ultieme keerlus terugmelden
ultieme keerlus terugmelden
Beste,
Ik heb een ultieme keerlus module (v1.4) gekocht via marktplaats.
Op de print zijn 3 aansluitingen om terug te melden via S88.
Zodat er 3 terugmeldingen zijn per blok.
Misschien klinkt het onlogisch... maar ik wil heel graag alle 3 de aansluitingen van de keerlusprint op 1 aansluiting van de S88 decoder. Ik heb bedacht dit te doen door de 3 aansluitingen op de keerlusprint aan elkaar door te verbinden en het zo als 1 aan te sluiten op de S88. Mijn vraag is of dit veilig kan zonder kortsluiting etc.
Alvast bedankt,
Michel
(www.1op160.nl)
Ik heb een ultieme keerlus module (v1.4) gekocht via marktplaats.
Op de print zijn 3 aansluitingen om terug te melden via S88.
Zodat er 3 terugmeldingen zijn per blok.
Misschien klinkt het onlogisch... maar ik wil heel graag alle 3 de aansluitingen van de keerlusprint op 1 aansluiting van de S88 decoder. Ik heb bedacht dit te doen door de 3 aansluitingen op de keerlusprint aan elkaar door te verbinden en het zo als 1 aan te sluiten op de S88. Mijn vraag is of dit veilig kan zonder kortsluiting etc.
Alvast bedankt,
Michel
(www.1op160.nl)
Re: ultieme keerlus terugmelden
Nee
Mvg,
Arnoud
Mvg,
Arnoud
Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Re: ultieme keerlus terugmelden
Klinkt zeker onlogisch.... voor mijn nieuwsgierigheid en leerfactor.... waarom zou je dat willen?????Misschien klinkt het onlogisch...
Re: ultieme keerlus terugmelden
Eigenlijk om een heel logische reden.martinb schreef:waarom zou je dat willen?????
Bestaande software voor het aansturen van de modelbaan is in zovere "dom" dat het 3 terugmeldaansluitingen nodig heeft per blok zodat de software weet van welke kant de trein komt en in welk stuk van een blok de trein is.
Samen met mijn broer zijn we zelf een stuk software aan het maken waar de intelligentie in de software zit en niet in de hardware. De software kan door slimmigheden tamelijk noukeurig bepalen waar de treinen zijn. Doordat we dit allemaal in de software maken is hiervoor veel minder (relatief) "dure" hardware nodig.
We zijn nog hard aan het werk om de software verder uit te werken...
Maar voor eigen gebruik begint het al wat te worden.
Ik hoop dat dit een beetje inzicht geeft in mijn onlogische vraag
Gr, Michel
(www.1op160.nl)
Re: ultieme keerlus terugmelden
Ahum... Ik gebruik in mijn schaduwstation 1 melder per blok...... (koploper) Met massa vertraging en leren remmen ziet het er nog niet eens zo gek uit. (koploper) In de zichtstukken 2 en nergens 3.Bestaande software voor het aansturen van de modelbaan is in zovere "dom" dat het 3 terugmeldaansluitingen nodig heeft per blok
Re: ultieme keerlus terugmelden
Ik ga hier geen discusie houden over of het op sommige punten wel met 1 terugmelding kan...
Het is ook niet mijn bedoeling mensen hier aan te vallen op welke software ze gebruiken.
Het is een hobby en iedereen moet doen wat ie zelf kiest en fijn vindt.
Omdat ik deze hobby heel leuk vindt maar helaas ook wat prijzig ben ik gaan kijken waar ik kon bezuinigen...
En dure decoders waar je er toch redelijk wat van nodig hebt leek mij een goed punt.
Ik heb met wat we tot nu toe gemaakt hebben, gezien dat door de software "slimmer" te maken er minder kosten gemaakt hoeven te worden aan hardware. En dat de software met zeer hoge precisie weet waar treinen zijn en tot stilstand gaan komen.
Nogmaals, het is niet mijn bedoeling mensen hier aan te vallen.
(ik wil alleen proberen het iets betaalbaarder te maken)
Gr, Michel
Het is ook niet mijn bedoeling mensen hier aan te vallen op welke software ze gebruiken.
Het is een hobby en iedereen moet doen wat ie zelf kiest en fijn vindt.
Omdat ik deze hobby heel leuk vindt maar helaas ook wat prijzig ben ik gaan kijken waar ik kon bezuinigen...
En dure decoders waar je er toch redelijk wat van nodig hebt leek mij een goed punt.
Ik heb met wat we tot nu toe gemaakt hebben, gezien dat door de software "slimmer" te maken er minder kosten gemaakt hoeven te worden aan hardware. En dat de software met zeer hoge precisie weet waar treinen zijn en tot stilstand gaan komen.
Nogmaals, het is niet mijn bedoeling mensen hier aan te vallen.
(ik wil alleen proberen het iets betaalbaarder te maken)
Gr, Michel
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: ultieme keerlus terugmelden
Hallo Michel,
Ik vat, en ik denk de meeste onder ons, het zo ook niet zo op hoor. De wil om software slimmer te maken is alleen maar goed echter er kleeft een nadeel aan het werken met beperkte detectie. Hoe constateer je dat er ergens een wagon is blijven hangen.
Ik rij op dit moment op mijn nieuwe gedeelte met een melder per blok. En moet zeggen dat dit uitstekend gaat en spaart me 4 S88 bezetmelders uit. Na aanvankelijke opstart problemen zijn deze grotendeels geëlimineerd. Echter na een blackout is het even opletten want dan kan het wel eens verkeerd gaan. Ook kunnen er problemen ontstaan met achtergebleven wagons wat gelukkig niet vaak gebeurd omdat de treinen star gekoppeld zijn.
Wat betreft je keerlus, als je dan toch met die slimme software werkt heb je toch aan een van de drie genoeg.
Ik vat, en ik denk de meeste onder ons, het zo ook niet zo op hoor. De wil om software slimmer te maken is alleen maar goed echter er kleeft een nadeel aan het werken met beperkte detectie. Hoe constateer je dat er ergens een wagon is blijven hangen.
Ik rij op dit moment op mijn nieuwe gedeelte met een melder per blok. En moet zeggen dat dit uitstekend gaat en spaart me 4 S88 bezetmelders uit. Na aanvankelijke opstart problemen zijn deze grotendeels geëlimineerd. Echter na een blackout is het even opletten want dan kan het wel eens verkeerd gaan. Ook kunnen er problemen ontstaan met achtergebleven wagons wat gelukkig niet vaak gebeurd omdat de treinen star gekoppeld zijn.
Wat betreft je keerlus, als je dan toch met die slimme software werkt heb je toch aan een van de drie genoeg.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: ultieme keerlus terugmelden
Michel,
Maar om je een antwoord te geven op je eigenlijke vraag, los wat het verdere nut is, of wat de achterliggende gedachte ook is.
Je kunt de 3 melders zonder problemen aansluiten op 1 terugmeld contact.
Mvg
Wim.
Maar om je een antwoord te geven op je eigenlijke vraag, los wat het verdere nut is, of wat de achterliggende gedachte ook is.
Je kunt de 3 melders zonder problemen aansluiten op 1 terugmeld contact.
Mvg
Wim.
Re: ultieme keerlus terugmelden
Dat zou opzich ook prima werken.R Fongers schreef:Wat betreft je keerlus, als je dan toch met die slimme software werkt heb je toch aan een van de drie genoeg.
Ik wilde alleen weten of ik alle 3 de vaken kun terugmelden op 1 aansluiting.
En dat kan begrijp ik van Wim...
Bedankt Wim...
Gr, Michel