlijk bedoeld is.
De plannen voor de verbouwing beginnen vorm te krijgen. Het schaduwgedeelte blijft vrijwel onaangeroerd, alleen het toegangsspoor tot de westelijke helix blijft langer zichtbaar. Een tweetal sporen bij het station Rtw gaan vervallen, worden in de praktijk nauwelijks gebruikt. een klein goederenspoortje tbv de houtzagerij wordt toegevoegd.
De loop van de rivier wordt verlegd.
Het zichtbare gedeelte gaat er dan zo uitzien.
Mijn vrouw heeft me op het hart gedrukt dat ik pas mag beginnen met de verbouwing als de kleinkinderen geweest zijn. Ik hou me dus tot die tijd bezig met het bouwen van een aantal bruggen. In het nieuwe plan zijn er tenminste drie (tweesporig) nodig voor de overspanning van de rivier en het spoor. Een brug is inmiddels gereed.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 13 mei 2018 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Rheinteufelswald
Weer een prima ideeën, lekker verder rommelen.
Ach ja, mijn vrouw probeert me ook wel eens dingen op het het te drukken, alleen heb ik een houten hart, en ze druk te zacht
Maar mooie foto's
Ach ja, mijn vrouw probeert me ook wel eens dingen op het het te drukken, alleen heb ik een houten hart, en ze druk te zacht
Maar mooie foto's
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Rheinteufelswald
Andre,
Maar goed dat ik niet woon in een van die drie huizen, zitten wel op een propje, had de gemeente niet wat meer grond in de aanbieding ?
Begint wel een mooie baan met een mooie aankleding te worden.
Maar goed dat ik niet woon in een van die drie huizen, zitten wel op een propje, had de gemeente niet wat meer grond in de aanbieding ?
Begint wel een mooie baan met een mooie aankleding te worden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Ben,
de kleinste kavel is ca. 300 m2, de grootste ca. 900 m2, voor onze begrippen (westen des lands), voldoende tot groot. Het gebruik van een vrij grote brandpuntsafstand bij het maken van de foto veroorzaakt het in elkaar drukken van het perspectief, waardoor de kavels kleiner lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
de kleinste kavel is ca. 300 m2, de grootste ca. 900 m2, voor onze begrippen (westen des lands), voldoende tot groot. Het gebruik van een vrij grote brandpuntsafstand bij het maken van de foto veroorzaakt het in elkaar drukken van het perspectief, waardoor de kavels kleiner lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Andre,
Het grondstuk waar mijn huis (hoekhuis) op staat is 300m2 maar als ik de vrijstaande woningen zie kan ik me niet voorstellen dat deze op min. 300m2 grond staan.
Hoe rijdt de Br78 ? wil deze ook kopen.
Het grondstuk waar mijn huis (hoekhuis) op staat is 300m2 maar als ik de vrijstaande woningen zie kan ik me niet voorstellen dat deze op min. 300m2 grond staan.
Hoe rijdt de Br78 ? wil deze ook kopen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
De BR78 (van Flm.) rijdt uitstekend met dien verstande dat analoog het ding er als een raket vandoor gaat, tegen de 300 km/u. Maar aangezien ik digitaal rijdt en altijd, ook als ik eens handmatig rijdt, dmv iTrain bestuur, heb ik hier geen last van. Ik heb het ding een paar jaar geleden 2e hands gekocht bij Harlaar. Na aanvankelijk wat contactproblemen heb ik de slepers vervangen en sindsdien rijdt het ding uitstekend.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Deze week heb ik een bewaakte spoorwegovergang in elkaar geknutseld. Klik hier voor het apparaat in werking.
Het apparaat wordt aangedreven door twee servo's, die aangestuurd worden middels een DR4024. In het nieuwe baanplan is een plaatsje ingeruimd voor deze overgang.
Afgelopen weekend zijn de kleinkinderen geweest, de verbouwing kan dus aangevangen worden. Daartoe zal wel eerst enig sloopwerk verricht moeten worden en dat kost toch wel enige zelfoverwinning.
Het apparaat wordt aangedreven door twee servo's, die aangestuurd worden middels een DR4024. In het nieuwe baanplan is een plaatsje ingeruimd voor deze overgang.
Afgelopen weekend zijn de kleinkinderen geweest, de verbouwing kan dus aangevangen worden. Daartoe zal wel eerst enig sloopwerk verricht moeten worden en dat kost toch wel enige zelfoverwinning.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Erg mooi! Heb je wat meer details over hoe je dit gemaakt hebt?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Rheinteufelswald
Doet het een stuk beter dan de mijne André! Mooi gedaan.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
@Harry dank je.
@Steven, aanvankelijk was ik begonnen met het geheel te maken van styreen. De staanders van 4 x 1 mm, de slagboom van een styrenen pijp van 2mm met daar omheen een pijpje van 4 mm als contragewicht. Deze combineren met een asje van verenstaal van 0.8 mm was geen gelukkige keuze. Je hoefde er bij wijze van spreken maar naar te wijzen en het brak. Daarom heb ik gekozen om de slagboom te maken van messing pijp van 2 mm resp. 4 mm. De staanders heb ik gemaakt van vliegtuigtriplex van 4 x 1 mm. Het asje van verenstaal heb ik met secondenlijm vastgezet in de staanders.
De bediening met de DR4024 is erg eenvoudig. De DR4024 is voor zien van viertal presets, die de decoder middels het wijzigen van CV 47 in één keer geheel configureren voor een bepaald doel. Preset 3 configureert de decoder voor de bediening van een AHOB. Dwz twee servo's die gelijk bediend worden met massa-simulatie, alsmede twee uitgangen voor de knipperlichten
@Steven, aanvankelijk was ik begonnen met het geheel te maken van styreen. De staanders van 4 x 1 mm, de slagboom van een styrenen pijp van 2mm met daar omheen een pijpje van 4 mm als contragewicht. Deze combineren met een asje van verenstaal van 0.8 mm was geen gelukkige keuze. Je hoefde er bij wijze van spreken maar naar te wijzen en het brak. Daarom heb ik gekozen om de slagboom te maken van messing pijp van 2 mm resp. 4 mm. De staanders heb ik gemaakt van vliegtuigtriplex van 4 x 1 mm. Het asje van verenstaal heb ik met secondenlijm vastgezet in de staanders.
De bediening met de DR4024 is erg eenvoudig. De DR4024 is voor zien van viertal presets, die de decoder middels het wijzigen van CV 47 in één keer geheel configureren voor een bepaald doel. Preset 3 configureert de decoder voor de bediening van een AHOB. Dwz twee servo's die gelijk bediend worden met massa-simulatie, alsmede twee uitgangen voor de knipperlichten
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Na enige zelfoverwinning ben ik enkele dagen geleden begonnen met de sloop. Ik beperk me tot drie foto's.
Gelukkig is gisteren de wederopbouw aangevangen.
Binnenkort komen er vast weer inspirerender foto's.
Gelukkig is gisteren de wederopbouw aangevangen.
Binnenkort komen er vast weer inspirerender foto's.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Oh André,
Je hebt wel echt rigoreus aangepakt.
Ben ik even een gelukkige die je baan in het echt heb mogen aanschouwen!
Ben erg benieuwd wat je nu weer gaat maken.
Succes!
Groet Bart
Je hebt wel echt rigoreus aangepakt.
Ben ik even een gelukkige die je baan in het echt heb mogen aanschouwen!
Ben erg benieuwd wat je nu weer gaat maken.
Succes!
Groet Bart