De Geinbaan van Jan

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gesloten

Onderwerp starter
MarcoFM12

De Geinbaan van Jan

Bericht door MarcoFM12 »

Ik heb even een apart topic aangemaakt mbt de Geinbaan.
Mocht het niet mogen hoor ik dit graag.

Beste Nspoor vrienden...

Is vindt het steeds weer zo sneu voor Jan om te lezen met welke tegenslagen hij steeds heeft te kampen.
Familie... zijn lieve hond... zijn eigen gezondheid en nu de Geinbaan die ermee gestopt is.
Met de kerstgedachten in het hoofd gaat me dit persoonlijk aan het hart.
De Geinbaan is voor mijn gevoel Jan zijn levenswerk.

Jan zoekt een wattagemeter om zijn verbruik van de baan te meten.
Heb ik voor hem hier gratis liggen.
Die komt jouw kant op Jan !

Maar,
kunnen we, mits Jan dit natuurlijk wil, niet met wat meer helpen als forum ?
De gehele baan moet opnieuw bedraad worden lees ik in zijn topic.
Mijn vraag is dan ook aan de andere leden die in de buurt van Nieuwegein wonen,
zullen we Jan helpen met die klus ?

Ik wil hem dolgraag helpen om de Geinbaan weer op de rit te krijgen.
Erg veel technische kennis heb ik niet qua schakelingen etc. maar een helpende hand wil ik
graag bieden.

Zullen we 2017 het jaar van de Geinbaan geven zodat Jan met een bedrijfszekere modelbaan zijn hobby verder kan realiseren zonder iedere keer een tegenslag en 5 stappen achteruit ?

Groetjes,
Marco

Maurits71

Re: De Geinbaan van Jan

Bericht door Maurits71 »

Marco, Ik vindt het een heel nobel plan en ik hoop van ganser harte dat er rondom utrecht een aantal mensen bereidt zijn om Jan een stapje verder te helpen, echter gezien de reactie's , of beter het gebrek er van denk ik dat je er zelf heel hard aan zal moeten trekken.

Het probleem met dit soort acties is vaak, reis afstand en tijd en met hoeveel mensen wil je dat gaan doen, Jan zijn baan is niet een van de kleinste, echter heeft ook weer niet de ruimte dat je er met 5 man onder kan liggen, maar goed. laten we hopen dat wat met kennis onderlegde mensen op staan en dat dit niet verzand in een deceptie door gebrek aan interesse.

( en ja de afstand Gamlingay, naar Nieuwegein is me echt te ver. )

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

FidOo

Bericht door FidOo »

Marco, omdat ik toch niet helemaal stil wil blijven toch een reactie van mijn kant.

Ik waardeer je nobele gebaar, maar ik persoonlijk zie het niet zitten. ten eerste ontbreekt het me al aan tijd om meer aan mn eigen baan te spenderen. Daarnaast is het heel lastig om zonder budget zo iets fatsoenlijk te doen.

Overigens denk ik absoluut niet dat de treinbaan zoveel stroom trekt dat de zekeringen er uit vliegen!!!! (10Ampere is 2300W, als je er van uit gaat dat een n-lok ongeveer 0.3A gebruikt..)

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Zolderspoor

Bericht door Zolderspoor »

Vrienden, collegae, mede-modelspoorders……

In de eerste plaats mijn complimenten voor de bereidheid om daadwerkelijk iets voor een mede-hobbyist te willen organiseren. Dat siert jullie.

Ik ken Jan en zijn Geinbaan nu zo’n 4 jaar en naast de – soms heel frequente – mailwisselingen over de problemen waar hij tegenaan loopt, ook van enige persoonlijke ontmoetingen en mailwisselingen over andere dan hobby-zaken. Hij is niet de eerste modelspoorder waarbij ik een helpende hand heb uitgestoken, maar daarvan wel degene met de minste daadwerkelijke ruimte op zijn hobby-kamer. Die omstandigheid, de low-budget-benadering en zijn niet-technische kennis maken hem beslist geen zielenpoot. Integendeel, hij ziet moeilijkheden als uitdagingen en weet soms heel frappante oplossingen te bedenken. Zie bijvoorbeeld zijn auto-project.

Ik denk te mogen inschatten dat Jan zich niet echt geholpen zal voelen als we met één of meerdere personen bij en voor hem het sleutelwerk gaan verrichten. Nog afgezien van de omstandigheid dat zijn “centrale” grotendeels bestaat uit ouderwetse telefoonrelais, waarmee niet iedereen meer vertrouwd is. Daarnaast werkt hij het liefst in een omgeving die niet geheel vrij is van een zekere mate aan chaos.

Hoe goed bedoeld ook, denk ik dat Jan hulp in deze vorm niet wil. Dat baseer ik op zijn eigen woorden, uit een privé-mail: “Nee, ik klooi gewoon lekker in mijn uppie verder en kan straks alleen maar trots zijn op mezelf dat ik de problemen van dit moment weer heb overwonnen.”

janiegein

Bericht door janiegein »

Beste medespoorders,

voor iedereen die over bovenstaand geopend topic heeft nagedacht en de mogelijkheden heeft onderzocht kan ik alleen maar respect en dankbaarheid opbrengen.

MarcoFM12 ik dank je voor het idee om dit eventueel op te zetten maar zoals Rob-zolderspoor het omschrijft daar kan ik mij volledig mee verenigen.

Ik denk dat ik heel goed in staat zal zijn om alle problemen uiteindelijk opgelost te krijgen.
Het is tenslotte zo dat toen ik eind 2012 deze baan ging opzetten dit inderdaad zag als een voor mij onmogelijke uitdaging.
Toch ben ik die uitdaging met mezelf aangegaan en eerlijk is eerlijk ik had nooit gedacht zover te komen als ik nu ben gevorderd.

Oke er is de nodige tegenslag maar deze is en zijn niet onoverkomelijk.

Ondanks alle goede bedoelingen van MarcoFM12 ben ik inderdaad iemand die graag maar aanrommelt, het liefst alleen lekker tussen de zooi met een beetje stress erbij en de grijze massa volop aan het draaien hoe e.e.a. voor elkaar te boksen.

Dat ik in mijn onkunde volop fouten maak is niet erg, van die fouten kan ik alleen maar leren want ook al ben ik 70 jaar je bent nooit te oud om te leren zolang je maar leren wil.

Ik hoop met mijn afwijzend houding voor het helpen met opnieuw de bedrading trekken ik niemand tegen de schenen schop en ondankbaar wil overkomen.

Als er al hulp nodig zal zijn dan zal dat echt alleen zijn als ik er niet meer uitkom en hoop dat jullie dan bereid zijn met de super kennis die er onder ons heerst mij daar in Jip en Janneke taal deelgenoot van te maken en gezamenlijk de theoretische mogelijkheden benutten om mijn problematiek oplossen.

ik weet niet hoe ik het anders onder woorden zou moeten brengen.

Nogmaals dank aan een ieder.

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onderwerp starter
MarcoFM12

Bericht door MarcoFM12 »

Rob en Jan,

Mooi en duidelijk verwoord.
Ik had via pb al een antwoord van Jan erop gehad en uiteraard respect ervoor.
Ik was zelf eerder bang dat ik je voor je schenen zou schoppen hiermee Jan.

Gelukkig kan ik je aan een wattagemeter helpen,
die komt na de kerst naar je toe.

Topic mag dicht hoor. ;)

Groetjes,
Marco
Gesloten