Baanplan 2.00 x 1.30 mtr

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Andre de Ruiter

Re: Baanplan 2.00 x 1.30 mtr

Bericht door Andre de Ruiter »

Doniek, stel je eens voor de wissel rechtsonderin je schaduwstation raakt defect. Hoe ga je die vervangen met 11 cm ruimte er boven? Ik heb net een compleet schaduwstation vervangen en was blij dat de vrije ruimte boven het schaduwstation 28 cm was.

Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Onderwerp starter
doniek

Bericht door doniek »

Hoi André,

Dat is inderdaad een krappe ruimte. Mijn idee was om het schaduwstation op één plaat te monteren, waarbij ik alleen de 'op-' en 'afrit' hoef aan te koppelen. Op deze manier kan ik het schaduwstation afkoppelen en onder de baan uit halen voor eventuele aanpassingen of onderhoud. Op de punten waar de 'op-' en 'afrit' zitten komt zit er nog een 'heuvel' overheen, waardoor de werkbare hoogte +- 26cm is, waarbij de achter- en zijkant ook open blijft.
Ik hoop dat dat het probleem oplost.

Maartenkr

Bericht door Maartenkr »

Super mooi ontwerp! dit inspireert mij wel! ga dit even volgen!

Onderwerp starter
doniek

Bericht door doniek »

Maartenkr schreef:Super mooi ontwerp! dit inspireert mij wel! ga dit even volgen!
:) Thanks, leuk om te horen!

Dan is het misschien ook goed om de laatste versie even te laten zien ;). Ben op basis van de adviezen hier namelijk toch van plan om er een helix in te bouwen, zodat er wat meer ruimte boven het schaduwstation is.

Het eerste niveau ziet er momenteel zo uit. Belangrijkste wijzigingen zijn de kruising bij het station, zodat bijna alles vanuit beide richtingen berijdbaar is (met name het opstelterrein). Ook het opstelterrein is wat anders aangelegd zodat er wat meer mogelijkheden zijn om te rangeren. Ik ben over dat deel zelf nog niet helemaal tevreden, maar gelukkig ben ik daar nog lang niet :).
Afbeelding

Het schaduwdeel is dus voorzien van een helix, waardoor er ook een tweesporig paradespoor ontstaan is, daar ben ik dan weer wel tevreden over ;).
Afbeelding

Voor het idee nog een 3D weergave.
Afbeelding

Aanvullingen en tips zijn weer meer dan welkom!!

Plaats reactie