Mijn Baan, Sven

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
sven84
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2009 22:14
Locatie: West Brabant

Mijn Baan, Sven

Bericht door sven84 »

Hallo beste treinfanaten,

ik ben nu ongeveer 4 maanden geleden begonnen met mijn oude hobby modelbouw op te pakken en had eerst een baan van 244x122 op houten schragen, aangezien dit erg onhandig wordt en te veel ruimte in beslag neemt ga ik naar een tafelmodel. dit met een lengte van 290cm en het diepste punt is 120cm en het minst diepe wordt 100cm. ik maak een U vorm.

de reden hiervoor is de kantel bocht, het wordt een dubbelsporige baan, waarvan de grootste boog achter een berg doorgaat. de korste boog maakt een rondje. de baan wordt opgedeeld in 5 stukken, dat komt omdat ik nog analoog rij.
1ste blok is de grootste boog met de kleine boog, samen, eigenlijk het algemene stuk
2e blok, perron 1
3e blok, perron 2
4e blok, perron 3
5e blok, rangeer terrein.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Mijn Baan, Sven

Bericht door shoven »

Leuk hoor Sven, heb je ook een baanplan om hier te tonen?
Over je ruimte, ik heb ook een diepte van zo'n 120 cm en de bereikbaarheid van alle punten in het geval van ontsporingen en andere storingen is wel een punt. Ik heb er nu 2 mangaten inzitten en die zijn echt nodig, zeker als er later scenery op staat. Dus wel een aandachtspuntje.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
sven84
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2009 22:14
Locatie: West Brabant

Re: Mijn Baan, Sven

Bericht door sven84 »

Hoi Steven,

ik zal je even een voorbeeld laten zien van mijn baan, aangezien ik de volledige versie nog niet van anyrail is het in 2 delen.
naast het algemene stuk, komt er ook een rangeerterrein van 3 of 4 sporen.

bij deze ook gelijk een tekening van mijn te bouwen tafel. het minst diepste stuk is 1 meter, het diepste stuk is 1,20meter.
Bijlagen
tafel
tafel
tafel1.JPG (62.08 KiB) 2409 keer bekeken
grootste boog
grootste boog
baan11.JPG (65.12 KiB) 2409 keer bekeken
kleine boog
kleine boog
baan1.JPG (34.36 KiB) 2409 keer bekeken


Plaats reactie