Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Jeroen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Sinds ik van alle Fleischmann TRAXX-loks de decoder heb gewisseld van ESU naar Kühn zet ik deze trekkrachten vaker in. De reden van de keuze voor de decoder destijds is dat ESU een goed alternatief biedt -of bood- voor de ronduit debiele stekker-constructie van de Fleischmann's. Echter, de decoders hielden gewoon wel eens op met 'luisteren'. Onacceptabel als je wat meters wil maken. Ja, ik kon de status van de commando's vanuit Koploper controleren met de ECoS (notabene een ESU ding) en zo kwam ik erachter dat de decoders gewoon het 'stop'commando niet opvolgden. Gruwelijk irritant. Edoch, nu rijden ze weer tot mijn grote vreugde. Alsof je je lok weer nieuw hebt, zeg maar......

Een telg van deze ont-handicapte familie rijdt als de beste al maanden de kolentrein over de baan. Goeie wagons trouwens!

Afbeelding

Die dubbeltractie was onnodig (maar wel lekker). Rail4Chem BR 185 trekt ook deze, voor N-begrippen, vrij zware staaltrein met veel assen zonder gezeik door de spiraal. Hou je weer een lok over. Nu nog wat extra sporen (en bezetmelders, stekkers, uren aanpassingen maken, etc. etc. ) :|

Afbeelding

De staaltrein is voorzien van huifwagons die ik niet met rust heb gelaten...

Afbeelding

Afbeelding

Een shot van de kolensleep ter hoogte van de overweg. In de toekomst zijn hier geen opstoppingen meer, want die tijdelijke lus waar het allemaal in uitmondt heet niet voor niks 'tijdelijk'.

Afbeelding

Ik ben bezig met een filmpje compileren. Niet de 'gebruikelijke' kwaliteit, maar dat was even wat makkelijker dan foto's maken. Als jullie liever foto's hebben, be my guest en meld het!

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

https://youtu.be/3mDfM0qdioo

Als ie straks klaar is.....ik ga pitten!

Afbeelding

Ronald2016
Contacteer:

Bericht door Ronald2016 »

Dank je wel voor het filmpje, heb genoten.
Alleen vroeg ik me af waarom de lampjes knipperen op het station?

Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Leuk filmpje, interessante geluidskwaliteit :? dat dan weer wel. Het geluid van de Taurus komt er wel redelijk door overigens. Stond je soms borden op te ruimen in de keuken? :mrgreen:

MvG
Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ha Robert, ja, dat geluid is miet echt best merkte ik ook al. Eigenlijk is heel dat filmpje niet zo best, ook met die knipperende LEDs. Overigens, dat heeft te maken met de sample-rate van de camera icm die LEDs. Uiteraard knipperen de lampen niet op de baan. Ik heb nou eenmaal geen echte filmcamera. Maar eens met wat betere verlichting nog eens een poging wagen.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hmmm....bAD news. Sinds eind v/d middag typ ik al met één hand , en dan ook nog de linker. Vanwege een val-ongelukje heb ik mijn fijne trouwe rechterhand kaputtstück :x :evil: . Duurt 4 fokking weken voor het gips eraf mag, aldus de arts.

Neen, niet 'beterschap' en 'sterkte' enzo, hoe goed bedoeld ook.....daarvoor schrijf ik dat niet. Foto's en überhaupt de boel bedienen en storingen oplossen is wat lastig nu.....terwijl ik dus ook niet kan werken. :x
Misschien voor een beperkt aantal een open dagje ofzo? Ik ben nl. niet zo'n "TV-kijker".

Grtz!

Cripple J.

Afbeelding

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Oeh! Kapotte ledematen, gebroken botten, pijn en venijn! Da's mijn pakkie an! En ondertussen treinen kijken... Ik zie een welbesteed dagmoment aankomen :mrgreen:

Maar goed, zal braaf een week of 4 wachten op updates en hopen dat dit dan weer spoedig mogelijk is ;)

Groetjes,

Hoontje

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Dat is wel het ergste wat je als modelbouwer kan over komen denk ik :lol:

Veel sterkte.

mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

piksov

Bericht door piksov »

enne bierflesjes openmaken is er nu niet meer bij denk ik?

ai ai ai ....

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Ach nu kunnen we dus echt testen of het spoor goed ligt. 4 weken lang geen ontsporingen, spontane afkoppelmomenten en dat soort fratsen. Beterschap maar ...

Fan van Alpenbanen in N(m)

FidOo

Bericht door FidOo »

Beterschap en sterkte enzo..!

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Ron

Bericht door Ron »

rechterhand in het gips, heb ik ook gehad.
Best lullig als je rechts bent en je zit op het toilet :? :evil:

gr. Ron

Ik rommel maar wat aan!

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Beterschap en sterkte.
Dat wens ik je toe.
Beterschap en sterkte.
Beterschap en sterkte, vele malen.

Want je bent natuurlijk een beetje zielig, gehandicapt.
Beterschap en sterkte, Jeroen.
Meer dan dat je toewensen kunnen wij niet doen.

Afijn, beterschap en sterkte!

Wablo

Bericht door Wablo »

Jeroen,
Dat is echt kat met een u, 4 hele weken niet kunnen freubelen aan je baan en dan krijg je ook nog een nieuwe bijnaam van je collega's :o
Ik hoop dat Bob en Ron zich aanmelden voor jou open dag, dan kunnen wij aan deze kant van het land tussentijds nog genieten van mooie foto's van je baan.
Ondanks dat de brokkenpiloot er niet van houd toch beterschap en sterkte gewenst :mrgreen: ,
groetjes,
Bert

Stanley

Bericht door Stanley »

Dan heb je een flinke smak gemaakt dan :o en 4 weken uit de running is ook geen kattepis...
Maar alles komt goed en daar geloven we in, toch?

Desondanks, beterschap he ;)

Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

René

Bericht door René »

Wat een pech! Beterschap.

Leuk filmpje. Je ziet prachtig de sfeer met schemering en donker.
De lantaarns op het station zijn qua afmetingen best goed.

Ik zat te denken, toen ik je ertswagens zag, en voor een paar ertswagens die ikzelf heb dacht ik er eerder ook al aan, om ze van binnen zwart te verven. Zou dat mooier zijn? Realistischer? Ik heb geen idee hoe een lege ertswagen er in het echt uitziet van binnen overigens, maar het lijkt me een zwarte stoffige toestand.

Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hmm....nee het is wel stoffig, maar niet zwart volgens mij. Ijzererts is sowieso roestbruin dus zo'n kleur zou wel gaan denk ik.

Afbeelding

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Gevallen van je voetstuk???? :lol: tjongehhhh, blijf er toch lekker op staan.
Maar dacht al waarom hebben sommige TUI vluchten vanaf Schiphol vertraging, maar meneer de piloot zit thuis, zit nu een vrouw achter de knuppel :lol: En jij achter de geraniums :D .
Maar geniet even van je baan en je vrouw :D Voor je weet scheur je weer met 130 km, rechts inhalende door het kand :D

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Jeroen ,
dus nu heb je nog een privé chauffeur ook ;)
Misschien rijd ze je volgende week wel naar Rijswijk ,
je heb toch niet omhanden nu kun je toch een beetje kletsen en kijken daar . :mrgreen:

mvg Sjaak

Ps rustig aan hee succes .

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

H Mark,

Ja, het is wat het is. En Sjaak en Mark, inderdaad heb ik nu een privé-chauffeur. Die rijdt ook minimaal 130 en rechts inhalen is haar specialiteit. Maar dat mag, want het is een Audi. Toch? 8-) :mrgreen:

Ze kwam vandaag wel met goed nieuws, want ik heb, -zolang als het duurt- de beschikking sinds vanmiddag over een wat serieuzer camera. De handleiding natuurlijk nog niet gelezen, maar ik heb al wel wat ervaring met mijn huidige camera. Hopelijk voor mij en voor jullie de komende tijd wat betere en sowieso veel foto's. A propos: typen gaat lastig met één hand en duurt lang, bouwen kan ik echt vergeten, en tijdens het rijden storingen oplossen is een crime. Dus Rbert_0_oM-Mn-Z het is zaak om de combinaties fool-proof te houden. Just like StationNspoor dag 1 (0-NUL-storingen. red.).

Een klein voorproefje van de nieuwe shooter. De foto's zijn helaas wel hetzelfde laken, één pak, maar dit is dan ook slechts een test en voorproefje. Het is zo'n spiegelreflexding en het is de eerste keer dat ik 'm in m'n handen heb. Oja, wél heb ik vandaag een statiefje gekocht voor de toekomst. Voorheen zat ik met barkrukken en schoenendozen te klieren. Voor nog geen 30 EUR heb je dat gezeik niet meer. Aanraderrrr!

Afbeelding

Twee close-ups....

Afbeelding

Afbeelding

Sorry...de lamp stond even hier. (goed te zien aan de slagschaduw op de lok :oops: )

Afbeelding

Ook hier dichtbij even testen....

Afbeelding

Met wat kleur-editing kwam deze nét door de ballotage...

Afbeelding

Ja! ik heb weer even wat te doen om deze camera te masteren!

J.

Afbeelding

Stanley

Bericht door Stanley »

Pfoe, ben niet de enige nachtbraker gelukkig :P Time flies when your havin fun... In dit geval was ik bezig met mijn eigen modelbaan, flexrail in bogen leggen is nogal een precisie klusje... En ik doe het voor de eerste keer :geek: En toen keek ik op de klok en dacht F**#$%@!!! Moet nog slapen en morgen vroeg weg... Oeps..

Anyway, vette foto's weer! Watvoor flexe camera heb je in handen gekregen? Toevallig heeft mijn wederhelft 2 spiegelreflexcams en is haar hobby/werk ook fotografie ;)

Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

mikey

Bericht door mikey »

Dat zijn mooie foto's Jeroen. De laatste is gaaf. Ik vind het perronlicht erg mooi op de knikketels schijnen.

Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

shoven

Bericht door shoven »

Jeroen schreef: Die rijdt ook minimaal 130 en rechts inhalen is haar specialiteit. Maar dat mag, want het is een Audi. Toch? 8-) :mrgreen:
Met zwaailicht? :mrgreen:

Mooie foto's weer Jeroen, zien er goed uit. Beterschap met je hand.

Bytheway, wat voor ballast ligt er bij jou?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hahaha....ja laat ik daar maar niet op antwoorden Steef... :roll: . Ik doe normaal niet mee op dit forum, maar voor jou: gefeliciteerd! Cincuenta años!
De ballast is van Woodland Scenics....paar kleurtjes door elkaar en dan ff afwerken met poeders bijvoorbeeld. Heb jij dat ook niet in huis, net gekocht?

Mike,

Dankje. Daarom kwam ie er net doorheen. De witbalans kreeg ik niet lekker, daarom wilde ik m laten afvallen.

Stanley,

Tnx. Het is een EOS 1000D, en er valt voor mij nog een hoop te leren. Vandaar dit 'soort' foto's, zodat ik mooi even kan vergelijken. Het statief is wel een uitkomst moet ik zeggen. Had ik jaren geleden al moeten kopen!

Afbeelding

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen schreef:Hmm....nee het is wel stoffig, maar niet zwart volgens mij. Ijzererts is sowieso roestbruin dus zo'n kleur zou wel gaan denk ik.
Ik dacht ook altijd dat Ijzererts roestbruin was tot een vriend van mij een pot met stof van zwarte ijzererts mee bracht wat hij met z'n schip had vervoerd. Die zwarte erts ziet er meer uit als steenkool en daarvoor wilde ik dat stof dus gebruiken.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie